Pozycjonowanie stron www (SEO)

Pozycjonowanie stron www (ang. SEO - search engine optimization) to proces, którego celem jest uzyskanie wysokich pozycji strony w organicznych wynikach wyszukiwania np. w wyszukiwarce Google. Skuteczne pozycjonowanie strony powoduje zwiększenie ruchu, liczby odwiedzin na witrynie i tym samym wzrost zainteresowania oferowanymi produktami lub usługami. W efekcie wysoko pozycjonowane strony internetowe mogą docierać do dużej liczby internautów – potencjalnych klientów, budować popularność marki i generować wzrost sprzedaży. Optymalizacja SEO - pozycjonowanie stron w Google pozwala realizować niezbędne do rozwoju firmy cele biznesowe, dlatego uznawane jest za bardzo ważny element działań marketingu w Internecie.

Pozycjonowanie stron

Efekty pozycjonowania strony w Google przez 8 miesięcy

Najważniejsze czynniki wpływające na pozycjonowanie w Google to:

  • dostępność witryny dla robotów wyszukiwarek
  • SEO optymalizacja pod wyszukiwarki
  • jakość i długość prezentowanych na stronie treści
  • używanie słów kluczowych w tytułach stron
  • wysokiej jakości linki przychodzące
  • przyciągające uwagę opisy stron
  • stosowanie bezpiecznego protokołu HTTPS
  • używanie nagłówków H1,H2, H3
  • użyteczność witryny (UX – user experience)
  • przyjazne i krótkie adresy URL
  • zoptymalizowane grafiki i filmy
  • dostosowanie strony do urządzeń mobilnych
  • stosowanie danych strukturalnych
  • szybkość strony internetowej
  • właściwa nawigacja wewnętrzna między stronami
  • wiek i autorytet domeny
  • zapewnienie właściwej indeksacji strony
  • zweryfikowany profil w usłudze Google Moja Firma
  • sygnały o stronie z mediów społecznościowych (social media)
Poznaj indywidualną strategię dedykowaną Twojej stronie internetowej Zapytaj o ofertę
Profesjonalne, bezpieczne, skuteczne

Pozycjonowanie stron - oferta

Promocja strony w Google to najlepsza, sprawdzona i skuteczna metoda na wzrost pozycji, widoczności, większy ruch na stronie www i pozyskiwanie nowych klientów z wyszukiwarki.

Pozycjonowanie stron internetowych to działania marketingowe podejmowane w celu uzyskania wysokich pozycji na wybrane słowa kluczowe w naturalnych wynikach wyszukiwania wyszukiwarki internetowej (np. Google). Pozycjonowanie nazywane jest również SEO (ang. Search Engine Optimization) czyli optymalizacją witryny pod wyszukiwarki.

Marketing internetowy oparty o profesjonalne SEO - zarówno pozycjonowanie lokalne np. pozycjonowanie w Poznaniu, jak i pozycjonowanie sklepu internetowego to najbardziej skuteczna metoda reklamy na zwiększenie widoczności Twojej witryny w wyszukiwarce Google. Z wyszukiwarek internetowych miesięcznie korzysta ponad 20 mln Internautów, z czego 92% to użytkownicy Google.

Prowadzisz biznes, masz stronę internetową i chcesz, aby Twoja domena była jak najlepiej widoczna w wynikach wyszukiwania, żeby serwis www docierał do jak największej liczby osób, zaczął generować ruch na podstronach i efekty w postaci wzrostu sprzedaży? Zapytaj o bezpłatną ofertę SEO. Poznaj możliwości jakie daje promocja strony www i reklama w wyszukiwarce internetowej Google! Wspólnie zadbamy o to, aby właśnie Twoją stronę internetową odnaleźli użytkownicy wyszukiwarki - potencjalni klienci.

Co otrzymujesz Zlecając usługę pozycjonowania w SEMPIRE:

  • kompleksowy audyt SEO strony i stałą optymalizację witryny dostosowywaną do obecnych algorytmów Google popartą analizą Twojej konkurencji
  • doradztwo najlepszych specjalistów SEO z wieloletnim doświadczeniem w pozycjonowaniu firm
  • skuteczne pozycjonowanie na dziesiątki, a nawet setki słów kluczowych
Seo

Jakie efekty daje pozycjonowanie witryny?

Pozycjonowanie strony w Google jest działaniem długofalowym i wymaga wieloetapowych prac zarówno na samej stronie www (on-page) jak również poza nią (off-page). Indywidualne podejście do każdego z realizowanych projektów SEO sprawia, że rezultaty prac często pojawiają się już po kilku tygodniach od rozpoczęcia działań. Sprawdzone i skuteczne metody, cykliczne i skrupulatne prace specjalisty SEO (opiekun pozycjonowania) pozwalają na zwiększanie zasięgu strony w miarę rozwijającej się współpracy.

