Specjalista SEO

Kim jest specjalista do spraw pozycjonowania stron internetowych? Jakie są jego cechy? Co potrafi?
Co dobry specjalista SEO uwzględnia w swojej pracy, aby osiągać najlepsze rezultaty?
Jakie narzędzia wykorzystuje, skąd czerpie inspiracje i aktualne informacje branżowe?

Kim jest specjalista SEO?

Specjalista SEO, inaczej nazywany specjalistą do spraw pozycjonowania to osoba, o szerokich umiejętnościach technicznych i analitycznych, której celem jest zwiększanie bezpłatnego ruchu organicznego z wyszukiwarek internetowych poprzez skuteczne pozycjonowanie strony na jak największą liczbę wartościowych dla niej słów kluczowych.

Specjalista SEO

Co cechuje dobrego specjalistę ds. pozycjonowania?

  • drobiazgowość
  • dokładność
  • cierpliwość
  • kreatywność
  • samodyscyplina
  • samodzielność
  • świetna organizacja pracy
  • zaangażowanie
  • chęć ciągłego poszerzania wiedzy
  • komunikatywność

Jakie są kluczowe obszary działania specjalisty SEO?

Specjalista do spraw pozycjonowania to przede wszystkim świetny strateg. Od pierwszego kontaktu ze stroną buduje sobie wyobrażenie całego procesu pozycjonowania, dostrzega pierwsze błędy związane z indeksowaniem strony, meta-tagami, strukturą serwisu czy zawartymi treściami. Widzi także obecny efekt działań off-site związanych z budowaniem marki i jakością linków przychodzących lub ich niedoborem.

Szeroka perspektywa i złożoność procesu pozycjonowania pozwala mu na zaplanowanie prac w kluczowych dla końcowego sukcesu obszarach takich jak:

  1. Analiza konkurencji – określenie czynników, dzięki którym strony konkurencyjne zajmują wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.
  2. Obszar działania – sprecyzowanie zasięgu dla potencjalnych odbiorców – pozycjonowanie lokalne, ogólnokrajowe czy międzynarodowe.
  3. Słowa kluczowe – dobór potencjalnie najlepszych słów kluczowych, pasujących do tematyki strony i intencji użytkowników.
  4. Audyt SEO – znalezienie słabych, technicznych stron serwisu internetowego.
  5. Optymalizacja – zaplanowanie i przeprowadzenie prac optymalizacyjnych według określonych priorytetów.
  6. Wartościowe treści – ocena kontentu znajdującego się w witrynie i współpraca z copywriterem w celu publikacji wysokiej jakości, merytorycznych, treści.
  7. Linkowanie – analiza obecnego profilu linkowego pozycjonowanej strony i zaplanowanie prac związanych z link buildingiem.
  8. Monitorowanie wyników – generowanie raportów z pozycji fraz kluczowych, wzrostów widoczności zasięgu strony.
  9. Analityka – ocena przełożenia wykonanych prac na uzyskiwane wyniki.
  10. Cykliczne działania SEO – bieżące korekty, optymalizacje i rozwój serwisu w celu zwiększenia jego widoczności i pozyskiwania ruchu.

Duża wszechstronność = najlepsze wyniki

Pozycjonowanie stron internetowych to praca na wielu płaszczyznach. Najlepsze wyniki uzyskują Ci specjaliści SEO, którzy potrafią wiedzę z danej dziedziny przełożyć na różne kluczowe obszary procesu pozycjonowania strony wykorzystując przy tym nie tylko swoje umiejętności i doświadczenie, ale również narzędzia i produkty dostępne na rynku.

Co dobry pozycjoner stron www powinien wiedzieć? Jakimi narzędziami i produktami powinien się posługiwać by osiągać najlepsze rezultaty?

