Tu i teraz możesz zacząć pozyskiwać klientów

Kampanie reklamowe Google Ads

Dzięki reklamie Google Ads możesz w szybki i prosty sposób pozyskać nowych klientów z Internetu. Kluczem do sukcesu jest dobór odpowiedniego typu kampanii oraz jej profesjonalna optymalizacja, przynosząca najwyższe zwroty z inwestycji. Zajmiemy się tym dla Ciebie kompleksowo!

Reklama Google Ads (wcześniej Google AdWords) pozwala na znalezienie Twojego produktu lub usługi przez potencjalnych klientów dokładnie w chwili, kiedy tego potrzebują. To dla Ciebie wyjątkowa szansa sprzedażowa i możliwość rozpromowania marki wśród realnie zainteresowanych Twoją działalnością internautów. Reklamy Google Ads to najbardziej elastyczne i mierzalne formy promocji – emitujesz je w najdogodniejszym dla Ciebie czasie i płacisz jedynie za reakcję klienta – kliknięcie w reklamę, obejrzenie wideo czy kontakt telefoniczny pochodzący bezpośrednio z przekazu. Sam decydujesz o sposobie dotarcia do klientów poprzez kampanie reklam Google Ads. Możesz wybrać reklamy tekstowe w sieci wyszukiwania, reklamy graficzne, reklamy wideo w YouTube lub reklamy mobilne wyświetlane w aplikacjach. Niezależnie od wybranego sposobu promocji, cały czas masz wpływ na wydatki, możesz mierzyć efekty, testować różne odsłony reklam i dzięki temu nieustannie pozyskiwać nowych klientów.

Czym są reklamy Google Ads?

Google Ads, do niedawna znane jako Google AdWords, to system usług marketingowych, oferowanych przez firmę Google od 2000 roku. Umożliwia on emisję reklam w formie linków sponsorowanych, wyświetlanych w sieci wyszukiwania Google, a także w formie reklam graficznych czy materiałów wideo prezentowanych w sieci partnerów Google, korzystających z programu Google AdSense. Reklamy Google Ads posiadają bardzo szeroki zasięg. Mogą być personalizowane pod względem demograficznym i geograficznym, a także kierować przekaz do osób o wybranych zainteresowaniach, zamiarach, wyszukujących konkretne zagadnienia czy odwiedzających określone witryny i kanały YouTube. Przekazy reklamowe emitowane przy użyciu Google Ads rozlicza się w różnych modelach:

  • CPC (cost per click) – koszt za kliknięcie w reklamę
  • CPM (cost per mille) – koszt za 1000 wyświetleń reklamy (dotyczy reklam emitowanych w sieci reklamowej Google)
  • CPV (cost per view) – koszt za obejrzenie reklamy (stosowany przy konfiguracji kampanii wideo)

Formy kampanii reklamowych Google Ads oraz modele rozliczeń z nimi związane zależne są od celów biznesowych firmy a także od branży, którą firma te reprezentuje.

Typy / rodzaje kampanii reklamowych w Google Ads

Do kampanii reklamowych Google Ads zaliczyć można różne typy reklam. Ich rodzaj wybiera się w zależności od celów, jakie chcesz osiągnąć poprzez marketing w Internecie. Twoim celem może być sprzedaż, skłonienie do kontaktu z Twoją firmą albo zwiększenie zasięgu i świadomości marki. Cel warunkuje formę: możesz wybrać reklamy tekstowe w wyszukiwarce ( linki sponsorowane), reklamy graficzne (banery, reklamy elastyczne, remarketing), reklamy wideo w YouTube, reklamy produktowe umożliwiające bezpośredni zakup czy reklamy mobilne w aplikacjach. Kampanie reklamowe Google Ads dają całą gamę możliwości, dzięki którym dotrzesz do najbardziej pożądanej grupy docelowej, w najbardziej przystępny sposób.

Kampanie reklamowe Google Ads - rodzaje
Rodzaje kampanii reklamowych Google Ads

Reklama w wyszukiwarce

Reklama w wyszukiwarce – standardowo przyjmuje formę tekstową (linki sponsorowane). Jest nakierowana na klientów, którzy w czasie rzeczywistym poszukują konkretnego produktu lub usługi – odpowiada na potrzebę, dzięki czemu jej skuteczność jest bardzo wysoka. Znana jest również pod pojęciami: Paid Search, płatne linki reklamowe, linki sponsorowane czy płatne wyniki wyszukiwania. Składa się z 3 nagłówków (dwóch podstawowych oraz trzeciego, opcjonalnego), adresu URL, opisu oraz rozszerzeń.

