Zakupy Google - Kampania produktowa w Google Ads
Prezentuj unikalne produkty bezpośrednio w wyszukiwarce

Zakupy Google – kampania produktowa w wyszukiwarce

Reklamy produktowe w formie „Zakupów Google” stanowią wizytówkę Twojego produktu, bezpośrednio na stronie wyników wyszukiwania. Najważniejsze cechy, takie jak wygląd, nazwa i cena produktu widoczne są wyszukiwarce od razu po uruchomieniu reklamy. Kampania produktowa „Zakupy Google” to doskonały sposób na zwrócenie uwagi odbiorcy, który właśnie teraz szuka w Google produktu, który posiadasz w swoim asortymencie.

Funkcjonujące w języku marketingu mikromomenty (moment, w którym internauta w sposób jasny i konkretny wyraża w wyszukiwarce swoją intencję kupna, często wynikającą z potrzeby chwili) przeżywają każdego dnia miliony użytkowników wyszukiwarki. Część z nich to Twoi potencjalni Klienci, którzy właśnie pragną dokonać zakupu online poprzez Google lub wybrać się do lokalnego sklepu. Wykorzystując kampanie produktowe możesz zaprezentować im w atrakcyjny i przystępny sposób swój asortyment dostępny w sklepie i w Internecie. Możliwości, jakie daje kampania w Zakupach Google są niezwykle szerokie – kiedy tylko chcesz, możesz edytować dane dotyczące produktów, by odbiorcy zawsze widzieli w reklamach najnowsze informacje. Masz także kontrolę nad sposobem wyświetlania swoich produktów, rozplanowaniem emisji reklam w ciągu dnia czy tygodnia a także lokalizacją, w której reklamy będą się pojawiać. Kampania produktowa przyciągnie do Twojego sklepu więcej potencjalnych kupujących. Potencjalni klienci w łatwy sposób znajdą produkty, które spełniają ich kryteria i są dostępne w sprzedaży na Twojej stronie internetowej.

To, co szczególnie charakteryzuje kampanie produktowe - Zakupy Google, to fakt, że:

  • zwiększa ona widoczność Twoich produktów w wyszukiwarce, bezpośrednio prezentując ich wygląd, cenę oraz nazwę Twojej firmy
  • trafia precyzyjnie do odbiorców realnie zainteresowanych produktem, którzy jeszcze bez klikania w stronę docelową (czyli bez ponoszenia kosztów za kliknięcie) znają cenę produktu i mają podgląd na jego wizualną formę
  • jest maksymalnie dopasowana do oczekiwań użytkowników, stąd generuje dużą szansę na sprzedaż

Zakupy Google – co to jest Google Shopping?

Reklamy produktowe Ads (AdWords), inaczej reklamy w Zakupach Google, z ang. Google Shopping, to forma promocji produktów w specjalnie wyznaczonej do tego sekcji na głównej stronie wyników wyszukiwania Google zawierająca obraz i treść. Sekcja Google Zakupy przyjmuje formę porównywarki, a jej funkcja reklamowa jest dostępna tylko dla sklepów internetowych, oferujących zakup produktu. Inne, funkcjonujące w języku marketingowym określenia tej formy reklam to kampania produktowa, kampania Merchant lub skrót PLA (ang. Product Listing Ads). Lista promowanych produktów zawarta jest w tzw. pliku produktowym Merchant. Pozycje w nim zawarte przyjmują w finalnej wersji reklamy atrakcyjną postać grafiki połączonej z krótkim, rzeczowym tekstem, które wspólnie tworzą odnośnik do reklamowanego produktu.

Zakupy Google – wygląd reklam produktowych w wynikach wyszukiwania na karcie Zakupy

Zakupy Google – wygląd reklam produktowych w wynikach wyszukiwania na karcie Zakupy

Materiał wideo utworzony przez Google, przedstawiający jak działa reklama produktowa (Zakupy Google) w wyszukiwarce:

Kampania produktowa - jak wygląda i gdzie się wyświetla?

