Reklama programatyczna co to jest - Programmatic Advertising, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku | Sempire

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest reklama programatyczna - Programmatic Advertising, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Co to jest reklama programatyczna?
Co to jest reklama programatyczna?

Pojęcie reklama programatyczna (Programmatic Advertising) określa sposób zakupu i sprzedaży przestrzeni reklamowej online za pomocą technologii automatycznych, opartych na danych i algorytmach. Ten proces wykorzystuje platformy technologiczne, takie jak giełdy reklamowe (ad exchanges), platformy zarządzania popytem (Demand-Side Platforms, DSP) i platformy zarządzania podażą (Supply-Side Platforms, SSP), które pozwalają na automatyczne licytowanie i zakup przestrzeni reklamowej w czasie rzeczywistym.

Reklama programatyczna ma na celu zwiększenie efektywności kampanii reklamowych poprzez precyzyjne targetowanie oraz optymalizację kosztów. Dzięki temu, reklamodawcy mają możliwość dotarcia do odpowiedniej grupy odbiorców z określonymi cechami demograficznymi, zainteresowaniami czy zachowaniami online.

Proces zakupu przestrzeni reklamowej w ramach reklamy programatycznej przebiega zwykle w następujących krokach:

  1. Reklamodawca określa cel kampanii, budżet i docelową grupę odbiorców.
  2. Reklamodawca korzysta z platformy DSP, która automatycznie łączy się z różnymi źródłami inwentarza reklamowego (np. SSP, ad exchanges).
  3. Gdy odpowiednie miejsce reklamowe jest dostępne, DSP analizuje informacje na temat kontekstu, odbiorców oraz ceny.
  4. Jeśli dana przestrzeń reklamowa pasuje do kryteriów wyznaczonych przez reklamodawcę, DSP uczestniczy w aukcji, licytując na miejsce reklamowe w czasie rzeczywistym (Real-Time Bidding, RTB).
  5. Miejsce reklamowe zostaje przyznane reklamodawcy, który złożył najwyższą ofertę, a reklama jest wyświetlana użytkownikowi.

Reklama programatyczna pozwala na lepsze wykorzystanie budżetu reklamowego, dostosowywanie kampanii w czasie rzeczywistym oraz uzyskanie danych na temat skuteczności reklam, co przyczynia się do większego zaangażowania odbiorców i lepszych wyników marketingowych.

Definicja pojęcia reklama programatyczna - Programmatic Advertising
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 1 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.