Wystarczy dobór najtrafniejszych fraz – tych, które klient wpisuje, gdy jest zdecydowany na zakup Twoich produktów lub usług. Do tego atrakcyjne treści reklam oraz wysoka jakość merytoryczna strony docelowej, do której linki sponsorowane prowadzą i kampania Google Ads (AdWords) staje się jedną z najlepszych dróg do sukcesu marketingowego! Reklama tekstowa pozwoli Ci na wyrażenie meritum tego, co pragniesz dać swoim klientom: konkurencyjną cenę, wysoką jakość, atrakcyjne pakietowanie a może darmowe udogodnienia (wysyłkę, poradę, wycenę). Odpowiednio sformułowane teksty działają na wyobraźnię odbiorcy, wywołują emocje i zachęcają do dalszego zgłębienia wiedzy, czyli przejścia na Twoją stronę. Dzięki prowadzonej kampanii Google Ads, Twoja reklama stanie się natychmiastową odpowiedzią na pytanie zadane przez potencjalnego odbiorcę w wyszukiwarce. Czy skorzystasz z tej idealnej sposobności do zaistnienia w sieci?
To, co najistotniejsze przed rozpoczęciem kampanii linków sponsorowanych, to zrozumienie ich ogólnej istoty i zwrócenie uwagi na płynące z niej możliwości:
Linki sponsorowane to reklamy tekstowe (najczęściej), wyświetlane w wyszukiwarce po wpisaniu konkretnych fraz kluczowych. Zajmują one do czterech miejsc nad naturalnymi wynikami wyszukiwania oraz do trzech miejsc poniżej wyników organicznych. Rozliczane są w modelu Cost Per Click (CPC), opartym na opłatach za kliknięcia (nie za wyświetlenia). Z tego względu często stosowanym synonimem linków sponsorowanych jest określenie „reklama PPC” – Pay Per Click. Linki sponsorowane zbudowane są z elementów stałych (obligatoryjnych) oraz dodatkowych (opcjonalnych).
Przykładowy wygląd linku sponsorowanego:
System reklamowy Google Ads (dawniej znany jako Google AdWords) oferuje szereg możliwości marketingowych, w tym tworzenie i emisję reklam tekstowych. Obecnie linki sponsorowane oznaczone są jako reklamy w formie zielonej etykiety, tym samym odznaczają się od naturalnych wyników wyszukiwania, uzyskiwanych dzięki pozycjonowaniu stron. Przez część specjalistów branży marketingu internetowego termin „linki sponsorowane” stosowany jest także jako określenie ogółu reklam Ads (m.in. Zakupy Google, reklama wideo, remarketing czy reklama display w sieci GDN). Jednakże w ogólnym rozumieniu nazwa ta wywodzi się z pierwotnej formy systemu, powstałego w 2000 roku. Do 2003 roku oferował on jedynie emisję reklam tekstowych, które wyświetlały się na wyróżniającym tle z prawej strony oraz na górze wyników wyszukiwania. Sekcja, w której były dostępne nazywana była właśnie „Linki sponsorowane” (ang. Sponsored Links).
Kolejne lata przyniosły systematyczną rozbudowę programu marketingowego, wiążącą się ze zmianami wyglądu, umiejscowienia i struktury linków sponsorowanych. Wraz z rozwojem Google AdWords, a następnie przekształceniem w Google Ads, pojawiały się inne, coraz doskonalsze formy reklam: remarketing, reklamy graficzne w sieci Partnerów Google, reklamy na YouTube czy Google Merchant, które obecnie kolokwialnie określa się także mianem linków sponsorowanych.
Dziś dyskretne oznaczenie reklam w wynikach wyszukiwania oraz szereg możliwości dodawania atrakcyjnych rozszerzeń do podstawowych treści sprawia, że reklamy Google Ads zyskują coraz większą popularność i są coraz chętniej klikane. Jak wynika z aktualnych statystyk, w 2018 roku Google odnotował wzrost przychodu z reklam o 24%, względem ubiegłego okresu. Klikalność linków sponsorowanych wzrasta z roku na rok, pomimo popularyzacji systemu AdBlock. Ponadto system reklamowy cały czas udoskonalany jest pod kątem ochrony przed nieprawidłowymi kliknięciami (kliknięciami z przypadku czy złośliwym wyklikiwaniem reklam przez konkurentów). Dane te tym bardziej wskazują, jak wielkim uznaniem cieszą się kampanie reklamowe Google Ads.