Jakie są zalety kampanii w sieci wyszukiwania?

  • możliwość dotarcia do potencjalnych klientów, szukających konkretnych produktów lub usług
  • elastyczność w ustalaniu budżetów dziennych i długookresowych
  • rozliczenie za efekt (model CPC – Cost Per Click)
  • możliwość optymalizacji kampanii na każdym etapie trwania
  • możliwość dodawania rozszerzeń reklam, m.in. rozszerzenia połączeń, cen, promocji, informacji o firmie
  • możliwość emitowania reklam typu „Tylko połączenie”, pozwalających na bezpośredni kontakt klienta z wyszukiwarki
  • możliwość emisji reklam w mapach Google
  • możliwość emisji reklam w sieci partnerów wyszukiwania
  • rozwinięte modele dopasowania słów kluczowych
  • zaawansowane możliwości ustawiania harmonogramu kampanii
  • elastyczność w doborze grupy docelowej
  • możliwość korzystania z automatycznego generowania reklam (dynamiczne nagłówki, automatyczne rozszerzenia)
  • możliwość wykluczania wybranych adresów IP

Reklama w sieci reklamowej

Reklama w sieci reklamowej – w większości jest to reklama graficzna (baner), pozwalająca dotrzeć do bardzo dużej liczby potencjalnych klientów, a tym samym zwiększyć świadomość marki. Ten typ reklam zawiera w sobie także remarketing, czyli reklamę śledzącą użytkownika, który już raz odwiedził Twoją stronę. Innym określeniem reklam w sieci reklamowej jest GDN. Sieć reklamowa składa się z systemu partnerów, którzy swym zasięgiem obejmują ponad 90% internautów. Są to serwisy najbardziej znanych wydawców, takich jak np. Onet, WP czy Interia, a także mniejszych, lokalnych serwisów biorących udział w programie AdSense.

Jakie są zalety kampanii w sieci reklamowej?

  • bardzo szeroki zasięg oddziaływania – ponad 90% Internetu to sieć partnerska Google
  • rozwinięte możliwości kierowania reklam
  • możliwość emisji reklam remarketingowych (śledzących)
  • możliwość wykluczania konkretnych adresów IP
  • szerokie spectrum w doborze grupy docelowej
  • mierzalność wyników
  • możliwość emisji reklam w aplikacjach, Gmailu i na YouTube
  • konkurencyjne stawki

Reklama produktowa

Reklama produktowa – zwana także Zakupami Google lub Google Merchant, to rodzaj reklamy łączący formę graficzną i tekstową, z możliwością bezpośredniej konwersji. Pozwala na szybki podgląd produktu wraz z jego ceną, tym samym błyskawicznie odpowiadając na podstawowe pytania kupującego w procesie decyzyjnym. Produkty reklamowane w Zakupach Google wyświetlają się w sieci wyszukiwania Google, podobnie jak reklamy tekstowe, często stanowiąc dla tych drugich bardziej atrakcyjne wizualnie uzupełnienie.

Jakie są zalety reklam produktowych?

  • intensyfikacja zasięgu reklamy w sieci wyszukiwania
  • wyższa efektywność, w tym zwiększona szansa na konwersję dzięki strukturze reklamy bezpośrednio przedstawiającej wygląd i cenę produktu
  • wyświetlanie fragmentu całej listy produktów na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, z możliwością przejścia do zakładki „Google Zakupy”
  • możliwość wyświetlania reklam produktowych w YouTube oraz sieci partnerów Google
  • prostota konfiguracji i optymalizacji kampanii
  • zaawansowane sposoby konfigurowania plików produktowych
  • możliwość ustawiania stawek dla pojedynczych produktów
  • możliwość dowolnego wykluczania adresów IP
  • możliwość wykorzystania list remarketingowych RLSA
  • aawansowane możliwości ustalania grup docelowych oraz harmonogramu kampanii

Reklama wideo

Reklama wideo – to materiał wideo możliwy do zaprezentowania na dowolnych kanałach i filmikach zamieszczonych na YouTube. Stanowi atrakcyjną formę reklamy, pozwalającą na przedstawienie klientom klipu, zapadającego w pamięć dzięki odpowiednim obrazom i dźwiękom. Obecnie stanowi nieporównywalnie tańszą alternatywę dla reklam TV, o bardzo szerokim zasięgu oddziaływania.

Jakie są zalety reklam wideo?

