SEO (ang. Search Engine Optimization) to proces polegający na optymalizacji strony internetowej pod wyszukiwarki internetowe takie jak Google. Celem optymalizacji - SEO jest uzyskanie najwyższych pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania i zwiększenie ilości odwiedzin strony przekładających się na większe zainteresowanie i sprzedaż produktów lub usług.
Aby strona internetowa mogła osiągnąc wysokie pozycje i zwiększać swój zasięg w Internecie konieczne jest jej dostosowanie pod kątem wytycznych wyszukiwarek np. wskazówek dla webmasterów Google. Zoptymalizowana, przyjazna i dostowana do najnowszych trendów strona to warunek konieczny do zwiekszenia liczby wejść i lepszego dotarcia do potencjalnych klientów.
Zlecając SEMPIRE profesjonalną, kompleksową analizę i audyt SEO strony www możesz oczekiwać:
Audyt SEO strony internetowej to usługa, która polega na zebraniu aktualnych standardów i wymagań wyszukiwarek internetowych oraz ich analizie i ocenie względem audytowanej witryny www. W efekcie wykonanego audytu strony otrzymujemy dokument z wnioskami i rekomendacjami zmian optymalizacyjnych. Wdrożenie w witrynie uzyskanych na podstawie audytu wniosków i wytycznych optymalizacyjnych pozwala na zwiększenie widoczności serwisu i wzrost jego pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania.
Za układanie rankingu stron, które widzisz po wpisaniu wyrażenia kluczowego w pasek wyszukiwarki odpowiedzialny jest Algorytm Google. Jego zadaniem jest zwrócenie wyników, które w jak najlepszy sposób będą odpowiadać intencjom użytkowników – czyli temu czego dokładnie szukają. Algorytm wyszukiwarki Google każdą ze stron, w tym Twoją ocenia na podstawie ponad 200 czynników rankingowych. W efekcie tej oceny strona zostaje uplasowana na danym miejscu w wyszukiwarce dla danego słowa czy też zapytania.
Aby osiągać wysokie pozycje w wyszukiwarce należy tak przeprowadzić optymalizację stron pod SEO, aby zostały one jak najlepiej oceniona przez algorytm. Google nie podaje nigdzie informacji jak dokładnie przebiega ocena strony internetowej, nie podaje również listy dokładnych wytycznych dotyczących pozycjonowania, a jedynie wskazówki i podstawowe zasady jakimi powinien kierować się właściciel strony czy webmaster.
W SEMPIRE zespół specjalistów ds. pozycjonowania – SEO i SEM posiada kilkunastoletnie doświadczenia w optymalizacji i pozycjonowaniu stron www. W tym czasie wypracowaliśmy skuteczne metody, których zastosowanie pozwoli na zwiększanie widoczności Twojego serwisu w wynikach wyszukiwania i dotarcie do większej ilości użytkowników – potencjalnych klientów. Nie czekaj, skontaktuj się z nami, a my dopasujemy zakres audytu do Twoich oczekiwań.
Budowa, analiza i bieżąca optymalizacja strony pod Google ma kluczowe znaczenie dla uzyskiwania wysokich pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania, a sprawnie przeprowadzony SEO audyt strony pozwala na:
Audyt SEO zarówno strony firmowej czy sklepu internetowego jest integralną częścią procesu pozycjonowania, dlatego powinien być regularnie wykonywany dla każdego typu serwisu. Są jednak sytuacje, które mogą wpływać na decyzję o szybszym wykonaniu analizy, np. kiedy:
W ramach analizy SEO zbadane zostaną najważniejsze czynniki on-site mające wpływ na widoczność strony w wynikach wyszukiwania, w tym takie elementy optymalizacyjne dla wyszukiwarki jak:
Informacje zawarte w audycie mogą zostać wykorzystane przez:
Celem wyszukiwarki Google jest prezentowanie użytkownikom dokładnie takich informacji jakich oczekują. Z tego względu algorytm wyszukiwarki jest bezustannie rozwijany i modyfikowany. Przykładowo w samym tylko 2010 roku Google przeprowadziło ponad 13 tys. testów co poskutkowało ostatecznie wprowadzeniem ponad 500 zmian w algorytmie, który ocenia strony i układa ranking. W 2015 roku jeden z analityków Google podczas prowadzonej konfernecji powiedział:
Wprowadzamy tysiące aktualizacji algorytmów każdego roku.
Czy w takim razie audyt SEO powinien być robiony co tydzień lub co miesiąc? Większość wykonywanych przez Google poprawek w algorytmie jest znikoma, o tych większych możesz dowiedzieć się np. z oficjalnego bloga Google dla webmasterów. Jeśli zatem:
to optymalny czas do kolejnego audytu SEO powinien wynieść 6-12 miesięcy
Koszt jednorazowego profesjonalnego audytu SEO uzależniony jest od wielkości i typu audytowanego serwisu.
W cenie audytu otrzymujesz dokument PDF, w którym znajdziesz informacje dotyczące stanu obecnej optymalizacji strony www oraz profesjonalne i szczegółowe wytyczne optymalizacyjne dla wyszukiwarek, a także kierunki rozwoju serwisu przygotowane przez specjalistę SEO z wieloletnim stażem. Masz również możliwość konsultacji zaproponowanych zmian lub opcję zakupienia audytu wraz z wdrożeniem optymalizacji.
Pamiętaj, że kupując usługę pozycjonowania działania poparte szczegółowym audytem SEO masz wliczone w cenę usługi.