Podczas wprowadzania w wyszukiwarce zapytań związanych bezpośrednio z przedmiotem (nie usługą czy miejscem), w górnej lub bocznej sekcji strony wyników wyszukiwania Google pojawia się grupa reklam produktowych. Budowa i miejsce, w którym zostaje wyświetlona użytkownikowi, pozwala w czytelny i wyraźny sposób zaprezentować asortyment z Twojego sklepu internetowego.

  • nazwa produktu (często w formie skróconej)
  • cena produktu
  • nazwa strony

Dodatkowo może pojawić się też informacja o procentowej wartości aktualnego rabatu oraz o koszcie wysyłki.

Jeśli jesteś sprzedawcą produktów – Zakupy Google to doskonała forma reklamy asortymentu ze sklepu internetowego! Google Zakupy to chętnie stosowane rozwiązanie dla e-commerce m.in. z branż odzieżowych, wnętrzarskich, artystycznych, spożywczych, kosmetycznych a nawet technicznych, budowalnych i przemysłowych.

Zakupy Google – wygląd reklam produktowych na górze domyślnie prezentowanych wyników wyszukiwania

Zakupy Google – wygląd reklam produktowych na górze domyślnie prezentowanych wyników wyszukiwania

Zakupy Google – wygląd reklam produktowych po prawej stronie domyślnie prezentowanych wyników wyszukiwania

Zakupy Google – wygląd reklam produktowych po prawej stronie domyślnie prezentowanych wyników wyszukiwania

Zakupy Google – wygląd reklam produktowych w wynikach wyszukiwania na karcie Grafika

Zakupy Google – wygląd reklam produktowych w wynikach wyszukiwania na karcie Grafika

Kampania produktowa „Zakupy Google” - wymagania techniczne i konfiguracja

Aby rozpocząć emisję reklam w Google Zakupy należy założyć konto w Google Merchant Center oraz posiadać odpowiednio skonfigurowane konto Google Ads. Google Merchant to dedykowane narzędzie, w którym przesyła się plik produktowy oraz zamieszcza najistotniejsze informacje o sklepie i marce. Posiadanie tych dwóch kont jest wymagane, by rozpocząć skuteczną kampanię produktową.

Następnym etapem jest pobranie pliku z listą zakupową, dzięki integracji oprogramowania, na którym bazuje sklep internetowy, z usługą Google Merchant. Niektóre systemy, takie jak np. PrestaShop wymagają dokupienia odpowiedniej wtyczki, która umożliwi eksport listy produktowej do formatu obsługiwanego w Merchant Center (plik XML), inne, takie jak chociażby system Shoper, posiadają wbudowane moduły, pozwalające na integrację z kontem reklamowym. Jeśli nie masz pewności, czy Twój sklep internetowy można łatwo zsynchronizować z Merchant Center, możesz skonsultować konfigurację kampanii z naszymi specjalistami.

Plik XML to najbardziej rekomendowana forma przesłania listy produktowej do zasobów konta reklamowego, gdyż pozwala na bieżąco, w sposób zautomatyzowany aktualizować zmienne dane, takie jak cena czy dostępność. Dzięki temu odbiorca reklamy zawsze otrzymuje aktualne i rzetelne dane na temat Twojego produktu. Jeśli jednak, z przyczyn technicznych, plik XML jest niemożliwy do automatycznego generowania, istnieje możliwość wykonania ręcznej listy produktowej, przy użyciu Arkuszy Google. Jest to jednak dość żmudny i pracochłonny proces, wymagający ręcznego wprowadzenia wszystkich podstawowych parametrów produktów, a także doraźnego aktualizowania danych w arkuszu kalkulacyjnym, dlatego najczęściej wykonuje się go w przypadku sklepów o ograniczonym asortymencie.