SEO – elementy i zagadnienia optymalizacyjne on-site i off-site:

  • Tytuły stron
  • Opisy stron
  • Nagłówki
  • Treści
  • Grafiki
  • Filmy
  • Struktura strony
  • Nawigacja (linkowanie wewn. i zewn.)
  • Dane strukturalne
  • Indeksowanie
  • Mapy witryny
  • Przekierowania stałe i tymczasowe
  • Strony błędu 404
  • Prędkość strony
  • Responsywność i mobilność strony
  • Link building
  • Content marketing

Pojęcia: serp, title, description, H1, H2, H3, alt, anchor, index, follow, robots.txt, canonical, przekierowanie 301, 302, soft 404, cache, site, href

Narzędzia i produkty:

  • Google Analytics
  • Google Search Console
  • Google Tag Manager
  • Data Studio
  • PageSpeed Insights
  • Mobile Friendly Test Tool
  • Google Moja Firma
  • Screaming Frog
  • Ahrefs
  • Majestic
  • Clusteric
  • Semstorm
  • Senuto
  • Semrush
  • Brand24
  • Sentione
  • Similarweb

Technologie internetowe

  • HTML
  • CSS
  • PHP
  • JavaScript
  • Ajax
  • XML
  • MySQL
  • Smarty
  • Frameworki

Podstaw architektury serwerowej i sieciowej

  • Domeny
  • Hostingi
  • Serwery
  • Protokoły HTTP i HTTPS,
  • DNSy
  • IP

Platformy sklepowe

  • Shoper
  • Prestashop
  • Clickshop / Home.pl
  • IAI
  • Shopgold
  • Sky_Shop
  • Redcart
  • Sote
  • Shoplo

Systemy CMS do zarządzania treścią

  • WordPress
  • Joomla
  • Drupal

Pakiety biurowe

  • Office – Excel, Word, Powerpoint
  • LibreOffice – Calc, Writter, Impress

Zasady działania Google

Aktualna wiedza to klucz do wysokich pozycji

Nieustanne zmiany w wyszukiwarce, liczne aktualizacje algorytmu, nowości marketingowe i zmieniające się trendy zachować użytkowników to chleb powszedni specjalisty ds. pozycjonowania.

Wyszukiwarka Google rozwijana jest każdego dnia, aby zwracać możliwie najlepsze rezultaty i sprostać rosnącym oczekiwaniom użytkowników. W ustalaniu rankingu bierze udział ponad 200 czynników, a niemalże codziennie testowane i wdrażane są rozwiązania mające wpływ na kolejność wyników wyszukiwania. W samym tylko 2010 roku algorytm Google przeszedł ponad 13 tys. testów co poskutkowało wprowadzeniem ponad 500 zmian poprawiających jakości wpisywanych do wyszukiwarki zapytań. W 2015 roku  John Mueller – analityk trendów internetowych w Google podczas jednego z prowadzonych Hangoutów powiedział: „Wprowadzamy tysiące aktualizacji algorytmów każdego roku.”

Taka ilość zmian i ulepszeń wyszukiwarki powoduje, że działania związane z jej ciągłym ulepszaniem prowadzone są w tle, a Google jedynie sporadycznie informuje o większych aktualizacjach i szczegółach prowadzonych prac. Na specjalistach SEO wymusza to samodzielną edukację, ciągłą obserwację zmian zachodzących w wynikach wyszukiwania, wykonywanie testów i wyciąganie wniosków. Tylko tego typu działania pozwalają dobrym pozycjonerom być na bieżąco i stosować skuteczne rozwiązania zapewniające przewagę konkurencyjną stron, które są przez nich optymalizowane i pozycjonowane.

Skuteczne pozycjonowanie idzie w parze z wartościowym doradztwem

Mimo często technicznego wykształcenia specjalista SEO to również świetny doradca klienta, który konsultuje i omawia wiele elementów dotyczących strategii SEO i procesu pozycjonowania.