Strategiczne prace:

  • właściwy dobór słów kluczowych
  • audyt SEO w zakresie optymalizacji i linków
  • optymalizacja stron internetowych
  • optymalizacja treści na stronie www
  • publikacja odnośników (link building)
  • monitorowanie efektów - pozycji i widoczności
  • cykliczne analizy SEO i analizy konkurencji
  • kolejne optymalizacje on page i off page

Efekty pozycjonowania:

  • wzrost widoczności w wyszukiwarce Google
  • wzrost wartościowego ruchu na stronie www
  • zwiększenie zainteresowania produktami i usługami
  • większą ilość zapytań ze strony www
  • większa sprzedaż produktów lub usług
  • większa rozpoznawalność marki
  • większy prestiż w branży
  • budowanie przewagi konkurencyjnej

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Pozycjonowanie stron firmowych

Dowiedz się jakie efekty pozycjonowania może uzyskiwać Twoja strona internetowa Zapytaj o ofertę

Na czym polega pozycjonowanie w Google?

Skuteczne pozycjonowanie w Google to proces, którego zadaniem jest zwiększenie widoczności strony celem zareklamowania swoich produktów lub usług i pozyskanie nowych użytkowników – potencjalnych klientów. Jak się pozycjonuje strony? Pierwszym krokiem do znalezienia właściwej strony www jest użycie wyszukiwarki google.pl.

Wyszukiwarka internetowa

Pierwszy krok w drodze do odwiedzenia Twojej strony www.

Google.pl to wyszukiwarka, która w najszybszy i najłatwiejszy sposób prezentuje interesujące informacje z sieci. Według raportu StatCounter z Google korzysta około 92% polskich użytkowników internetu. W efekcie wyszukiwarkę codziennie odwiedzają miliony polskich internautów szukających konkretnych informacji, produktów czy usług. To tutaj poprzez wpisanie słowa kluczowego zaczyna się poszukiwanie informacji o firmie, produkcie lub usłudze, której potrzebuje użytkownik – potencjalny klient.

wyszukiwarka Google

Wyniki wyszukiwania Google - SERP

Wpisanie w wyszukiwarkę Google poszukiwanego hasła powoduje wyświetlenie listy stron - SERP-ów, które najbardziej odpowiadają zapytaniu. SERP (Search Engine Results Page) to wyniki wyszukiwania automatycznie znalezione i wyświetlone przez wyszukiwarkę internetową.

Wyniki te dzielą się głównie na 2 typy:

  • wyniki organiczne nazywane również wynikami naturalnymi, czyli te, które Google uznało za najbardziej trafne i wszechstronne dla wpisanej frazy kluczowej. Są to strony pozycjonowane i jest ich zazwyczaj 10 na pierwszej stronie wyników.
  • płatne linki reklamowe (linki sponsorowane) oznaczone ikoną Reklama Występują ponad naturalnymi wynikami (jest ich maksymalnie 4), jak również poniżej tych wyników (maksymalnie 3 występienia). Są to płatne reklamy tekstowe, za które odpowiedzialna jest usługa linków sponsorowanych Google Ads.
Wyniki wyszukiwania Google - SERP

Wyniki wyszukiwania (SERPy) ich jakość i typ są bezustannie optymalizowane przez Google, aby jak najlepiej dopasować je do oczekiwań użytkowników. W zależności od zapytania poza wymienionymi wynikami organicznymi i płatnymi linkami sponsorowanymi Google może prezentować m.in. mapy, obrazy, filmy z YouTube, bieżące wiadomości czy nawet bezpośrednie odpowiedzi na pytania tzw. Answer Box. Możliwości jest wiele - naliczono ponad 20 różnych typów wyników!

Jak Google ustala ranking stron internetowych?

Kolejność, w której po zapytaniu użytkownika wyświetlane są strony internetowe nie jest przypadkowa. Za ocenianie serwisów, miejsce witryny w Google, typ i ułożenie strony w wynikach wyszukiwania odpowiedzialny jest algorytm wyszukiwarki Google, który uwzględnia ponad 200 unikalnych czynników. Zadaniem algorytmu jest przedstawienie stron www w kolejności, które najlepiej odpowiadają potrzebie użytkownika i pomagają mu na zrealizowanie jego celu, który może być różny i zależny od zapytania np.:

  • chęc kupna produktu w sklepie internetowym,
  • znalezienie kontaktu do firmy wykonującej daną uslugę,
  • chęć poznania recenzji produkty, opinii o firmie,
  • przeczytanie poradnika na temat wyboru produktu lub usługi.

Dodatkowo brane są oczywiście takie elementy i parametry jak reputacja firmy, wiek domeny, jakość treści (content) na stronie i ilość wartościowych linków zewnętrznych prowadzących do serwisu czy też użyteczność strony.

Dokładna zasada działania algorytmu wyszukiwarki nie jest znana. Google oficjalnie publikuje jedynie wskazówki dla webmasterów, czy informacje o sposobach tworzenia witryn zgodnych z zasadami Google, którymi powinni się kierować właściciele i twórcy stron. Są to podstawy SEO, w informacjach tych nie ma zatem uwzględnionych szczegółów dających gwarancję osiągnięcia pierwszej pozycji w wynikach wyszukiwania - rankingu stron www.

Jak działa pozycjonowanie stron w Google - algorytm w pigułce

Matt Cutts - Guru SEO (były już inżynier Google do spraw jakości) opowiada - jak wyszukiwarka pozycjonuje strony www w wynikach wyszukiwania. Poznaj zasady i podstawy pozycjonowania i dowiedz się jak działa Google.