Podstawowe parametry każdej promowanej pozycji, które zawiera plik produktowy, to:

  • id [identyfikator]
  • title [tytuł]
  • description [opis]
  • link [link]
  • image_link [link_do_zdjęcia]
  • availability [dostępność]
  • price [cena]
  • google_product_category [kategoria_produktów_Google]
  • brand [marka]
  • gtin [gtin]
  • mpn [mpn]
  • condition [stan]

Ostatnim warunkiem wymaganym przez kampanie produktowe Google Zakupy koniecznym do jej uruchomia jest posiadanie na swojej stronie www certyfikatu SSL i związanego z nim bezpiecznego protokołu HTTPS. Dzięki niemu zarówno domena, jak i jej właściciel stają się wiarygodni w oczach wyszukiwarki oraz użytkowników. Certyfikat SSL potwierdza bezpieczeństwo danych przesyłanych do serwera przez kupującego, a także gwarantuje poufność dla użytkownika w zakresie jego danych osobowych czy prowadzonej komunikacji.

Obecność bezpiecznego protokołu HTTPS na stronie www bardzo łatwo zbadać poprzez analizę zawartości paska adresu internetowego:

Komunikat o niebezpiecznej stronie

Wygląd paska adresu www dla strony nieposiadającej certyfikatu SSL

Komunikat o bezpiecznej stronie

Wygląd paska adresu www dla strony posiadającej certyfikat SSL i protokół HTTPS

Kampanie produktowe Google Merchant - zalety korzystania

Kampania reklamowa w Zakupach Google to doskonała opcja promocji dla wszelkiego rodzaju sklepów internetowych. Największą zaletą Google Shopping jest sposób prezentacji reklamowanego produktu w wyszukiwarce, model rozliczeń oraz możliwość filtrowania produktów oraz porównywania cen. Oznacza to, że potencjalny Klient jest w stanie już przed kliknięciem w reklamę ocenić, czy wygląd oraz cena produktu wstępnie mu odpowiadają. Dzięki temu możesz pozyskać wartościowe odwiedziny na stronie, generowane przez świadomych konsumentów.

Do podstawowych zalet kampanii zakupowych w wyszukiwarce Google zaliczyć można w szczególności:

  • bardziej wartościowy ruch na stronie – dzięki reklamom produktowym możesz w lepszy sposób dopasować przekaz do potencjalnych Klientów oraz umieścić w nich kluczowe informacje o produkcie, takie jak cena, koszt wysyłki oraz aspekt wizualny (zdjęcie), które odgrywają kluczowe znaczenie w procesie zakupowym. Odbiorca klikając w Twoją reklamę wie, ile produkt kosztuje i jak wygląda, zatem jest bliższy dokonania zakupu względem przeciętnych użytkowników sieci
  • tematyczne kierowanie – reklamy produktowe wyświetlane są na postawie opisów produktów zawartych na Twojej stronie. Nie musisz wskazywać dla jakich konkretnych fraz reklama ma pojawiać się w wyszukiwarce – dzieje się to w sposób inteligentny, korelujący z zawartością Twojej witryny internetowej. Do kampanii reklamowych Zakupy Google możesz wybierać tylko określone grupy Twojego asortymentu lub wskazywać produkty, których sprzedaż stanowi dla Ciebie priorytet. Dzięki temu w kontrolowany sposób zarządzasz emisją reklam i generujesz lepszą sprzedaż
  • szeroki zasięg oddziaływania reklam – po wpisaniu tematycznego hasła w wyszukiwarce, potencjalny Klient może zobaczyć kilka Twoich reklam produktowych jednocześnie, dzięki czemu szanse na zainteresowanie konkretnym produktem wzrastają. Dodatkowo kampania produktowa może być emitowana równocześnie z kampanią linków sponsorowanych. Dzięki temu Twój przekaz reklamowy działa na odbiorcę jeszcze intensywniej
  • mierzalność efektów i zaawansowane raporty – prowadzona kampania produktowa w Google Shopping pozwala obserwować skuteczność przekazu na dowolnym poziomie szczegółowości. Możesz badać wyniki kampanii nawet dla konkretnego produktu. Dodatkowo, posiadając włączoną funkcję E-commerce masz możliwość sprawdzania rozkładu kosztów poniesionych za emisję reklam produktowych, względem rzeczywistych przychodów, które one wygenerowały
  • automatyczna aktualizacja danych – kampania produktowa jest zsynchronizowana z Twoim sklepem internetowym, dzięki czemu każda wprowadzona przez Ciebie na platformie sklepowej zmiana (ceny, dostępności, zdjęcia) jest automatycznie uaktualniania w kampanii
Pokaż się swoim klientom dzięki kampanii w Zakupach Google! Zapytaj o ofertę