Twoi konkurenci mogą być tego świadomi i już korzystać z cennego źródła pozyskania Klientów, jakim są kampanie linków sponsorowanych.
Miejscem emisji linków sponsorowanych jest wyszukiwarka Google. To właśnie w niej codziennie, w każdej minucie wprowadzane są miliony zapytań, wyrażające chęć zakupu produktu lub skorzystania z usługi. Kampania linków sponsorowanych jest odpowiedzią na mechanizmy wyszukiwania różnych haseł przez internautów. Bazuje na słowach kluczowych, po wpisaniu których wyświetla dopasowane przekazy reklamowe. Rozliczana jest w modelu „za efekt” czyli generuje koszt tylko wtedy, kiedy ktoś realnie zainteresuje się sponsorowanym linkiem i kliknie w niego. Pozwala w każdym momencie kontrolować i zmieniać budżet reklamowy oraz na bieżąco mierzyć i analizować wyniki działania kampanii.
Poniżej zamieszczamy film obrazujący sposób działania oraz ogólną specyfikę techniczną kampanii linków sponsorowanych.
Twojej strony internetowej nie może zabraknąć na pierwszej stronie wyników wyszukiwania – nie trać biznesowej szansy na sprzedaż i zyskanie popularności Twojej witryny internetowej! Wypróbuj kampanię linków sponsorowanych dla Twojego biznesu!
Linki sponsorowane w Google Ads (AdWords) posiadają określoną strukturę, złożoną z elementów podstawowych oraz dodatkowych. Na budowę linku sponsorowanego składają się:
Przykładowa struktura linku sponsorowanego:
Do prawidłowego zbudowania wartościowego linku sponsorowanego, który uzyska wysoki Wynik Jakości oraz w odpowiedni sposób odpowie odbiorcy na wpisane przez niego zapytanie, zachęcając tym samym do kliknięcia i skorzystania z promowanej oferty, potrzebna jest fachowa wiedza certyfikowanego specjalisty Google Ads. Taka osoba musi przejść szereg kursów przygotowujących oraz zdać egzaminy w Akademii Google (ang. Academy for Ads). Dzięki temu zna ona tajniki profesjonalnej optymalizacji konta reklamowego Google, dysponuje narzędziami statystycznymi, które potrafi odpowiednio interpretować a także posiada doświadczenie w technicznych aspektach tworzenia kampanii. Wie, że nie ma utartych schematów emisji linków sponsorowanych oraz że każdy przypadek wymaga indywidualnego podejścia i przejścia kampanii pilotażowej, która pozwoli określić, jakie działania okażą się najbardziej skuteczne.
Twój biznes zasługuje na profesjonalną opiekę certyfikowanego specjalisty Google Ads, który stworzy dla Ciebie skuteczną, dobrze zoptymalizowaną technicznie i atrakcyjną w przekazie kampanię linków sponsorowanych. Nie pozwól sobie na amatorskie rozwiązania. Tylko z pomocą fachowców w maksymalny sposób wykorzystasz potencjał reklamy w Google oraz zaoszczędzisz środki, które przez niedoświadczonego reklamodawcę mogą być w łatwy sposób utracone na nietrafnie dobrane metody promocji.
Przygotujemy dla Ciebie indywidualną strategię: pomożemy dobrać i odpowiednio pogrupować frazy kluczowe, przygotujemy treści linków sponsorowanych, odpowiednio skonfigurujemy target reklam, będziemy na bieżąco optymalizować kampanię i analizować wyniki. Dobierzemy dostosowany budżet reklamowy, który efektywnie wykorzystamy w dążeniu do Twoich celów marketingowych.