Najczęściej omawiane tematy w ramach konsultacji SEO:

  • wyjaśnieniem działania algorytmów i wpływem kluczowych czynników rankingowych
  • omówieniem wytycznych optymalizacyjnych
  • pomysłami na rozwój serwisu
  • analizą działań stron konkurencji
  • wykonywaniem zmian na stronie internetowej
  • konfiguracją strony lub sklepu internetowego
  • zmianą szaty graficznej i platformy na nowszą wersję

Czy warto zatrudnić Specjalistę SEO?

Rynek reklamowy w Polsce rośnie rok do roku, a właściciele stron www inwestują coraz więcej, aby zwiększać widoczność i pozycje swoich witryn internetowych w wyszukiwarkach bo po prostu pozycjonowanie się opłaca!

Decydując się na współpracę z SEMPIRE otrzymujesz dedykowanego specjalistę SEO, który zadba o zwiększanie bezpłatnego ruchu organicznego pochodzącego m.in. z wyszukiwarki Google. Wśród nas są specjaliści z 5-cio, 6-cio, a nawet 10 letnim stażem w branży SEO, którzy przy wykorzystaniu specjalistycznych narzedzi wykonają audyt SEO oraz dokładnie zaplanują i przeprowadzą prace optymalizacyjne dla Twojej strony internetowej. Skorzystaj z formularza dzięki, któremu otrzymasz bezpłatną strategię pozycjonowania i wiele dodatkowych informacji na temat możliwości rozreklamowania usług i produktów.

Czy warto zostać Specjalistą SEO?

Specjalista ds. pozycjonowania stron to bez wątpienia jedna z kluczowych osób w zespole zajmującym się marketingiem internetowym.

Praca na stanowisku Specjalisty SEO to:

  1. Brak rutyny – każdy biznes, każda strategia SEO są inne – stomatolog, fryzjer, adwokat, sklep z meblami, odzieżą, hotele, wypożyczalnie, restauracje – wszystkie te branże potrzebują indywidualnego i przemyślanego podejścia.
  2. Pełna wyzwań praca – trendy się zmieniają, Google wciąż aktualizuje algorytm, techniki SEO, które przez ostatnie tygodnie i miesiące były skuteczne w pozycjonowaniu z dnia na dzień potrafią przestać działać i trzeba szukać kreatywnych rozwiązań pozwalających wygrać w wyścigu o najlepsze pozycje ze stronami konkurencyjnymi.
  3. Ciągły rozwój kompetencji – nowe technologie, nowe sposoby optymalizacji, nowe narzędzia, produkty, platformy.
  4. Istotny wpływ na rozwój biznesu – przemyślana i systematycznie realizowana strategia SEO przekłada się na sukces klienta. Zwiększa się widoczność pozycjonowanej strony internetowej i rozpoznawalność marki, rośnie liczba sesji na stronie, wzrasta sprzedaż produktów i przychodów.  Statystyki z miesiąca na miesiąc są coraz lepsze. Jest to namacalny dowód tego, że każdego dnia wykonuje się świetną pracę!

Specjalistyczne techniczne umiejętności, analityczny umysł, wyciąganie wniosków, ocena efektów, precyzyjna optymalizacja, a wszystko to w oparciu o coraz większe doświadczenie, ciągłe doskonalenie umiejętności i bycie na bieżąco z nowinkami technologicznymi i trendami internetowymi.

Jak zostać specjalistą SEO?

Chcesz dołączyć do zespołu Specjalistów SEO w SEMPIRE?

Masz już umiejętności charakterystyczne dla specjalisty ds. pozycjonowania?  Odnosisz sukcesy, którymi chcesz i możesz się pochwalić. Skontaktuj się z nami, prześlij swoje CV!

Jesteś świeżo upieczonym absolwentem pełnym energii, zaangażowania, chęci rozwoju i widzisz, że bycie specjalistom SEO jest tym co chciałbyś robić. Daj nam znać przesyłając CV na [email protected].