  • bardzo szeroki zasięg działania – możliwość generowania odwiedzin z jednej z największych wyszukiwarek na świecie
  • niskie koszty emisji materiału wideo w porównaniu do skali, na jaką jest promowany
  • duże możliwości konfiguracji kampanii
  • możliwość dodawania dodatkowych elementów reklamy, m.in. banerów towarzyszących
  • alternatywa dla reklamy telewizyjnej, generującej nieporównywalnie większe koszty

Reklama aplikacji

Reklama aplikacji – to forma reklamy skierowana dla każdego, kto chce rozpromować swoją aplikację w całej sieci Google. Reklamy aplikacji mogą wyświetlać się w sieci wyszukiwania (możliwe jest tu bezpośrednie nawołanie do działania i akcja „Pobierz aplikację”), sieci reklamowej Google oraz w innych aplikacjach.

Jakie są zalety reklam aplikacji?

  • atrakcyjna forma promocji dla osób chcących rozreklamować własne oprogramowanie
  • możliwość reklamy aplikacji w Google Play
  • możliwość weryfikacji efektywności (liczby pobrań aplikacji)

Typy kampanii reklamowych przenikają się wzajemnie i często są ze sobą łączone, tak, aby przynieść najlepszy efekt biznesowy dla reklamodawcy i realizować cele zarówno sprzedażowe, jak i wizerunkowe.

Zalety / korzyści kampanii reklamowych Google Ads

Reklama Google Ads, niezależnie od rodzaju prowadzonej kampanii, niesie za sobą szereg korzyści. Spełnia podstawowe cele każdego prowadzącego działalność gospodarczą – zwiększa świadomość istnienia brandu, intensyfikuje ruch na stronie, zachęca do kontaktu lub bezpośrednio umożliwia zakup produktu. Wszystko to realizowane jest w samodzielnie ustalanym budżecie, w ściśle dookreślonych przedziałach czasowych, w konkretnych miejscach, o określonych godzinach, dla zdefiniowanej grupy docelowej.

Z najważniejszych zalet prowadzenia kampanii reklamowych Ads wymienić należy:

  • zwiększony ruch w witrynie – precyzyjna konfiguracja reklam pozwala na uzyskanie wartościowego ruchu na stronie, bezpośrednio przekłada się na wzrost sprzedaży produktów czy usług
  • płatność za faktyczną reakcję klienta – opłaty za reklamy Google pobierane są tylko, gdy odbiorca zainteresuje się przekazem i kliknie w niego (lub obejrzy materiał reklamowy w przypadku kampanii na YouTube). Wyświetlanie reklam nie powoduje generowania opłat (chyba, że został przyjęty model płatności CPM w przypadku reklam graficznych), pomimo, że już na etapie wyświetlenia działa ono świadomościowo na odbiorcę
  • możliwy do zmierzenia wzrost sprzedaży – realizacja kampanii reklamowych Google Ads na różnych kanałach reklamowych pozwala dotrzeć do potencjalnych klientów, niezależnie od etapu procesu zakupowego, na którym się aktualnie znajdują. Na pomiar efektów pozwala tzw. śledzenie konwersji oraz transakcje e-commerce
  • elastyczność – prowadzenie kampanii reklamowych Ads to usługa w pełni elastyczna. Wolny wybór dotyczy niemal wszystkich aspektów konfiguracji reklamy, dzięki czemu możliwa jest całkowita kontrola emisji reklam pod względem finansowym, zasięgowym czy czasowym
  • nieograniczone możliwości – obecnie kampanie reklamowe Google Ads stanowią doskonałą alternatywę dla wszystkich tradycyjnych reklam, w tym reklam TV, radiowych czy materiałów drukowanych. W zależności od potrzeb, pozwalają dotrzeć do najbardziej sprecyzowanych grup docelowych lub wręcz przeciwnie – do wielkich społeczności na całym świecie

Dla kogo przeznaczone są kampanie reklamowe Google Ads?

Kampanie reklamowe w wyszukiwarce Google oraz sieci jej partnerów to sposób realizacji marketingu internetowego dla każdego. Znajdziesz tu odpowiednią formę przekazu reklamowego, niezależnie czy jesteś firmą usługową, sklepem internetowym, wydawcą treści czy producentem. Różnorodność typów reklam i niemal nieograniczone możliwości kierowania geograficznego, demograficznego, kontekstowego i personalnego (ulubione tematy odbiorców, zainteresowania, plany) sprawiają, że kampanie reklamowe Google Ads sprawdzą się w każdej branży!

