Reklama graficzna w Google Display Network (GDN) - sieć reklamowa Google Ads
Oferta Black Friday! Pozycjonowanie i kampanie reklamowe w super promocji!
Działaj na wyobraźnię klientów za pomocą atrakcyjnych obrazów

Reklama graficzna Google Display Network

Reklamy graficzne Ads (AdWords) wyświetlane są w sieci reklamowej (GDN) czyli w ponad 2 milionach witryn, aplikacji oraz kanałów wideo należących do sieci partnerskiej Google. Niosą za sobą niezwykłą szansę na zyskanie popularności w sieci, bowiem ich niemal nieograniczony zasięg pozwoli Ci dotrzeć z Twoim przekazem do milionów użytkowników w Polsce i na całym świecie!

Dzięki wyświetlaniu reklam w Google Display Network masz szansę zwiększyć rozpoznawalność swojej marki, przyciągać nowych klientów na swoją stronę www oraz zachęcać coraz większą ilość internautów do rozważenia zakupu produktu lub zamówienia Twojej usługi. Istotą tychże reklam jest atrakcyjny przekaz wizualny, który przykuje uwagę grupy docelowej. Profesjonalne przygotowanie banerów reklamowych pozwoli Ci pozyskiwać wartościowy ruch na stronie oraz stać się rozpoznawalnym w swej branży. Twoja firma zyska rozgłos, uznanie i sympatię, a obraz, który zaprezentujesz w reklamie na długo pozostanie w myślach Twojego odbiorcy. Reklama graficzna Ads (AdWords) posiada wiele opcji kierowania oraz atrakcyjny model rozliczeń, dzięki czemu pozwoli Ci na docieranie z przekazem do sprecyzowanej grupy odbiorców przy maksymalnym spożytkowaniu potencjału budżetu reklamowego. Wykorzystaj niewyczerpane źródło klientów, jakim jest GDN.

To, co powinieneś wiedzieć o kampanii w Google Display Network, to przede wszystkim fakt, że:

  • reklama graficzna to najważniejszy element w budowaniu wizerunku marki – upowszechnianie charakterystycznych dla danego brandu grafik oraz logo pozwala zapamiętać firmę i pozytywnie ją kojarzyć
  • banery posiadają ogromną skalę oddziaływania, mogą być promowane na bardzo szeroką – lub wręcz przeciwnie – na bardzo wąską skalę, trafiając tylko do tych odbiorców, na pozyskaniu których najbardziej Ci zależy
  • kampania w sieci reklamowej to doskonałe uzupełnienie innych działań marketingowych, pozwalająca na rozwój świadomości o Twoim brandzie, produktach, usługach czy miejscu, w którym realizujesz swoją działalność

Czym są reklamy graficzne w sieci reklamowej?

Reklamy graficzne Ads (AdWords), inaczej reklamy-banery, to pliki przyjmujące postać atrakcyjnego obrazu, często połączonego z niewielką ilością tekstu, pełniące funkcję odnośnika do promowanego produktu/miejsca/usługi. Wyświetlane są na stronach należących do sieci partnerskiej Google, będących w zasięgu ponad 90% użytkowników Internetu. Baner znany jest także pod nazwą „reklama display”, stanowi bowiem swoistą wystawę tego, co w Twoim biznesie jest najbardziej wartościowe – produkt/usługa, ich ceny, jakość, szybkość obsługi etc.. Kampania display może być rozliczana w modelu CPC (koszt 1 kliknięcia, bez opłat za wyświetlenia) lub w modelu CPM (koszt 1000 wyświetleń, bez dodatkowych opłat za kliknięcia). Obydwa modele są korzystne dla reklamodawcy w zależności od celu, jaki chce osiągnąć. Banery Google składają się ze stałych elementów: obrazu, logo, nagłówka, treści oraz nazwy firmy.

Przykładowy wygląd reklamy graficznej Ads:

Przykładowa reklama graficzna

Banery reklamowe w Google Ads przyjmują różne rozmiary oraz konfiguracje. Do ich utworzenia należy wykorzystać wewnętrzny kreator banerów Google Ads, dostępny z poziomu konta reklamowego, skorzystać z własnych umiejętności graficznych albo zlecić profesjonalną kreację reklam banerowych w agencji kreatywnej. Ważne, abyś jeszcze przed rozpoczęciem prac nad budową plików display zdefiniował swoje cele biznesowe, tak, aby banery skutecznie realizowały obraną strategię reklamową i dokładnie wyrażały to, co pragniesz przekazać. Połączenie przemyślanego planu działań marketingowych i atrakcyjnej oprawy wizualnej to gwarancja sukcesu reklamy w Google Display Network.

Rodzaje reklam graficznych

Google Ads (AdWords) to nieustannie rozwijane źródło różnorodnych form reklamowych. Każda z nich posiada szereg zalet i korzyści płynących z jej stosowania, a także pozwala spełniać różne cele marketingowe Twojej firmy. Aby skutecznie, krok po kroku realizować obraną strategię marketingową, można skorzystać z następujących rodzajów reklam graficznych:

Elastyczne reklamy displayowe

Od 2018 roku stanowią domyślny typ kampanii banerowej w sieci reklamowej Google. Istotą ich działania jest automatyczne tworzenie kombinacji poszczególnych elementów wprowadzonych do zasobów reklamy. Wystarczy w obrębie konta reklamowego wdrożyć niezbędne elementy reklamy (logo, przynajmniej 1 obraz, różne warianty tekstów reklamowych), które następnie będą w dynamiczny sposób ze sobą łączone, inteligentnie dostosowując treść i prezentację przekazu do domyślnych upodobań odbiorcy. Taka forma reklamy pozwala Ci na jeszcze trafniejsze dopasowanie wizualnych i kontekstowych aspektów reklamy display do grupy docelowej, której pragniesz się zaprezentować. Jednocześnie zyskujesz w ramach usługi prowadzenia kampanii Ads nowocześnie wyglądające, estetyczne banery, za których oddzielne stworzenie musiałbyś dodatkowo zapłacić agencji kreatywnej.