  • Co się dzieje kiedy użytkownik wpisuje zapytanie do wyszukiwarki?
  • Jak działają algorytmy (oprogramowanie) wyszukiwarki Google pozycjonujące strony www?
  • Jak indeksowane są strony?
  • Czym są sieciowe roboty indeksujące (crawler, spider) i jakie jest ich zadanie?
  • Jak Google pozycjonuje strony internetowe i wybiera informacje, które pokazuje na pierwszej karcie wyników? Ile bierze czynników pod uwagę przy ocenie?
  • Co zawierają wyniki wyszukiwania?
Jak działa wyszukiwarka – Matt Cutts

Cześć. Nazywam się Matt Cutts. W Google jestem inżynierem w grupie ds. jakości. Chciałbym dzisiaj opowiedzieć, co się dzieje, kiedy szukamy czegoś w Internecie.

Jak działa wyszukiwanie w Google?

Kiedy szukamy czegoś w wyszukiwarce Google, to tak naprawdę nie przeszukujemy Internetu. Przeszukujemy prowadzony przez Google indeks stron internetowych – tylu, ile udało się nam znaleźć. Strony są indeksowane przez programy nazywane robotami. Roboty zaczynają od indeksowania kilku stron, a później podążają za linkami na podstronach i indeksują wszystkie otwarte w ten sposób strony. Później znów podążają za linkami i indeksują strony. I tak cały czas, aż uda im się zaindeksować pokaźny kawałek sieci – miliardy stron hostowanych na tysiącach serwerów. Powiedzmy, że chcę sprawdzić, jak szybko biegnie gepard. Wpisuję więc zapytanie „gepard prędkość” i przyciskam Enter. Nasze oprogramowanie przeszukuje indeks i znajduje wszystkie strony zawierające te hasła. W tym przypadku mamy tysiące możliwych wyników.

Jak Google wybiera dokumenty, które naprawdę zawierają przydatne informacje?

Zadaje pytania. Jest ich ponad 200.

  • Ile razy słowa kluczowe pojawiają się na tej stronie?
  • Czy te słowa pojawiają się w tytule, URL-u, obok siebie?
  • Czy na stronie są synonimy tych słów?
  • Czy strona znajduje się w cenionej witrynie?
  • A może witryna jest niskiej jakości albo nawet spamuje?

Jaki jest PageRank tej strony? Ta metoda, opracowana przez założycieli Google, Larry’ego Page’a i Sergyeya Brina, ocenia ważność strony internetowej na podstawie liczby prowadzących do niej linków i ważności samych linków.

Pozycja strony

Na koniec łączymy wszystkie zebrane informacje, ustalamy ogólną pozycję strony i pokazujemy wyniki wyszukiwania mniej więcej pół sekundy po wpisaniu zapytania. Dostarczanie przydatnych i bezstronnych wyników wyszukiwania traktujemy w Google bardzo poważnie. Nigdy nie akceptujemy płatności za dodanie strony do indeksu, częstsze jej aktualizowanie lub lepszą pozycję w rankingu.

Spójrzmy na wyniki mojego wyszukiwania.

Każdy wynik zawiera tytuł, URL i krótki opis, dzięki któremu łatwiej zdecyduję, czy to tej strony szukam. Są też link do podobnych stron, zapisana przez Google najbardziej aktualna kopia strony, a także podobne wyszukiwania, które mogą mnie później zainteresować. Czasem po prawej stronie i na górze widać reklamy. Do nich też podchodzimy bardzo poważnie. Chcemy zarówno dać reklamodawcom dostęp do jak najlepszego grona odbiorców, jak i pokazywać odbiorcom tylko te reklamy, które chcieliby zobaczyć. Bardzo dokładnie oddzielamy reklamy od wyników. Wcale nie pokażemy reklam, jeśli nie znajdziemy ogłoszeń, które pomogłyby znaleźć to, czego szukasz. Akurat tutaj szukaliśmy informacji o tym, że gepard może biec z prędkością nawet 120km/h.

Dzięki za uwagę. Mam nadzieję, że działanie wyszukiwarki Google jest teraz trochę jaśniejsze.

Dlaczego warto pozycjonować stronę internetową?

Pozycjonowanie stron w Google z roku na rok odgrywa coraz większą rolę w działaniach marketingowych przedsiębiorstw. Powodem popularności usługi SEO:

  • duża dostępność narzędzi Google umożliwiających potencjalnym klientow dotarcie do niezliczonych ilości informacji - wyszukiwarka, mapy, grafiki
  • niesamowicie duży potencjał kryjący się w zapytaniach jakie użytkownicy wpisują do wyszukiwarki - możliwość określenie konkretnych słów kluczowych powiązanych z prowadzonym biznesem, a następnie sprecyzowania grupy docelowej, dostosowania treści, contentu i przekazu strony do konkretnych odbiorców
  • rosnąca świadomość osób odpowiedzialnych za rozwój biznesu związana z możliwościami i działaniami firm konkurenycjnych w zakresie pozycjonowania i reklamy internetowej

Aby dodatkowo uświadomić sobie potencjał jaki niesie usługa pozycjonowania stron w wyszukiwarkach warto zadać sobie kilka pytań:.

  • Czy korzystasz z wyszukiwarki Google?
  • Czy zdarza Ci się porównywać ceny produktów w internecie?
  • Czy czytasz opinie i recenzje produktów przed dokonaniem zakupu?
  • Czy przed skorzystaniem z usług danej firmy sprawdziłeś jej wiarygodność w Google?
  • Czy planując wakacje – miejsce, podróż, nocleg korzystałeś z wyszukiwarki?
  • Czy szukając samochodu, mieszkania, wyposażenia domu zaczynasz od Google?
  • Czy planując wizytę u lekarza, stomatologa, fryzjera, mechanika sprawdzasz opinie w internecie o danym specjaliście?

Jeżeli na co najmniej jedno pytanie odpowiedź brzmiała "tak" to znaczy, że pozycjonowanie stron w Google jest właściwym wyborem.

Nie bez powodu liczba zapytań do wyszukiwarki Google rośnie bardzo dynamicznie. Orientacyjne szacunki mówią o ponad 2 bilionach zapytań do wyszukiwarki Google w samym tylko 2016 roku.

Wykres z liczbą zapytań do wyszukiwarki Google w czasie

Oznacza to, że użytkownicy każdego roku co raz częściej używają google.pl by zrealizować swoje potrzeby - kupić produkt, zamówić usługę, znaleźć niezbędne informacje oraz opinie.Tym bardziej istotne jest to, aby Twoja strona www była dobrze pozycjonowana i zajmowała możliwie najwyższe pozycje na frazy kluczowe związane z Twoim biznesem. To własnie dobrze dobrane i pozycjonowane słowa kluczowe pozwalą dotrzeć potencjalnym klientom do Twojej strony internetowej.

Skuteczne pozycjonowanie strony w Google (SEO) to przyszłość wszystkich firm na rynku. Brak obecności w czołowych wynikach wyszukania na nazwy oferowanych produktów lub usług oznacza nie podążanie za trendami i wysoce prawdopodobny spadek przychodów w kolejnych latach. Optymalizacja strony - SEO, proces pozycjonowania i budowania silnej zaufanej marki na rynku to działania długofalowe wymagające specjalistycznych prac, które realizują najlepsze firmy w Internecie. Im szybciej zaczniesz optymalizować i pozycjonować swoją stronę, tym szybciej masz szansę dogonić inne firmy, które dostrzegły potencjał usługi pozycjonowania i rozwijają swój biznes w sieci pozyskując setki klientów.

Jak pozycjonowanie w Google wpływa na odwiedziny użytkowników?

Podstawowy cel pozycjonowania strony to umieszcznie jej na wysokich pozycjach w top10 i w efekcie zwiększenie widoczności strony w naturalnych wynikach wyszukiwania na słowa kluczowe związane z tematyką i treścią strony.

To jak często strona główna lub dana podstrona internetowa będzie odwiedzana zależy przede wszystkim od 2 czynników:

  • popularności słowa kluczowego, czyli tego ile razy dana fraza jest wpisywana do wyszukiwarki przez użytkowników w ciągu miesiąca. Sprawdzić to można m.in. przy użyciu narzędzia Google Keyword Planner
  • pozycji strony zajmowanej na tę frazę kluczową - im wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania, tym większe prawdopodobieństwo, że użytkownik kliknie właśnie w naszą stronę

Statystyki Advanced Web Ranking pokazują, że serwis www będący na pierwszym miejscu na dane słowo może pozyskać około 30% całego ruchu organicznego wynikającego z jego popularności.

Wykres z liczbą kliknięć i dokładną pozycją strony

Poniżej w tabeli przedstawione zostały przykłady popularnych słów kluczowych wpisywanych do wyszukiwarki Google przez użytkowników. Frazy te uzupełniono o miesięczną liczbę wyszukiwań (na podstawie narzędzie Google Keyword Planner) oraz potencjalny miesięczny ruch jaki mogą dostarczyć stronie internetowej znajdującej się na pierwszym miejscu w naturalnych wynikach wyszukiwania. W zestawieniu nie uwzględniono słów kluczowych z tzw. długiego ogona (long tail), których należy zawsze pamiętać. Potencjał popularnych kilkuwyrazowych fraz jest również dużą wartością dodaną podczas pocesu pozycjonowania strony.

Fraza kluczowa Miesięczne liczba wyszukiwań Potencjalna miesięczna liczba odwiedzin z miejsca nr 1
tłumacz74800002244000
opony6050018150
meble4950014850
wypożyczalnia samochodów4050012150
apteka internetowa331009930
pierścionki zaręczynowe271008130
prezenty na święta271008130
biżuteria222006660
garaże blaszane222006660
koszulki z nadrukiem222006660
okna222006660
beton architektoniczny181005430
wizytówki181005430
catering dietetyczny148004440
soczewki kontaktowe148004440
wypożyczalnia samochodów warszawa148004440
noclegi władysławowo121003630
ubrania dla dzieci121003630
tworzenie stron www44001320
usługi informatyczne1900570
depilacja laserowa poznań1300390
wizualizacje 3d1300390
odżywki dla sportowców1000300
budowa hal21063

Jakie są najważniejsze zalety skutecznego pozycjonowania strony w Google?

Skuteczne SEO dla wielu firm działających lokalnie lub globalnie jest jednym z najważniejszych działań w zakresie reklamy internetowej. Właściciele e-biznesów świadomie decydują się na promowanie serwisów www poprzez profesjonalne pozycjonowanie stron w Google ze względu na ogrom zalet jakie towarzyszą tej usłudze.

Ogromna liczba klientów i nieograniczony zasięg

Internet to medium, z którego korzystamy niemalże wszyscy. Ponad 92% internautów z Polski to użytkownicy narzędzi Google. W poszukiwaniu produktów lub usług wykorzystujemy komputery stacjonarne, laptopy, telefony komórkowe, smartfony i tablety. Dzięki SEO Twoja strona internetowa pojawi się zawsze we właściwym miejscu.

Klienci sami trafiają na Twoją stronę internetową

Pozycjonowanie stron w Google odpowiada na potrzeby użytkownika. Jest to reklama typu pull czyli forma reklamy, której założeniem jest zachęcenie użytkownika do świadomego kliknięcia w nią w celu poznania np. oferty. W praktyce użytkownik sam wpisuje słowa kluczowe związane z Twoim biznesem i trafia na stronę. Ważne, żeby wśród otrzymanych wyników znalazł Twoją podstronę internetową przed stronami konkurencyjnymi.

Idealna grupa docelowa

Dzięki odpowiednim narzędziom takim jak np. Google Keyword Planner możemy sprawdzić jakie kombinacje słów kluczowych były dotychczas wpisywane przez potencjalnych klientów. Oznacza to, iż „celujemy” w aktualne potrzeby potencjalnych klientów, opierając się na konkretnych danych. Dzięki temu wybieramy najbardziej skuteczne i dopasowane do możliwości serwisu frazy i zwroty kluczowe odpowiadające ofercie firmy.

Budowanie zaufania do marki

Skuteczne pozycjonowanie strony to dbanie o wizerunek firmy. Prezentowanie wartościowych treści na stronie to znak, że firma jest ekspertem w swojej branży. Wysokie pozycje w rankingu stron Google na wiele popularnych słów kluczowych to prestiż i możliwość budowania świadomości marki u potencjalnych klientów.

Przewaga nad konkurencją

Z pozycjonowaniem wiąże się przyszłość Twojej firmy. Każdy serwis www, podstrona internetowa wymaga optymalizacji pod wyszukiwarki internetowe. Im szybciej zaczniesz promować swoją stronę www tym większa szansa na zdobycie znacznej przewagi nad konkurentami, umocnienie swojej pozycji w branży i szybsze zdobywanie klientów.

Rozwój Twojego biznesu

Optymalizacja i pozycjonowanie idzie w parze z rozwojem firmy. Rosnąca liczba użytkowników Twojej strony www pozwala nie tylko na zwiększenie sprzedaży i budowanie relacji z klientami, ale często również odkrywa nowy potencjał i możliwości uzupełenienia oferty o dodatkowe produkty i usługi.

Długofalowe efekty

Profesjonalne pozycjonowanie stron serwisu i zwiększanie ruchu na witrynie jest czasochłonnym procesem. SEO wymaga właściwej strategii, optymalizacji i zdobycia zaufania w Google. W praktyce jednak już po kilku tygodniach współpracy można zauważyć efekty i wzrost widoczności swojej witryny w Internecie, a efekty wypracowanych pozycji mogą przynosić korzyści przez bardzo długi czas.

Zyskujesz niski koszt dotarcia do klienta

W dalszym ciągu pozycjonowanie w wyszukiwarce Google jest najtańszą formą promocji serwisu w Internecie. Ceny lokalnego pozycjonowania strony internetowej mogą zaczynać się od 300zł miesięcznie. Porównując koszt pozycjonowania stron z cennikiem reklam w tradycyjnych mediach takich jak gazeta, radio, telewizja otrzymujesz znacznie lepszy zwrot z inwestycji, współczynnik konwersji. Każda złotówka wydawana jest na potencjalnych klientów. Z naszej strony możesz liczyć na bezpłatną wycenę!

Wykorzystaj korzyści płynące z pozycjonowania strony w Google Zapytaj o ofertę

Czy pozycjonowanie to dobry wybór dla mojej strony?

Jesteśmy przekonani, że TAK! Pozycjonowanie w wyszukiwarkach jest usługą, którą można dopasować do każdej strony www i branży.

Pozycjonować można:

  • firmowe strony internetowe
  • sklepy stacjonarne i internetowe
  • blogi, portale, agregatory ofert i porównywarki

Usługa uwzględniać może:

  • pozycjonowanie lokalne
  • pozycjonowanie ogólnopolskie
  • pozycjonowanie szerokie

Wystarczy, że dasz nam znać o swoim projekcie, a bez zobowiązań sprawdzimy możliwości reklamowe dedykowane Twojej witrynie www i przygotujemy indywidualny plan na promowanie stron www w wyszukiwarkach internetowych.

Agencja SEO - czy jest Ci potrzebna?

Pozycjonowanie stron wymaga bardzo szerokiej i specjalistycznej wiedzy z technicznej optymalizacji stron www, użyteczności (UX) tworzenia wartościowych treści, które będą przyjazne dla użytkownika i zgodne z jego intencjami. Sam content powinien być również na tyle wartościowy, aby zdobywał linki przychodzące w sposób naturalny, co pozwoli mu efektywnie się pozycjonować. Współpraca z zaufaną Agencją SEO niesie za sobą niesamowitą oszczędność czasu i możliwość korzystania z profesjonalnych usług jak:

  • analiza treści i struktury witryny
  • prowadzenie i zarządzanie kampaniami w Internecie
  • porady techniczne na temat projektowania i optymalizacji witryn
  • badanie i dobór najlepszych słów kluczowych
  • optymalizacja i tworzenie wartościowych treści
  • szkolenia i konsultacje w zakresie SEO
  • analizy metod wykorzystywanych przez witryny konkurencyjne
  • ekspertyzy dotyczące konkretnych rynków lub obszarów geograficznych

Jeśli rozważasz zatrudnienie specjalisty SEO, im szybciej to zrobisz, tym lepiej. Planowanie zmian w witrynie lub uruchamianie nowej to dobry moment na taką decyzję. W ten sposób razem ze specjalistą SEO możesz zagwarantować, że Twoja witryna będzie od podstaw przyjazna dla wyszukiwarek. Dobry specjalista może także pomóc ulepszyć istniejącą witrynę.

Jak wygląda proces pozycjonowania stron w SEMPIRE

Kilkunastoletnie doświadczenie w branży marketingu internetowego pozwoliło nam na wypracowanie skutecznych metod na promocję stron internetowych w wyszukiwarkach.

Pozycjonowanie stron w Google to złożony proces, który uwzględnia szczegółowe działania na wielu płaszczyznach, stąd kluczowe jest bardzo indywidualne podejście zarówno podczas jego planowania jak i realizacji.

Prace związane z pozycjonowaniem to szereg działań, które dzielimy przede wszystkim na 3 grupy:

  1. Działania on-site (nazywane również on-page) – to wszystkie prace optymalizacyjne wykonywane bezpośrednio na stronie mające wpływ na jej wygląd, zachowanie i jakość kodu źródłowego. Do obszaru tych prac zaliczamy m.in.:

    • optymalizację kodu strony
    • optymalizację treści strony
  2. Działania off-site (nazywane również off-page) – to wszystkie prace wykonywane poza stroną internetową mające na celu poprawę pozycji i widoczności strony w wyszukiwarce internetowej. Do prac w tym zakresie zaliczamy m.in.:

    • link building - zdobywanie wartościowych linków do strony
    • content marketing – tworzenie i publikacja atrakcyjnych treści
  3. Analityka internetowa - to działania związane z analizą danych o użytkownikach strony internetowej, które pozwalają na wyciąganie wartościowych wniosków i planowanie kolejnych prac optymalizacyjnych oraz kierunków rozwoju witryny. Do analityki wykorzystujemy przede wszystkim narzędzia takie jak Google Analytics czy Google Search Console, które potrafią dostarczyć wiele przydatnych informacji.

Pozycjonowanie stron w SEMPIRE jest procesem wypracowywanym od lat, który uwzględnia najważniejsze do skutecznej promocji strony www działania.

Audyt SEO i optymalizacja strony internetowej

Znajdujemy słabe strony i możliwości rozwoju pozycjonowanego serwisu www. Planujemy i wdrażamy lub koordynujemy wprowadzanie istotnych poprawek, dzięki którym strona internetowa będzie lepiej pozycjonowana, zwiększy zasięg, dotrze do większej ilości użytkowników.

Algorytmy Google oceniają stronę www na podstawie ponad 200 niepowtarzalnych wskaźników (czy też wskazówek). Dlatego po wybraniu słów kluczowych wykonujemy szczegółową analizę techniczną strony internetowej. Następnie planujemy długofalowe działania optymalizacyjne, skupiając się na indywidualnych potrzebach serwisu, które realizowane są w kolejności dającej Twojej stronie internetowej najlepsze rezultaty.

Przy współpracy z naszymi klientami realizujemy wspólnie m.in. następujące działania pozycjonerskie:

  • optymalizacja tagów tytułowych - title
  • optymalizacja opisów – meta description
  • wdrożenie / weryfikacja przekierowań w celu ujednolicenia protokołu i wersji strony
  • zabezpieczenie serwisu przed powstawaniem duplikatów
  • analiza, utworzenie i optymalizacja pliku robots.txt
  • analiza i optymalizacja serwisu pod kątem dostępności stron dla robotów wyszukiwarek
  • optymalizacja ilości, długości i jakości nagłówków
  • analiza i wdrożenie wybranych danych strukturalnych
  • wdrożenie danych teleadresowych
  • analiza, wdrożenie i weryfikacja mapy Google
  • analiza i optymalizacja nawigacji wewnętrznej
  • analiza i optymalizacja nawigacji zewnętrznej
  • normalizacja adresów URL
  • weryfikacja przyjaznych adresów URL
  • zabezpieczenie serwisu przed indeksowaniem pustych stron i stron o małej ilości treści
  • zabezpieczenie serwisu przed indeksowaniem nieprzyjaznych adresów z parametrami i sesjami
  • utworzenie / weryfikacja mapy witryny w formacie XML
  • weryfikacja poprawności występowania strony błędu 404
  • analiza obrazków występujących w serwisie
  • uzupełnienie kluczowych atrybutów ALT
  • optymalizacja kluczowych grafik
  • analiza prędkości strony
  • analiza responsywności strony pod kątem dostosowania do urządzeń mobilnych
  • weryfikacja i optymalizacja nagłówków HTTP
  • weryfikacja i optymalizacja przekierowań
  • weryfikacja serwisu pod kątem występowania wirusów
  • optymalizacja istotnych elementów kodu HTML

Audyty pozycjonowania stron obejmują również analizę pod kątem stosowanie technik niezgodnych z wytycznymi Google , w tym:

  • treści generowane automatycznie
  • niejawne przekierowania
  • systemy wymiany linków
  • maskowanie
  • ukryty tekst i linki
  • strony przejściowe
  • skopiowane treści
  • upychanie słów kluczowych
  • złośliwe strony

Optymalizacja treści na stronie internetowej

Dokładnie analizujemy publikowane w serwisie teksty. Google jest wyszukiwarką tekstową, a merytoryczna treść odpowiadająca na potrzeby użytkowników to jeden z najważniejszych czynników rankingowych w skutecznym pozycjonowaniu stron w Google.

Google w opublikowanych wskazówkach dla webmasterów pisze m.in.

Ułatw Google zrozumienie zawartości Twoich stron

  • Witryna powinna być bogata w przydatne treści, a strony powinny być przejrzyste i dokładne.
  • Pomyśl, jakich słów użyliby użytkownicy, by znaleźć Twoją stronę. Upewnij się, że te słowa znajdują się w treści witryny.
  • Upewnij się, że ważne treści są domyślnie widoczne w witrynie.
Wskazówki dla webmasterów Google

Analiza i optymalizacja treści obejmuje najważniejsze elementy pod kątem pozycjonowania stron:

  • jakość
  • długość
  • świeżość
  • unikalność
  • merytoryczność
  • ogólną prezentację i czytelność
  • nasycenie słowami kluczowymi
  • zastosowanie i struktury nagłówków
  • stosowanie Call To Action (CTA) – wezwania do działania

W wyniku analizy proponujemy naszych klientom konkretne zmiany lub przesyłamy do akceptacji całkowicie nowe treści, które następnie wdrażamy. Wszystko po to by pozycjonowana strona odpowiadała na potrzeby nie tylko robotów internetowych, ale przede wszystkim użytkowników.

Publikacja linków

Realizujemy działania zewnętrzne związane ze zdobywaniem odnośników wspomagających pozycjonowanie strony, które poprawiają popularność Twojej strony, budują zaufanie i wpływają na poprawę pozycji w wyszukiwarce.

Link building to działania polegające na zdobywaniu wartościowych linków prowadzących bezpośrednio do strony internetowej. Pozyskiwanie linków zwrotnych to również jeden z najistotniejszych, a zarazem najtrudniejszych elementów SEO. Poprzez publikację linków realizujemy działania promocyjne na serwisach zewnętrznych. Starannie dobieramy wartościowe witryny internetowe, jak również wykorzystujemy autorskie serwisy www, w których publikujemy informacje o działalności Twojej firmy, jej kluczowych produktach, usługach, lokalizacji. Rozpowszechnianie tego typu informacji i pozyskiwanie linków przychodzących do witryny ma korzystny wpływ na zwiększanie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania i promocję marki i końcowy efekt pozycjonowania.

W ramach prac związanych z link buildingiem wykonujemy analizę obecnego profilu linkowego jak również analizę profili linkowych konkurencji, uwzględniając kluczowe elementy.

  • aktualna liczba linków
  • jakość linków
  • rodzaje anchor textów
  • tematyczność linków
  • typ linków (nofollow / dofollow, tekstowe / obrazkowe)

Zebrane informacje pozwalają nam na realizację bezpieczniej i skutecznej strategii pozycjonowania stron i linkowania witryny.

Monitorowanie efektów i raportowanie

Każde działania SEO związane z optymalizacją i pozycjonowaniem strony w Google mają wpływ na widoczność witryny, dlatego cyklicznie sprawdzamy efekty prac nad poprawą widoczności strony internetowej i raportujemy wyniki.

Na bieżąco monitorujemy efekty naszych prac wykorzystując m.in. narzędzia autorskie jak również Google Search Console (dawniej Google Webmaster Tools) czy Google Analytics. Utrzymujemy stały kontakt z klientami przesyłając m.in. comiesięczne raporty z uzyskanych wyników – pozycji fraz kluczowych oraz rekomendacje, których realizacja może przyspieszyć proces pozycjonowania stron.

Google Search Console

Co to jest Google Search Console?

To usługa Google m.in. dzięki której nasi specjaliści SEO monitorują widoczność witryny w wynikach wyszukiwania Google. Dzięki Google Search Console widzimy jak Google postrzega Twoją witrynę, oraz możemy ją zoptymalizować, by osiągała bardzo dobre pozycję w wyszukiwarce.

Google Analytics

Co to jest Google Analytics?

Google Analytics to internetowe narzędzie służące do analizy statystyk stron internetowych. Zainstalowanie tego narzędzia pozwala na generowanie dziesiątek różnego rodzaju raportów związanych z danymi na temat ruchu na stronie, wskaźników konwersji i ROI.

Cykliczne analizy, optymalizacje, rekomendacje

Cyklicznie sprawdzamy aktualne trendy, działania firm konkurencyjnych oraz wprowadzamy i rekomendujemy zmiany optymalizacyjne, aby witryna naszego klienta była najlepsza w branży, a pozycjonowanie strony było coraz bardziej skuteczne.

Założeniem wyszukiwarek jest dostarczanie użytkownikom jak najbardziej trafnych wyników odpowiadających im intencjom. Z tego względu algorytmy wyszukiwarek są bezustannie rozwijane i modyfikowane. Przykładowo algorytm wyszukiwarki Google przeszedł w samym tylko 2010 roku ponad 13 tys. testów co poskutkowało ostatecznie wprowadzeniem ponad 500 zmian, które wpłynęły na poprawę jakości zwracanych wyników wyszukiwania.

W 2015 roku pracownik Google - John Mueller podczas jednego z prowadzonych Hangoutów powiedział:

Wprowadzamy tysiące aktualizacji algorytmów każdego roku.

John Mueller – analityk trendów internetowych w Google

Taka ilość zmian w zestawieniu z ponad 200 czynnikami branymi pod uwagę przy ustalaniu rankingu sprawia, że nasi Specjaliści ds pozycjonowania nie tylko dokonują ciągłych poprawek w witrynie i prac off site, ale również edukują się śledząc nowinki branżowe, wykonując testy optymalizacyjne czy analizując witryny konkurencyjne. Działania te wymagają poświęcenia kilkudziesięciu godzin w miesiącu. Wszystko po to, aby dostarczać klientom najświeższe rozwiązania technologiczne w zakresie marketingu w wyszukiwarkach oraz dbając o zdobycie i utrzymywanie stabilnych pozycji w procesie pozycjonowania stron.

Doradztwo, szkolenia, wsparcie

Najważniejszy jest dla nas Klient i jego sukcesy, dlatego podczas pozycjonowania stron w wyszukiwarkach zarówno optymalizujemy witryny, tłumaczymy zasadę działania Google i wpływ zmian na osiągane wyniki jak również podpowiadamy sprawdzone rozwiązania, które wychodzą poza zakres współpracy.

Jako jedyna firma na rynku po nawiązaniu współpracy zapraszamy naszych klientów na szkolenie z podstaw marketingu w wyszukiwarkach. Dzięki temu grono naszych klientów jest świadome najważniejszych aspektów tej dziedziny i sprawnie wykorzystuje i przekłada przekazane informacje w skutecznym prowadzeniu swojego biznesu. Świadczymy dodatkowo wsparcie dla klientów z zakresu doradztwa e-marketingowego.

Najważniejsze aspekty, w których jesteśmy w stanie ekspercko doradzić naszym klientom to m.in.:

  • badanie słów kluczowych
  • analiza treści lub struktury witryny
  • wszelkie porady techniczne na temat projektowania witryn
  • weryfikacje konkretnych rynków lub obszarów geograficznych
  • zarządzanie kampaniami rozwoju firmy w sieci
  • projektowanie treści na serwisie

Pomagamy w pełni wykorzystać potencjał jaki niesie pozycjonowanie stron w Google wspierając klientów w wyborze najbardziej skutecznych rozwiązań biznesowych. Specjaliści z naszej agencji są do dyspozycji w całym okresie współpracy i z przyjemnością odpowiedzą na pytania z obszarów swoich specjalizacji.

FAQ najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi

Dodatkowe odpowiedzi na tematy związane z pozycjonowaniem strony znajdziesz w naszym FAQ.

01. Napisz do nas lub zadzwoń!

Podaj nam adres strony www i numer kontaktowy. Przeanalizujemy serwis i sprawdzimy jak pozycjonowanie stron może Ci pomóc w skutecznym pozyskaniu nowych klientów.

02. Porozmawiajmy!

Jeszcze dokładniej wyjaśnimy czym jest pozycjonowanie. Lepiej poznamy ofertę Twojej firmy, cele biznesowe i priorytetowe produkty lub usługi. Wszystko po to, aby przygotować indywidualną strategię oraz i zaplanować konkretne działania optymalizacyjne promujące witrynę.

03. Sprawdź propozycję!

Wiemy jak skutecznie pozycjonować stronę www! Dobra strategia poparta analizami to klucz do sukcesu. Znając szczegóły analiz przedstawimy Tobie rozwiązania reklamowe i konkretne działania dopasowane do Twojej strony internetowej.

Skorzystaj z możliwości konsultacji ze specjalistą w zakresie reklamy w internecie Zapytaj o ofertę
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.