Przykład 1

Jesteś właścicielem sklepu internetowego. Decydując się na kampanię reklamową Google Ads masz szansę wyświetlać Twoim potencjalnym klientom informacje o oferowanych przez Ciebie produktach w formie tekstowej ( linki sponsorowane), graficznej (banery, remarketing), tekstowo-graficznej (zakupy Google) czy wideo (klip o Twoich produktach na YouTube). Dzięki reklamom Ads Twój sklep internetowy może zaistnieć w całej sieci – staniesz się rozpoznawalny, ruch na Twojej stronie wzrośnie a wszystko to bezpośrednio przyczyni się do zwiększenia sprzedaży Twoich produktów.

Przykład 2

Zajmujesz się sprzedażą usług. Twoi potencjalni klienci wyszukują hasła związane z Twoją działalnością w Internecie – z reguły dokładnie w czasie, w którym planują z takowych usług skorzystać. Promując swoją ofertę dzięki kampaniom reklamowych Google Ads, Twoja reklama stanie się bezpośrednią, natychmiastową odpowiedzią na zapytanie potencjalnego klienta. Pojawienie się na samym szczycie wyników wyszukiwania Google pomoże Ci zwiększyć popularność Twojej witryny i pozyskać wartościowych klientów.

Przykład 3

Pracujesz w firmie produkcyjnej. Zwłaszcza jako mały, lokalny producent, musisz zadbać o skuteczną reklamę w sieci, tak aby móc rozwijać swoją działalność na coraz szerszą skalę. Konfigurując odpowiednio kampanie reklamowe Google Ads, możesz z powodzeniem dotrzeć do nowych kontrahentów, którzy poszukują w Internecie partnerów biznesowych, takich jak Ty.

Kampanie reklamowe Google Ads w SEMPIRE

Dlaczego warto powierzyć Twoją reklamę Google Ads naszym specjalistom?

  • Profesjonalizm bazujący na wiedzy

    Współpraca z naszymi specjalistami pozwala osiągać najlepsze efekty kampanii reklamowych Google. Nieustannie pogłębiana wiedza w zakresie trendów Ads umożliwia sprawną i optymalną konfigurację wszystkich zaawansowanych ustawień reklam w wyszukiwarce. Specjaliści pomagają w doborze odpowiednich form reklam oraz ich treści lub też aspektów wizualnych, dopasowują harmonogram wyświetlania przekazów reklamowych, a także rekomendują miejsca ich emisji.

  • Dedykowane wsparcie Google

    Nasi specjaliści nieustannie szkolą swoje umiejętności – ich naukę wieńczą zaawansowane egzaminy Google. Pozyskiwane przez nas certyfikaty Ads pozwalają nam utrzymać status Partnera Google. To szereg korzyści dla Twojej kampanii reklamowych Ads, gdyż profesjonalne konta agencyjne otrzymują fachowe i regularne wsparcie ze strony Google. Dzięki temu płatne reklamy są jeszcze lepiej skonfigurowane i docierają do oczekiwanej grupy docelowej, przynosząc Twojej firmie zadowalające efekty biznesowe.

  • Monitoring przebiegu kampanii

    Kolejną korzyścią płynącą z powierzenia reklam Ads specjalistom jest gwarantowana przez nich fachowa obserwacja i regularna analiza przebiegu kampanii. Dzięki specjalistycznej wiedzy mogą oni w porę nanosić poprawki w zakresie skuteczności przekazów, optymalizować stawki za słowa kluczowe czy reagować na działania konkurencji (analiza aukcji). Odpowiedni dobór wszystkich parametrów kampanii ma bezpośredni wpływ na wynik jakości reklam, ten zaś ostatecznie decyduje o stawce, częstotliwości wyświetleń oraz rankingu reklamy. Fachowa optymalizacja wyniku jakości realizowana przez specjalistę Ads pozwala na prowadzenie kampanii w sposób efektywny, możliwie jak najniższym kosztem.

  • Raportowanie efektów oraz elastyczność

    Systematycznie raportujemy wyniki kampanii, a także udostępniamy informacje o naszych pracach w razie nagłej potrzeby. Jeśli tylko istnieje taka możliwość, łączymy konto Ads z kontem Google Analytics, w którym na bieżąco możesz badać wyniki funkcjonowania reklam w sieci wyszukiwania. Jesteśmy transparentni – chcemy, abyś był świadomy naszych działań i miał solidne podstawy, by darzyć nas zaufaniem. Pomagamy w prawidłowej interpretacji parametrów, wspólnie wyciągamy wnioski i dajemy sugestie w zakresie obranej strategii.

Kampanie reklamowe Google Ads to idealne rozwiązanie dla Ciebie. Z naszą pomocą osiągniesz sukces, skutecznie promując swoje produkty i usługi w Google.

Kompleksowo przygotujemy dla Ciebie kampanię reklamową w Google Zapytaj o ofertę
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.