Reklama w Google przybiera różne formy w ramach kampanii linków sponsorowanych, dostosowując się do potrzeb Twojego biznesu. W zależności od specyfiki branży, konkurencyjności czy docelowej grupy odbiorców możesz emitować następujące rodzaje reklam, które w pełni wyrażą to, co chcesz przekazać Twoim klientom:
Jako rozszerzone linki sponsorowane rozumie się także reklamy tekstowe rozwinięte o następujące elementy:
Tak rozbudowana formuła linków sponsorowanych pozwala zawrzeć w reklamie większość najistotniejszych kwestii, które warto przekazać potencjalnemu odbiorcy i zachęcić go do konwersji (kliknięcia w reklamę, podjęcia kontaktu, przejścia na konkretną podstronę w celu poszerzenia informacji itd.). Polecana jest zarówno sprzedawcom, jak i usługodawcom. Stanowi zdecydowanie jedną z najlepiej konwertujących form reklam, gdyż precyzyjnie odpowiada na zapytanie wprowadzone w Google przez Twojego docelowego odbiorcę.
Ten rodzaj linków sponsorowanych pozwala na oddziaływanie reklam w dużej skali, daje możliwość wyświetlania ich nie tylko w wynikach wyszukiwania, ale także na 90% stron w całym Internecie, należących do sieci partnerskiej. Stanowi ogromny potencjał do tematycznego poszerzania świadomości o Twojej marce w całej sieci.
Reklama w Google, a przede wszystkim linki sponsorowane wykazują wiele zalet, dzięki którym Ty możesz zwiększyć swoją sprzedaż w sklepie online lub/i tradycyjnym, pozyskać większą liczbę kontaktów oraz podnieść świadomość marki wśród Internautów.
Badania dotyczące reklam w Google wykazały, że linki sponsorowane przynoszą wzrost natychmiastowej świadomości brandu o 6,6 punktu procentowego! To forma reklamy, która wykorzystuje powszechną prostotę wpisywania fraz kluczowych w wyszukiwarce zawsze wtedy, gdy Twojego potencjalnego klienta nabiera chęć lub nagła potrzeba pozyskania produktu lub skorzystania z usługi. Możesz wykorzystać każdorazowo szansę sprzedażową, wiedząc, że konsumenci w zasadzie nieustannie surfują po sieci i przez cały dzień wprowadzają podczas krótkich przerw w obowiązkach różne, często spontaniczne zapytania (są to tzw. mikromomenty).
Mikromoment to doskonała okazja do wzbudzenia większej ciekawości Klienta, zaangażowania go w temat, użycia reklamy do wywołania głębokiej potrzeby posiadania tego, co oferujesz. Dzięki linkom sponsorowanym możesz wyświetlić swoją reklamę zawsze wtedy, kiedy masz szansę na sprzedaż!
Do czołowych zalet kampanii reklamowych Google Ads, należą w szczególności:
Kampanie reklamowe Ads (AdWords) w formie linków sponsorowanych w szczególności dedykowane są firmom usługowym oraz dystrybutorom i producentom różnorakich produktów. Linki sponsorowane pozwalają bowiem na dotarcie do potencjalnych klientów w trakcie trwania ich procesu zakupowego, podczas wprowadzania przez nich tematycznych zapytań w wyszukiwarce. Istotą działania linków sponsorowanych jest wyświetlanie ich na frazy kluczowe, dlatego też jest to doskonała forma marketingu internetowego dla firm o silnie sprecyzowanej działalności i nastawieniu na bezpośrednie pozyskiwanie klientów.
Cena reklamy w Internecie zależy od wielu czynników. Chcąc dowiedzieć się ile kosztuje reklama w Google, należy sprecyzować:
O koszcie i pozycji reklam Ads decyduje także aukcja (licytacja). Aukcja to proces, podczas którego Google poddaje ocenie reklamę: jej stawkę CPC, jakość, adekwatność słów kluczowych. Decyduje ona czy, na jakiej pozycji i za jaką stawkę wyświetli się reklama.
Do szacunkowego określenia, jaki koszt reklamy w Internecie generują linki sponsorowane, niezbędne jest narzędzie Google – Planner słów kluczowych.
Dzięki danym w nim zawartym, dotyczącym wyszukiwalności i popularności fraz, można dokonać estymacji dla budżetu miesięcznego kampanii linków sponsorowanych. Na finalny cennik Ads (AdWords) wpływ ma także tzw. Wynik Jakości czyli oszacowana jakość przekazu reklamowego, dobranych fraz kluczowych oraz wartości strony docelowej, do której linki sponsorowane prowadzą. Im wyższa jakość reklam, tym niższe ceny i wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania można uzyskać.