Kampania produktowa Zakupy Google - dla kogo

Kampania reklamowa produktów w Google Shopping przeznaczona jest dla właścicieli standardowych sklepów internetowych oraz sklepów posiadających ofertę online i stacjonarną. Dotyczy to zarówno mniejszych firm, jak i bardzo rozbudowanych platform. Jeśli jesteś sprzedawcą to kampania produktowa da Ci możliwość wypromowania swojej oferty online lub oferty lokalnej, zwiększając tym samym ruch na swojej stronie www lub w sklepie stacjonarnym.

Kampania produktowa Zakupy Google - Przykład 1

Jesteś sprzedawcą markowej odzieży sportowej. Dzięki emisji reklam w Google Zakupy możesz promować różne modele obuwia i ubrań, prezentując bezpośrednio w wyszukiwarce ich wygląd, ceny i nazwę. Dostępne w zakładce „Zakupy Google” możliwości filtrowania wyników, pozwalają na szybkie znalezienie przez odbiorcę Twoich produktów, które potencjalnie go zainteresują. Dodatkowo, wyświetlenie reklamy na tle Twoich konkurentów pozwala na szybką ocenę Twojej oferty – najważniejsza weryfikacja oferowanego przez Ciebie produktu przebiega bezkosztowo. Dopiero pozytywna ocena oferty i kliknięcie w reklamę generuje koszt (CPC), który ma bardzo dużą szansę przełożyć się na konwersję.

Kampania produktowa Zakupy Google - Przykład 2

Prowadzisz herbaciarnię online ale posiadasz także lokalny sklep. Promując swoje mieszanki herbat w Zakupach Google możesz w prosty sposób zaprezentować szeroką ofertę swojego asortymentu. Wyświetlanie Twoich reklam produktowych w wyszukiwarce wśród ofert największych konkurentów pozwala potencjalnym Klientom w łatwy sposób porównać i ocenić Twoją ofertę. W przejrzysty i przyjazny sposób możesz zaprezentować nazwę herbacianej mieszanki, jej poglądowe zdjęcie, cenę a także adres Twojej domeny. Z racji tego, że asortyment, który oferujesz w sklepie internetowym, często kupowany jest także w stacjonarnych sklepach (artykuł spożywczy, artykuł o charakterze prezentowym), możesz zarządzać kampanią produktową w taki sposób, aby przyciągnąć jak najwięcej Klientów do swojej lokalnej herbaciarni.

Dlaczego warto wybrać Google Shopping w SEMPIRE?

Jesteśmy specjalistami w zakresie realizacji skutecznych strategii marketingowych dla sklepów online. Oprócz profesjonalnego pozycjonowania sklepów internetowych przeprowadziliśmy już dziesiątki udanych kampanii produktowych. Specjaliści Google Ads w sposób sprawny i fachowy zintegrują Twoje oprogramowanie sklepu internetowego z indywidualnie utworzonym kontem Google Merchant, kontem Google Ads oraz narzędziem Google Analytics, zainstalowanym na Twojej stronie. Dzięki temu wszystkie dane są zsynchronizowane w poprawny i rzetelny sposób. Możesz na bieżąco badać wyniki prowadzonej promocji, a także w sposób dynamiczny wyznaczać i zmieniać priorytety.

Regularne szkolenia oraz oficjalne partnerstwo Google pozwala naszym specjalistom na bieżąco pozyskiwać i uskuteczniać wiedzę na temat najnowszych trendów, zasad i wymagań Google Shopping. Postaw na nasze doświadczenie i kwalifikacje! Pomożemy Ci w skuteczny sposób wypromować Twoją ofertę online i pozyskać wartościowy ruch na stronie, dzięki profesjonalnej kampanii produktowej w wyszukiwarce Google!

Kampania produktowa Google Ads w SEMPIRE:

  • realizowana jest po założeniu przez nas dedykowanego konta Google Merchant oraz Google Ads, zarządzanych z naszego agencyjnego konta menadżera (MCK), które pozwala nam na szybkie reagowanie i wprowadzanie zmian w Twojej kampanii, a także na uzyskiwanie dodatkowego wsparcia technicznego ze strony Zespołu Google
  • konfigurowana jest zgodnie z Zasadami Google, dotyczącymi specyfikacji technicznej i wizualno-treściowej reklam produktowych
  • jest przygotowywana i regularnie optymalizowana przez certyfikowanego specjalistę Google Ads, znającego zasady i dobre praktyki prowadzenia kampanii zakupowych
  • obejmuje integrację wszystkich niezbędnych do działania platform i narzędzi w tym Twojego sklepu online, z którego generowana jest lista produktów wraz z wszystkimi ich atrybutami (plik XML), konto Google Merchant, konto Google Ads oraz narzędzie statystyczne Google Analytics
  • na życzenie Klienta obejmuje techniczne wsparcie w uruchomieniu na stronie funkcjonalności „E-commerce”
  • umożliwia dynamiczne zarządzanie reklamami, a w szczególności elastyczne dostosowywanie harmonogramu wyświetlania, zmiany budżetu dziennego czy wprowadzanie pilnych, tymczasowych zmian (np. przerw w emisji)

Etapy prowadzenia kampanii produktowej w naszej agencji obejmują:

  • ustalenie z opiekunem handlowym głównych kierunków kampanii oraz bezpłatną wycenę kosztu emisji reklam
  • wsparcie techniczne w wygenerowaniu ze sklepu internetowego pliku produktowego
  • założenie dedykowanego konta w narzędziu Merchant Center oraz konta reklamowego Ads, a także połączenie ich z innymi narzędziami, w tym Google Analytics
  • utworzenie kampanii zakupowej oraz wedle ustaleń także innych typów kampanii (linki sponsorowane, wideo, display)
  • uruchomienie reklam produktowych i nadzorowanie okresu rozruchowego
  • regularną analizę i optymalizację kampanii
  • raporty osiągniętych wyników na różnym poziomie szczegółowości
  • konsulting i szkolenia

Zakupy Google - cennik kampanii produktowej

Odpowiednio dobrany budżet na kampanię produktową bezpośrednio wpływa na skuteczność jej działania. Cena reklamy w zakładce „Zakupy Google” zależy od wielu czynników, przede wszystkim od branży, której jesteś przedstawicielem, ilości produktów, które chciałbyś reklamować czy konkurencji, z jaką przyjdzie Ci się zmierzyć. Nasi specjaliści Google Ads dysponują narzędziami, dzięki którym oszacują dla Ciebie przybliżoną kwotę, potrzebną do skutecznej emisji reklam produktowych. Cena reklam w Zakupach Google w SEMPIRE to składowa budżetu potrzebnego na kliknięcia oraz kosztu obsługi reklam. Nasz cennik Google Shopping przewiduje korzystne warunki finansowe dla Twojego biznesu. Przykładowo, wpłacając 1000 zł na kliknięcia w Google, całościowy koszt kampanii produktowej może wynieść już nawet 1150 zł netto!

Poznaj szczegóły, strategię i cennik kampanii produktowej Google Shopping Zapytaj o ofertę
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Bezpłatna analiza strony
Darmowa konsultacja ze
Specjalistą SEM / SEO