Przesłane reklamy displayowe

Reklamy muszą spełniać określone założenia zarówno odbiorcy, jak i reklamodawcy. Baner stanowi swoistą wizytówkę firmy i w niektórych przypadkach musi zostać bardzo precyzyjnie dopracowany. Kolorowe czcionki, atrakcyjne tło, gradacja wielkości komunikatów, nieszablonowy układ treści – wszystkie te zabiegi graficzne, pozwolą Ci spełnić Twoje aspiracje względem reklamy display, a przede wszystkim jeszcze bardziej wyróżniać się na tle konkurentów i skutecznie zwiększać świadomość oraz uznanie marki. Dlatego też Google Ads wychodzi naprzeciw najbardziej wymagającym reklamodawcom i umożliwia przesłanie gotowych kreacji, zawierających obrazy i teksty, zapisane do pliku graficznego (JPG, PNG czy GIF) lub formatu HTML5. Ich rozmiary muszą być zgodne z wymogami Google. Szczególnie atrakcyjną formą są reklamy ruchome czyli GIF-y oraz reklamy w formacie HTML5. Do tworzenia tych ostatnich Google udostępnia darmowe narzędzie – Google Web Designer, pozwalające na kreację interaktywnych grafik z ruchomymi elementami, które mogą być wyświetlane na każdym rodzaju urządzenia. Poszukując inspiracji warto regularnie korzystać z zasobów Google Rich Media Gallery, prezentujących innowacyjne kreacje pochodzące od najlepszych agencji i reklamodawców.

Reklamy lightbox

To interaktywna odmiana reklamy graficznej, posiadająca rozwijalną formę. Może wyświetlić się na całym ekranie, prezentując film czy zestaw grafik i umożliwiając przejście na Twoją stronę www. Ten typ reklamy reaguje na kliknięcie, dotknięcie palcem lub najechanie kursorem i wyświetlanie materiały przez minimum 3 sekundy. Dzięki zastosowaniu przekazu reklamowego Lightbox możesz w skuteczny sposób przykuć zainteresowanie odbiorcy, dzięki prezentacji Twojej oferty w atrakcyjny, zapadający w pamięć sposób. Dotrzesz dzięki niej tylko do klientów, na których najbardziej Ci zależy, ponieważ sieć reklamowa Google oferuje szereg dostosowanych metod kierowania kampanii.

Remarketing

Google Display Network umożliwia emisję reklam remarketingowych tj. docierających do użytkowników, którzy już wcześniej odwiedzili Twoją stronę www. Możesz przypominać im o swojej ofercie, a nawet przygotowywać specjalne zniżki dla osób, które już raz wykazały zainteresowanie Twoją firmą, ale jeszcze nie zdecydowały się na zakup/zamówienie. Dzięki graficznej formie wywołania wspomnienia o Twoim brandzie, skutecznie podziałasz na wyobraźnię Twojego klienta, utrwalisz swój przekaz i skłonisz do podjęcia ostatecznej decyzji o zakupie.

Remarketing dynamiczny

Podobnie, jak standardowy remarketing banerowy, remarketing dynamiczny ma na celu odświeżenie myśli o skorzystaniu z Twojej oferty przez osobę, która już raz odwiedziła Twoją witrynę. Różni się on jednak samą formą, gdyż dotyczy jedynie sklepów internetowych, a zawartość reklamy stanowią ostatnio oglądane przez potencjalnego klienta produkty.

Rozmiary reklam w Google Display Network

Typowe wymiary banerów zostały jednoznacznie określone przez zasady Google, dotyczące tworzenia treści reklamowych. Google inteligentnie dopasowuje konkretne formaty reklam do witryn partnerskich, na których wyświetla przekaz, a także do urządzeń z których korzysta odbiorca. Wyświetlanie reklam o określonych wymiarach jest automatycznie optymalizowane w taki sposób, aby Twój baner prezentował się dobrze, był zauważalny ale nie nachalny i drażniący. Poniżej znajdują się najpopularniejsze rozmiary reklam display wyświetlane w GDN:

Rozmiary reklam w Google Display Network

Najpopularniejsze rozmiary banerów to jednak nie koniec listy wszystkich możliwych do wyświetlania w GDN wielkości grafik. Poniżej znajduje się pełna lista wszystkich formatów plików, które są akceptowane przez Google:

Kwadraty i prostokąty
  • 200 × 200 mały kwadrat
  • 240 × 400 pionowy prostokąt
  • 250 × 250 kwadrat
  • 250 × 360 potrójny ekran panoramiczny
  • 300 × 250 baner śródtekstowy
  • 336 × 280 duży prostokąt
  • 580 × 400 netboard
Wieżowce
  • 120 × 600 wieżowiec
  • 160 × 600 szeroki wieżowiec
  • 300 × 600 reklama na pół strony
  • 300 × 1050 pionowo
Długie banery
  • 468 × 60 baner
  • 728 × 90 długi baner
  • 930 × 180 górny baner
  • 970 × 90 duży długi baner
  • 970 × 250 billboard
  • 980 × 120 panorama
Formaty dla urządzeń mobilnych
  • 300 × 50 baner na komórki
  • 320 × 50 baner na komórki
  • 320 × 100 duży baner na urządzenia mobilne

Planując emisję kampanii banerowej warto zawsze przygotować minimum 3 różne formaty grafik, np. kwadrat, prostokąt poziomy (baner, panorama) i prostokąt pionowy (wieżowiec), tak, aby reklamy mogły zostać odpowiednio dostosowane do swoich miejsc docelowych. Elastyczne reklamy displayowe automatycznie dopasowują swoje wymiary, format i strukturę poszczególnych elementów do każdego rodzaju miejsca na reklamę.

Co zawiera baner?

Elastyczne reklamy display, tworzone za pomocą konta Google Ads, powinny zawierać określone elementy budowy, by wyświetlać się poprawnie. Na takową reklamę składają się:

  • zasoby graficzne reklamy – logo Twojej firmy a także tematyczne zdjęcia przesłane z dysku komputerowego, zaciągnięte ze strony docelowej lub pozyskane z zasobów zdjęć licencjonowanych
  • nagłówki – możliwych do wdrożenia jest 5 różnych wariantów nagłówka, ich długość nie przekracza 30 znaków
  • długi nagłówek – możliwy do wdrożenia w 1 wariancie, wyświetlany w niektórych przypadkach, gdy pozwala na to ilość miejsca reklamowego, maksymalna ilość znaków to 90
  • długi nagłówek – możliwy do wdrożenia w 1 wariancie, wyświetlany w niektórych przypadkach, gdy pozwala na to ilość miejsca reklamowego, maksymalna ilość znaków to 90
  • tekst reklamowy – to uzupełnienie nagłówka, zawierające dodatkowe informacje mające skłonić odbiorcę do interakcji z reklamą, możliwe do dodania w 5 różnych brzmieniach
  • nazwa firmy

Na podstawie wszystkich wyżej wymienionych elementów Google tworzy dynamiczne kombinacje graficzno-tekstowe, które automatycznie optymalizuje i wybiera jedynie te, które są najbardziej skuteczne.

Jeśli elastyczne reklamy displayowe mają w Twoim odczuciu zbyt minimalistyczną formę, możesz przygotować atrakcyjne, gotowe banery reklamowe we własnym zakresie. Wówczas należy pamiętać, aby rozmiary grafik zostały zachowane w zgodzie z zasadami Google, a same pliki graficzne wykazywały następującą specyfikację:

  • typ pliku: GIF, JPG lub PNG
  • wielkość pliku: mniej niż 150kb
  • brak wulgarnych treści oraz niestosowanie grafik o charakterze kontrowersyjnym

Gdzie wyświetla się reklama banerowa w Google?

Reklama Ads emitowana w Google Display Network może wyświetlać się w wielu rozmaitych miejscach w całym Internecie. Miejsca docelowe, w których potencjalny klient zobaczy reklamę graficzną, zależą przede wszystkim od metod kierowania kampanii, a także grupy odbiorców i dostosowania przekazu do poszczególnych urządzeń.

Witryny należące do sieci partnerskiej Google, które odwiedzają Twoi klienci

Reklamy banerowe wyświetlają się na innych stronach osobom potencjalnie zainteresowanym Twoim produktem bądź usługą. Reklama display towarzyszy portalom informacyjnym, poczcie Gmail, tematycznym witrynom czy blogom. Dzięki temu osoba, która wykazuje chęć skorzystania z Twojej oferty, może zobaczyć reklamę w wielu różnych miejscach, podczas przeglądania swoich ulubionych stron. Tworząc kampanię display, można kierować reklamy kontekstowo (na słowa kluczowe i tematy), na wybrane strony internetowe lub na grupy odbiorców wykazujących konkretne cechy (demograficzne, związane z zainteresowaniami, zachowaniami w Internecie). Umiejscowienie reklamy graficznej na innej stronie zależy od struktury witryny oraz formatu samej reklamy. Reklama może wyświetlać się z boku, na górze bądź na dole serwisu. Poniżej prezentujemy przykłady prezentacji reklamy graficznej w GDN oraz w serwisie YouTube.

Witryna 1
Witryna 2
Witryna 3
Witryna 4
Witryna 5

Dedykowane urządzenia – telefony, tablety, telewizory

Banery Ads (AdWords) mogą być odpowiednio dostosowywane do wybranych urządzeń, w tym telefonów komórkowych, tabletów, galanterii elektronicznej a nawet telewizorów. Dedykowana konfiguracja dla poszczególnych typów sprzętu elektronicznego sprawia, że Twoja reklama może skutecznie wyświetlać się dowolnemu odbiorcy, niezależnie od praktykowanych przez niego sposobów korzystania z Internetu

Wybrane lokalizacje – kraje, miasta, dzielnice

W zależności od Twojej oferty – czy jest ona kierowana do lokalnej społeczności, czy też działasz ogólnopolsko – kampanie w sieci reklamowej Google mogą być konfigurowane z uwzględnieniem geograficznego zasięgu ich wyświetlania. Pozwala to na docieranie z reklamą display dokładnie do tych miejsc, które zamieszkują Twoi potencjalni odbiorcy, począwszy od całego kraju, przez wybór kilku konkretnych miast, po pojedyncze miejscowości, dzielnicę a nawet niewielki promień np. wokół siedziby firmy.

Mapa z obszarem Polski
Mapa z zaznaczonymi miastami w Polsce
Mapa z obszarek Wielkopolski
Mapa z obszarek dzielnicy Jeżyce w Poznaniu

Zalety korzystania z kampanii reklamowych w GDN

Nic tak nie przykuwa uwagi i nie zapada w pamięć, jak atrakcyjny obraz czy dobrze wyeksponowany slogan. Reklama display jest jak plakat reklamowy, billboard, ulotka, z tą jednak przewagą, że nie jest statyczna, nie dociera do mas z których tylko niewielki procent akurat właśnie poszukuje reklamowane produkty/usługi. Reklama banerowa dociera precyzyjnie do osoby zainteresowanej tematem tu i teraz. Towarzyszy odbiorcy podczas przeglądania przez niego ulubionych stron, wiadomości, serwisu pogodowego czy korzystania z aplikacji. Otacza go z różnych stron, z indywidualnie dobieraną intensywnością, dzięki czemu nie może pozostać niezauważona! Oto podstawowe zalety reklam w GDN oraz korzyści płynące z ich stosowania.

Atrakcyjna forma

Obraz oddziałuje na ludzką wyobraźnię, przyciąga wzrok, wywołuje skojarzenia, budzi emocje, dzięki czemu Ty zyskujesz niepowtarzalną szansę na zdobycie uwagi i zaangażowania ze strony swoich odbiorców. Możesz stać się popularny, rozpoznawalny, ceniony sympatią za nieszablonową formę, ciekawy slogan, wyróżniającą grafikę. Reklama banerowa pozwala wyróżnić Ci się spośród konkurencji i wykreować rozpoznawalny symbol swojego brandu.

Skala oddziaływania

Możliwość wyświetlania reklam banerowych w sieci partnerskiej Google czyli w ponad 2 mln witryn internetowych, kanałów na Youtube oraz aplikacji mobilnych to ogromny potencjał reklamowy, umożliwiający skuteczne dotarcie Twojej reklamy do osób, które realnie interesują się tym, co posiadasz w ofercie. Niewielkim kosztem możesz reklamować się zarówno w najbardziej popularnych, ogromnych serwisach, jak również w niezliczonej liczbie niszowych stron internetowych, które codziennie przeszukują Twoi potencjalni klienci.

Mierzalność efektów

Narzędzia pozwalające badać statystki strony obrazują poszczególne wyniki z kampanii w sieci reklamowej Google, dzięki czemu możesz na bieżąco mierzyć skuteczność reklam, a co za tym idzie, maksymalizować efekty! Narzędzia takie, jak m.in. Google Analytics pozwalają badać ile setek, tysięcy czy milionów wyświetleń osiąga baner, tym samym rozprzestrzeniając świadomość o brandzie wśród ogromu potencjalnych klientów. Możesz także badać czy przejścia na stronę z reklam display generują konwersje (np. pozyskanie leadów, wypełnienie formularza kontaktowego, zakup), utrzymują uwagę odbiorcy na stronie (ocenianą przez pryzmat czasu spędzonego na stronie, liczby stron odwiedzonych podczas 1 sesji czy współczynnika odrzuceń) oraz czy docierają do zakładanej liczby nowych użytkowników. Analiza wyników pozwala Ci ocenić, które z prowadzonych kampanii w Google Display Network sprawdzają się najlepiej w Twoim biznesie.

Możliwość dostosowania kierowania reklam banerowych

Reklamy banerowe można dostosować w zależności od potrzeb, do szerokiego lub zawężonego grona odbiorców oraz kierowania kontekstowego, czyli powiązanego z odpowiednimi treściami. Pozwala Ci to jeszcze skuteczniej i dobitniej docierać do Twoich potencjalnych klientów.

Zoptymalizowane koszty

Reklamy graficzne mogą być rozliczane w różnych modelach, m.in. w modelu płatności za tysiąc wyświetleń (CPM) lub płatności za kliknięcie (CPC). Możesz testować różne sposoby rozliczeń i oceniać na bieżąco, który z nich jest dla Ciebie najbardziej opłacalną formą płatności za skuteczną reklamę w Internecie.

Pokaż się swoim klientom dzięki kampanii w Google Display Network! Zapytaj o ofertę

Dla kogo przeznaczona jest reklama display w Google Ads?

Kampania display prowadzona w sieci reklamowej Google nie ma praktycznie żadnych ograniczeń względem branż i rodzajów działalności. Niezależnie czy poszukujesz promocji lokalnej, sezonowej czy stałej, ogólnopolskiej a może nawet międzynarodowej – Twój brand może zaistnieć w sieci dzięki Google Ads! Kampanie display szczególnie polecane są osobom, które chcą wypromować nową markę, usługę lub produkt. Jednak i największe, najbardziej znane brandy nieustannie korzystają z reklamy graficznej, by dbać o swój wizerunek i stałą obecność w sieci.

Przykład 1 - sprzedaż luksusowych produktów i usług

Sprzedajesz dobra o dużej wartości, dostępne lokalnie – jesteś deweloperem, właścicielem biura sprzedaży nieruchomości, dealerem samochodowym, prowadzisz sklep z ekskluzywnymi meblami? Twoi klienci zanim kupią mieszkanie, dom, drogi, unikatowy mebel czy samochód, muszą je najpierw zobaczyć! Wiele przedmiotów kupujemy na podstawie naszych odczuć wizualnych, dlatego już teraz zrób najlepsze pierwsze wrażenie na swoich odbiorcach! Pokaż im wysoką estetykę i unikalność Twoich towarów. Spraw dzięki reklamom graficznym, że pokochają Twoje produkty i zapragną je mieć! Reklama graficzna pozwoli docierać Ci tylko do tych osób, które są zainteresowane tym, co oferujesz, w konkretnej lokalizacji właśnie teraz!

Przykład 2 – kiedy klienci kupują wzrokiem

Oferujesz usługi lub produkty, w których ważnym wyznacznikiem są poczucie estetyki, aspekty wizualne – jesteś architektem, projektantem wnętrz, urządzasz ogrody, projektujesz modę, a może wykonujesz produkty handmade (tworzysz ceramikę, biżuterię, wyplatasz na drutach czy tworzysz grafiki)? Koniecznie zareklamuj się próbką tego, co robisz! Wybierz swój najlepszy projekt, zdjęcie najpiękniejszego produktu, który wytworzyłeś, najbardziej efektowną grafikę, która wyszła spod Twego pióra i rozpromuj to w sieci! Osoby, które w ostatnim czasie wykazały zainteresowanie dziedziną, w której się specjalizujesz, natrafią na Twoją reklamę display i szybko docenią Twój kunszt poprzez zamówienie Twoich produktów bądź usług!

Przykład 3 – sprzedaż sezonowa i wyprzedaże

Organizujesz okresową wyprzedaż albo wręcz przeciwnie – rabatujesz swoje usługi na rozpoczęcie sezonu? Reklama display jest idealnie dla Ciebie, niezależnie czy prowadzisz sklep odzieżowy, szkółkę drzew i krzewów a może gabinet medycyny estetycznej! Każda branża ma swój sezon i czas wielkich przecen! Zaprezentuj atrakcyjną ofertę cenową dzięki efektownym banerom i informuj wszędzie – na serwisie rozrywkowym, portalu informacyjnym, popularnym blogu i witrynie lifestylowej, że czas odwiedzić Twoją firmę, by skorzystać z korzystnych rabatów!

Przykład 4 – gdy wchodzisz na rynek z nową marką

Chcesz wypromować całkiem nową markę, wchodzącą na rynek? Banery to najlepsza forma promocji na start, dzięki której w szybkim tempie dotrzesz ze swoim przekazem do setek, tysięcy a nawet milionów użytkowników, rozprzestrzeniając skutecznie wieść o świeżym brandzie. Charakterystyczna grafika czy chwytliwy slogan szybko zapadną w pamięci odbiorców, którzy zaciekawieni nowością, zapoznają się ze szczegółami oferty dla nich przygotowanej!

Jak tworzyć skuteczne reklamy graficzne Google?

Przygotowanie banerów, które staną się chwytliwe, wywołają pozytywne emocje i zostaną dobrze zapamiętane to nie lada wyzwanie! Najlepsze praktyki tworzenia reklam graficznych mówią o tym, by stawiać na prostotę, przemyślaną strategię działania tekstem oraz wysoką estetykę grafik.

Less is more

Pamiętaj, aby grafika nie była przeładowana treścią, mixem kolorów, czcionek i jaskrawych obrazów. Tego typu baner tylko zirytuje odbiorcę, wytworzy w nim negatywne odczucia. Przekaz graficzny ma stanowić jedynie formę zaproszenia na Twoją stronę, które zaintryguje i zapadnie w pamięci odbiorcy.

Chwytliwe hasło reklamowe

Slogan umieszczony na banerze powinien być łatwy do zapamiętania, charakterystyczny dla danej marki. Któż nie kojarzy krótkich haseł reklamowych, stosowanych przez największych gigantów: Mc Donalds – I’m lovin it!, Coca Cola – Life tastes good, Nike – Just do it? Proste, powtarzalne w każdej kampanii reklamowej hasło przewodnie, staje się z czasem popularnym, nieodłącznym symbolem marki.

Call To Action

Wezwanie do działania w formie bezpośredniego zwrotu do adresata reklamy, jednoznacznie wskazuje i zachęca go do podjęcia oczekiwanej akcji. „Sprawdź”, „Zamów”, „Skontaktuj się z nami”, „Dowiedz się więcej”, „Kup teraz” to przykłady najczęściej stosowanych zwrotów CTA, które nakłaniają Twojego Klienta do wykonania określonej interakcji.

Estetyczna grafika

Profesjonalnie dobrana kolorystyka i skrupulatnie opracowana koncepcja wizualna to kolejna z podstaw przy samodzielnie tworzonych banerach reklamowych. Warto, aby wdrożenie przygotowanych przez Ciebie reklam displayowych poprzedziła konsultacja ze specjalistą Ads, który podpowie czy obraz spełnia wymogi techniczne Google oraz profesjonalnie oceni wartość wizualną baneru.

Równowaga

Baner reklamowy musi być zbalansowany pod kątem ilości grafiki i tekstu. Powinien w przejrzysty i konkretny sposób obrazować Twój przekaz, dlatego nie może być przeładowany ani elementami graficznymi, które przytłumią tekst, ani też zawierać zbyt dużo treści, która stanie się bezużytecznym, nieciekawym wizualnie blokiem tekstu.

Czego unikać przygotowując reklamę displayową?

W marketingu internetowym występuje zjawisko zwane „Banner blindness” czyli ślepota banerowa. Masa zalewających Internet reklam, o czasem wręcz spamerskim charakterze sprawiła, że obecnie użytkownicy Internetu stali się obojętni na otaczające ich zewsząd reklamy graficzne. Podświadome ignorowanie reklam ma swoje podłoże, a kluczem do odwrócenia tej sytuacji i zaangażowania odbiorcy w swój przekaz reklamowy, jest unikanie podstawowych błędów:

Nachalne wyświetlanie reklam jednemu użytkownikowi

Jeśli baner wyświetla się unikalnemu odbiorcy po kilka, kilkanaście czy kilkadziesiąt razy dziennie, czuje się on znudzony obrazem i zaczyna go ignorować. Podczas konfiguracji kampanii display należy zawsze ustalić intensywność wyświetlania reklam – do wyboru dostępne są limity dzienne, tygodniowe oraz miesięczne.

Miejsca docelowe o niskim potencjalne

Są miejsca docelowe, na które odbiorca zagląda w konkretnym celu i zazwyczaj nie jest zainteresowany wtedy dodatkową reklamą. Elektroniczne gazetki, serwisy pogodowe, rozkłady jazdy MPK czy PKP, kanały na YouTube przeznaczone dla małych dzieci to przykłady najczęstszych miejsc docelowych, na których może wystąpić zjawisko ślepoty banerowej. Warto wykluczyć reklamy na tego typu serwisach (poza uzasadnionymi przypadkami) i wykorzystać efektywniej środki przeznaczone na reklamę w innych witrynach.

Nietematyczne dopasowanie reklam

W przypadku specyficznych usług lub produktów należy zawsze uwzględnić tematyczność witryn, na których reklama baner ma się wyświetlać. Produkty spożywcze warto reklamować na serwisach kulinarnych, obuwie sportowe na stronach dotyczących zdrowego trybu życia a nową inwestycję deweloperską na agregatorach skupiających ogłoszenia o sprzedaży nieruchomości.

Krzykliwa, drażniąca forma

Miganie, kręcenie czy przewijanie to ruch na grafice, który z jednej strony przykuwa uwagę, z drugiej zaś drażni i jednoznacznie kojarzy się z reklamą. Przy obecnym stadium Banner blindness zaleca się przygotowywanie banerów w takiej formie, aby możliwie jak najbardziej przypominały zawartość serwisu. Ordynarna forma wcale nie pozwoli wybić się na tle strony, a wręcz przeciwnie – padnie ofiarą ślepoty banerowej.

Jeśli zatem zastanawiasz się jak zrobić reklamę graficzną, która zostanie zauważona, unikaj podstawowych błędów, wymienionych powyżej. Kreator banerów dostępny na koncie reklamowym Google to doskonałe narzędzie, które pozwala tworzyć stonowane grafiki, dostosowane do stron, na których są później wyświetlane. Przybierają nienachalną formę i zawierają podstawowe elementy: nagłówek, treść, logo, nazwę firmy i obraz. Dzięki temu Twój przekaz nie zostanie odebrany jako nieprzydatny element, ale jako tematyczna oferta, związana z aktualnymi wyszukiwaniami odbiorcy.

Ile kosztuje wyświetlanie reklam graficznych?

Budżet kampanii display jest bardzo elastyczny – dzięki temu możesz samodzielnie określić, jaką ilość środków chciałbyś przeznaczyć na reklamę graficzną. Pełni ona bardzo ważną funkcję w budowaniu świadomości marki oraz kreacji jej wizerunku, dlatego też zawsze rekomendujemy, aby zdecydować się na tę formę promocji, chociażby traktując ją jako kampanię wspomagającą główne działania marketingowe. Reklamy display rozliczane są w zależności od celów, jakie chcesz dzięki nim osiągnąć. Możesz nastawić się na poszerzanie zasięgu i płacić za wyświetlenia lub na interakcje z reklamą i ponosić koszty za kliknięcia.

Rozliczenie w modelu CPM – koszt tysiąca wyświetleń reklamy

Przy wyborze tego modelu rozliczania Google Ads (AdWords) inteligentnie dobiera miejsca wyświetlania reklam, które wykazują potencjalnie większą widoczność. Dzięki mechanizmom działania reklam nastawionych na wyświetlenia, możesz dotrzeć do szerokiego grona odbiorców kosztem wahającym się od kilkudziesięciu groszy do kilkunastu złotych za 1000 wyświetleń Twojej reklamy. Ta forma promocji kierowana jest przede wszystkim do osób, które chcą rozpromować nową, nieznaną markę, usługę lub produkt.

Rozliczenie w modelu CPC – koszt kliknięcia w reklamę

Twoja reklama kieruje na landing page czy podstronę, która dotyczy reklamowanej oferty. Jeśli zależy Ci na konwersjach (wypełnieniach formularza, kontakcie telefonicznym, zakupie, pozyskaniu leadów) pozyskanych dzięki banerom, powinieneś wybrać tę formę rozliczania reklam.

Niezależnie, kiedy płaci się za reklamy graficzne – czy po wyświetleniu, czy po kliknięciu – budżet kampanii GDN może być na bieżąco modyfikowany, optymalizowany pod kątem godzin, dni tygodnia, danych demograficznych odbiorców oraz urządzeń.

Możliwości kierowania reklam graficznych

Odpowiednia konfiguracja reklam pozwala docierać precyzyjnie i skutecznie do osób, które są realnie zainteresowane tym, co chcesz pokazać (produkt, usługa, miejsce, dobra cena, doskonałe opinie klientów, wyprzedaż, ostatnie wolne terminy itd.). Jeśli odpowiednio zdefiniujesz grupę odbiorców – jej zainteresowania, dane demograficzne, strony internetowe, które mogą odwiedzać – możesz mieć pewność, że Twoje reklamy tafią na żyzny grunt i przyniosą Ci oczekiwane plony – sprzedaż, wzrost ruchu na stronie, popularność i rozpoznawalność. Istnieje kilka sposobów kierowania kampanii w Google Display Network.

Kierowanie na słowa kluczowe

Zwane także kierowaniem kontekstowym, używane jest szczególnie w przypadku chęci dopasowania reklam tematycznie do witryn należących do sieci partnerów Google. Dzięki tego typu kierowaniu możesz osiągać większą liczbę konwersji, gdyż treści, które prezentują Twoje reklamy, są tożsame z tematyką strony, na której zostały wyświetlone. Wystarczy ustalić grupę słów kluczowych adekwatnych do profilu działalności, a system Google Ads automatycznie wybierze odpowiednie miejsca docelowe, związane z tematyką wprowadzonych fraz.

Kierowanie na tematy

Jest to kierowanie na grupy witryn, powiązanych z określonymi tematami. Google oferuje do wyboru podstawowe tematy:

  • Dom i ogród
  • Podróże
  • Encyklopedie i słowniki
  • Praca i edukacja
  • Finanse
  • Prawo i administracja
  • Gry
  • Samochody i pojazdy
  • Hobby i wypoczynek
  • Sport
  • Internet i telekomunikacja
  • Społeczności online
  • Komputery i elektronika
  • Sztuka i rozrywka
  • Książki i literatura
  • Usługi biznesowe i przemysłowe
  • Ludzie i społeczeństwo
  • Wiadomości
  • Miejsca świata
  • Zakupy
  • Nauka
  • Zdrowie
  • Nieruchomości
  • Zwierzęta dzikie i domowe
  • Piękno i fitness
  • Żywność i napoje

Podane kategorie tematyczne można zawężać, np. w obrębie tematu „Żywność i napoje” dostępne są warianty doprecyzowujące temat: Dostawa żywności i artykułów spożywczych, Gotowanie i przepisy, Napoje, Restauracje, Sprzedawcy detaliczni żywności, Żywność.

Planer słów kluczowych - kierowanie na tematy

Kierowanie na odbiorców o podobnych zainteresowaniach

Ta forma targetowania kampanii display pozwala dotrzeć z reklamą do użytkowników, którzy interesują się tematem, odwiedzają Twoich konkurentów oraz strony poradnikowe czy informacyjne, dotyczące przedmiotu Twojej działalności. Na podstawie wprowadzanych przez nich zapytań, Google tworzy grupy odbiorców o podobnych zainteresowaniach, którym następnie wyświetla Twoją reklamę podczas ich codziennego korzystania z sieci.

Podstawowe zainteresowania, na które można kierować banery to:

  • Amatorzy zakupów
  • Pojazdy i transport
  • Bankowość i finanse
  • Sport i fitness
  • Dom i ogród
  • Styl życia i hobby
  • Kulinaria
  • Technologia
  • Media i rozrywka
  • Uroda i zdrowy tryb życia
  • Podróże

Kierowanie na odbiorców o określonych planach

Możesz wyświetlać swoją reklamę osobom, które poprzez swoje działania w sieci zdradzają wyszukiwarce, z jakimi zamiarami obecnie się noszą. Google tworzy inteligentne listy odbiorców o określonych planach na rynku, np. zapamiętuje osoby, które wyszukują oferty mieszkań na sprzedaż, poszukują pomysłu na wakacje czy przeglądają asortyment sklepów z odzieżą. Na tej podstawie wyświetla im Twój przekaz reklamowy, podczas gdy wykazują aktywność w sieci (niezależnie od aktualnie przeglądanego tematu). Dzięki temu możesz przedstawić swoją kontrofertę dokładnie w tym czasie, w którym Twój potencjalny klient tego potrzebuje.

Google klasyfikuje plany odbiorców w następujący sposób:

  • Bilety na imprezy i wydarzenia
  • Produkty i usługi kosmetyczne
  • Dom i ogród
  • Samochody i inne pojazdy
  • Edukacja
  • Sport i fitness
  • Elektronika użytkowa
  • Telekomunikacja
  • Komputery i urządzenia peryferyjne
  • Upominki i okazje
  • Nieruchomości
  • Usługi dla firm
  • Odzież i dodatki
  • Usługi finansowe
  • Oprogramowanie
  • Usługi randkowe
  • Podróże
  • Zatrudnienie
  • Produkty dla dzieci i niemowląt

Kierowanie na odbiorców, którzy weszli w interakcję z Twoją firmą

Dzięki tej formie kierowania kampanii GDN, możesz docierać do odbiorców remarketingu oraz odbiorców podobnych do nich. Remarketing polega na wyświetlaniu reklam osobom, które już kiedyś odwiedziły Twoją stronę i w zależności od ustalonego celu podjęły lub nie określone działanie (np. dodały produkt do koszyka, ale nie dokończyły transakcji, skontaktowały się z Tobą, spędziły na Twojej stronie określoną ilość czasu itp.). To idealny sposób, by odświeżyć pamięć o swojej firmie, zaproponować niższą cenę, zachęcić do przystąpienia do programu stałego klienta itp.

Kierowanie na miejsca docelowe

To prezentacja reklam na konkretnych witrynach internetowych i miejscach w sieci, które Twoim zdaniem najczęściej przeglądają odbiorcy. Daje ona szereg możliwości dla tych, którzy potrafią dokładnie sprecyzować na jakich serwisach chcą wyświetlać swoje banery. Do wyboru dostępne są strony www, kanały w YouTube, konkretne filmy w YouTube, kategorie aplikacji mobilnych lub też określone aplikacje.

Planer słów kluczowych - kierowanie na miejsca docelowe

Kierowanie demograficzne

To target uwzględniający wiek, płeć i status rodzicielski odbiorców. Daje doskonałe możliwości dedykowania kampanii display np. tylko kobietom lub tylko mężczyznom, w określonym wieku, posiadającym lub nieposiadającym potomstwo. Dzięki temu możesz emitować dostosowany przekaz graficzny dla interesującej Cię grupy demograficznej – inne banery pokażesz osobom młodym, inne zaś grafiki przemówią do osób starszych. Możesz wykluczać z grup odbiorców konkretne przedziały wiekowe a także dodawać lub wyłączać grupę nieznaną, której dużą część stanowią dzieci i nastolatkowie. Przedziały wiekowe dyktowane są następującym podziałem Google:

  • 18–24
  • 25–34
  • 35–44
  • 45–54
  • 55–64
  • 65+
  • Wiek nieznany

Dlaczego warto wybrać kampanię display w SEMPIRE?

Nasi specjaliści z zakresu marketingu internetowego stworzyli w swej karierze setki udanych kampanii banerowych. Prowadzimy regularną współpracę ze znanymi markami, dla których reklama graficzna pełni ważną funkcję wizerunkową. Trendy w tworzeniu i optymalizacji reklam dispaly nieustannie się zmieniają a narzędzia Google doskonalą, dlatego też specjalista Ads musi regularnie uaktualniać i poszerzać swoją wiedzę. Nasza agencja jako oficjalny Partner Google posiada dostęp do najnowszych informacji związanych z Google Display Network, a także uzyskuje systematyczne wsparcie ze strony Zespołu Agencyjnego Google. Dzięki szkoleniom i certyfikatom jesteśmy w stanie profesjonalnie pomóc Twojej firmie zaistnieć w sieci reklamowej! Pomożemy Ci wykreować najlepszy wizerunek wśród całej Twojej konkurencji! Wspólnie dobierzemy najlepsze sposoby kierowania kampanii oraz stworzymy banery, wobec których Twój potencjalny klient nie pozostanie obojętny!

Kampania displayowa Google Ads w SEMPIRE

  • emitowana jest z naszego agencyjnego konta menadżera (MCK), dzięki czemu możemy w błyskawicznym tempie reagować, wprowadzać zmiany oraz uzyskiwać wsparcie ze strony Zespołu Google dla Twojej kampanii
  • opracowywana jest zgodnie z Zasadami Google, dotyczącymi specyfikacji technicznej i wizualno-treściowej reklam graficznych
  • jest kreowana i regularnie optymalizowana przez certyfikowanych specjalistów w zakresie reklamy w sieci reklamowej Google
  • obejmuje kreację graficznych reklam elastycznych (nie ma potrzeby, byś samodzielnie przygotowywał banery)
  • pozwala na dynamiczne dostosowanie czasu emisji, budżetu reklamowego oraz wprowadzanie pilnych zmian (np. wprowadzenie informacji o promocji, rabacie, zatrzymanie kampanii na czas Twojego urlopu, braku sezonu w branży itp.)

Etapy prowadzenia kampanii Goodle Display Network w naszej agencji

  • ustalenie optymalnej strategii marketingowej dla Twojego biznesu oraz bezpłatną wycenę usługi
  • założenie konta reklamowego Ads oraz połączenie go z innymi narzędziami Google (Analytics, Moja Firma, Merchant Center)
  • utworzenie kampanii display oraz wedle ustaleń także innych kampanii (linki sponsorowane, wideo, Zakupy Google)
  • kreację grafik przy użyciu narzędzi Google
  • uruchomienie reklam graficznych i nadzorowanie wstępnego okresu emisji
  • systematyczną analizę i optymalizację kampanii
  • raporty osiągniętych wyników
  • konsulting i szkolenia
Wykorzystaj możliwości reklamy graficznej GDN w SEMPIRE! Zapytaj o ofertę
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Dobry wybór!

Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!

Twoje dane administruje SEMPIRE Europe sp. z o.o.
Więcej o ochronie danych
Administratorem danych osobowych jest SEMPIRE Europe sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, adres: Plac Andersa 3, 61-894 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000969190. Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne, lecz może być niezbędne do przesłania odpowiedzi na zapytanie i przygotowania oferty. Zobacz więcej...