Jeśli chcesz uzyskać profesjonalną pomoc i regularne wsparcie w prowadzeniu kampanii linków sponsorowanych, koniecznie zgłoś się do nas! Przygotujemy dla Ciebie darmową wycenę kampanii Ads oraz zapewnimy bezpłatny konsulting zarówno przed, jak i w trakcie naszej współpracy. Dokonamy profesjonalnego doboru fraz kluczowych, przedstawimy optymalne stawki, jakie sugeruje Google, by kampania działała na najwyższym poziomie oraz zaproponujemy, na bazie wieloletnich doświadczeń i znajomości całego przekroju branż najlepszą konfigurację ustawień kampanii (m.in. harmonogram wyświetlania reklam, dane demograficzne, informacje o odbiorcach czy lokalizacje, w których reklamy mają być emitowane, wraz z indywidualnym dostosowaniem stawek do wszystkich tych parametrów).
Po nawiązaniu współpracy skonfigurujemy od podstaw Twoje konto reklamowe, przeprowadzimy kampanię z udziałem certyfikowanych specjalistów, przekażemy szczegółowy raport z efektów a także możliwie jak najefektywniej spożytkujemy budżet, który chcesz przeznaczyć na reklamę w Internecie! Zapytaj o ofertę! Jeśli chcesz uzyskać profesjonalną pomoc i regularne wsparcie w prowadzeniu kampanii linków sponsorowanych, koniecznie zgłoś się do nas! Skonfigurujemy od podstaw Twoje konto reklamowe, przeprowadzimy kampanię z udziałem certyfikowanych specjalistów, przekażemy szczegółowy raport z efektów a także możliwie jak najefektywniej spożytkujemy budżet, który chcesz przeznaczyć na reklamę w Internecie! Zapytaj o ofertę!
Kampania linków sponsorowanych, podobnie jak pozycjonowanie stron www opiera się na uwidocznieniu witryny w wyszukiwarce Google dla konkretnych słów kluczowych, powiązanych z branżą, którą reprezentuje Twoja firma. Frazy kluczowe wprowadzane w Google wskazują na stopień zainteresowania oraz szansę na konwersję przez potencjalnego klienta.
Obydwie z wymienionych usług pozwalają Ci docierać dzięki stronie internetowej do sprecyzowanej grupy docelowej, w której dostrzegasz największe szanse na sprzedaż. Skuteczne pozycjonowanie oraz profesjonalnie prowadzona kampania linków sponsorowanych doskonale się uzupełniają i wpływają na znaczącą poprawę widoczności i popularności Twojej strony www w wyszukiwarce. Co za tym idzie, możesz pozyskiwać coraz więcej klientów i uzyskiwać jeszcze większą ilość wartościowych odwiedzin w witrynie.
Usługa SEO oraz reklama w Google różnią się od siebie w kilku aspektach, dlatego ich połączenie daje spotęgowaną dawkę sukcesu w dążeniu do Twoich celów biznesowych.
Poniżej możesz zapoznać się z głównymi różnicami pomiędzy pozycjonowaniem a linkami sponsorowanymi i sam ocenić, jak ważną rolę pełnią obydwie te usługi dla Twojej strony www.
Pozycjonowanie stron | Kampania linków sponsorowanych Google Ads | |
---|---|---|
Efekt | długotrwały i stały przy utrzymaniu regularności prac; uzyskiwany na drodze procesu optymalizacji kodu i treści strony, tworzeniu wartościowego contentu; pozwala Ci uzyskać topowe pozycje w naturalnych wynikach wyszukiwania | natychmiastowy i tymczasowy; uzyskiwany niezwłocznie po przelaniu środków na kliknięcia na konto reklamowe Google; pozwala Ci wyświetlać swój przekaz na pierwszych pozycjach w sekcji przeznaczonej dla linków sponsorowanych |
Koszt | stała opłata obejmująca ciąg prac firmy pozycjonującej, uiszczana co miesiąc w ciągu całego okresu objętego umową; w ramach ceny pozycjonowania osiągasz stabilny efekt zwiększonej widoczności w wyszukiwarce | możliwy jednorazowy koszt, np. na kampanię sezonową lub promującą konkretne wydarzenie w czasie; pełna elastyczność w dobieraniu budżetu pozwala Ci podejmować dynamiczne działania marketingowe i regulować koszty |
Widoczność | w naturalnych wynikach wyszukiwania, dzięki czemu docierasz do wszystkich użytkowników wyszukiwarki | w sekcji poświęconej materiałom sponsorowanym, niewidocznej dla osób korzystających z narzędzia AdBlock |
Grupa docelowa | efekt pozycjonowania widoczny dla każdego, kto wpisuje konkretną frazę w Google | reklama widoczna dla każdego, kto wprowadził powiązane zapytanie w wyszukiwarce, posiada dodatkową opcję zawężania grupy docelowej w aspekcie demografii, położenia geograficznego czy pory dnia |
Wymienione różnice obrazują, ile możliwości dla Twojego biznesu oferuje marketing internetowy realizowany przez naszą agencję. Możesz pozycjonować swoją stronę, by dążyć do stałej, najwyższej pozycji w rankingu naturalnych wyników wyszukiwania, czyli tych które pojawiają się pod wynikami sponsorowanymi i docierać do każdego użytkownika, wpisującego w wyszukiwarkę Google powiązane z Twoją ofertą frazy, niezależnie od sezonu, pory dnia czy osobistych preferencji użytkownika (np. korzystania z AdBlock). Dodatkowo możesz zdecydować się na stałą lub tymczasową/sezonową kampanię Ads (AdWords), w której doprecyzujesz do kogo szczególnie i w jakim celu pragniesz dotrzeć ze swoim przekazem. Równoległe korzystanie z usługi pozycjonowania oraz linków sponsorowanych to gwarancja efektu synergii i najlepszej widoczności na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, a co za tym idzie pozyskiwania dla Twojej strony wartościowego ruchu i idących z nim w parze licznych konwersji!
Nasza agencja SEO/SEM posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu wszelkiego rodzaju kampanii Google Ads, w tym przede wszystkim kampanii linków sponsorowanych. Posiadamy status Partnera Google, dlatego zawsze jesteśmy na bieżąco z najnowszymi informacji ze świata reklamy Ads. Dzięki temu Twoja kampania będzie prowadzona zgodnie z najnowszymi trendami, zasadami Google oraz wykorzystywać będzie wszystkie najnowsze możliwości, udoskonalające Twoje reklamy. Nasza agencja jest wspierana przez specjalistów z Google, dzięki czemu na bieżąco możemy konsultować indywidualne przypadki i wspólnie dążyć do osiągania jeszcze lepszych efektów Twojej kampanii!
W naszym zespole pracuje grono certyfikowanych specjalistów, którzy dokładnie wiedzą jaką strategię marketingową mogą zaproponować dla Twojego biznesu z wykorzystaniem Google Ads. Opiekun handlowy opowie Ci o podstawach reklam, wyjaśni mechanizm działania i pomoże dobrać najlepsze formy linków sponsorowanych dla Ciebie, tak abyś w 100% wykorzystywał potencjał marketingowy Twojej strony www. Specjalista techniczny zajmie się prawidłowym skonfigurowaniem konta reklamowego, kampanii i grup reklam, stworzy treści i prześle je do Twojej opinii. Będzie nieustannie czuwał nad przebiegiem emisji reklam, a także wedle Twojej potrzeby omówi bieżące wyniki. Profesjonalne wsparcie techniczne naszego specjalisty zapewni Ci uzyskanie najlepszych rezultatów z kampanii, przy najbardziej wydajnym wykorzystaniu budżetu.
Nie trać środków na amatorskie tworzenie kampanii linków sponsorowanych. Outsourcing w kwestii reklam Ads zlecony naszej firmie pozwoli Ci zaoszczędzić środki na nietrafione kliknięcia i zyskać wartościowy ruch na stronie. Zaufaj naszym specjalistom, trafiaj precyzyjnie do swoich potencjalnych klientów i ciesz się satysfakcjonującymi efektami biznesowymi z reklam w Google!
Kampania linków sponsorowanych Google Ads w SEMPIRE:
Etapy prowadzenia kampanii w naszej agencji obejmują: