✉️ Reklama w Gmail - skuteczny e-mail marketingowy
Pokaż swoją reklamę w najpopularniejszej bezpłatnej poczcie e-mail

Reklama Gmail – interaktywne reklamy w wiadomościach e-mail

Poczta Gmail to jeden z najbardziej popularnych serwisów webmail, wykreowany i stale rozbudowywany przez Google. Poczta Gmail to ogromny potencjał, bowiem stworzono tu dedykowaną przestrzeń reklamową, wyróżniającą treści promocyjne na górze skrzynki odbiorczej. Różnorodność kierunków i celów, które można obrać realizując kampanie reklamowe w poczcie Gmail do Google sprawia, że jest to doskonały element strategii reklamowej dla firmy!

Według danych z Internetu, ponad 1,5 miliarda osób na całym świecie używa poczty Gmail od Google. Dane opublikowane przez Gemius/PBI mówią, że w Polsce z poczty Gmail w 2018 roku korzystało 8 259 837 użytkowników i ilość ta cały czas ma charakter wzrostowy. To ogromna część polskiego społeczeństwa, która wykazuje najróżniejsze potrzeby konsumpcyjne. Systemy działające w obrębie poczty Google pozwalają na rozpoznawanie preferencji i profilowanie poszczególnych użytkowników – wszystko po to, abyś mógł jak najlepiej dostosować swoją reklamę Gmail do potencjalnych klientów. To nienachalna forma reklamy, która uwzględnia bieżące potrzeby i zainteresowania odbiorców, dzięki czemu masz jeszcze większą szansę na pozyskanie realnie zainteresowanego ofertą użytkownika. Za emisję reklamy na Gmailu płacisz wówczas, gdy odbiorca zdecyduje się przejść z poczty na Twój serwis www.

To, co jest charakterystyczne dla reklamy na Gmail to fakt, że:

  • daje możliwość precyzyjnego dostosowania przekazu do konkretnych odbiorców, których zachowania i preferencje są dobrze zbadane i sklasyfikowane przez Google, dzięki czemu trafiasz z nim do realnie zainteresowanych klientów
  • stanowi doskonałe medium do szerzenia aktualności, w tym przede wszystkim ofert promocyjnych i sezonowych
  • posiada atrakcyjną i nienachalną formę – szansa na przypadkowe kliknięcia jest praktycznie zerowa

Co to jest reklama w Gmail?

Reklama w Gmail, zwana także reklamą GSP (Gmail Sponsored Promotion) to rodzaj reklamy Google Ads, emitowanej w serwisie webmail Gmail. Reklama w Gmail wyświetlana jest w skrzynce pocztowej odbiorcy i przypomina klasyczną wiadomość e-mail. Miejscem jej występowania są zakładki: Oferty oraz Społeczności – pojawia się ona tu na górze listy wszystkich otrzymanych e-maili. Po kliknięciu rozwija się w polu wiadomości, prezentując Twoją ofertę. GSP wyróżnia wiele możliwości dokładnego kierowania reklam na docelowe grupy odbiorców, a także nienarzucająca się forma. Reklama Gmail stanowi ciekawą alternatywę dla e-mail marketingu i dociera do szerokiego grona odbiorców. GSP przybiera dwie formy – postać zwiniętą i rozwiniętą. Płatność występuje wówczas, gdy odbiorca rozwinie „zajawkę” reklamy i zapozna się z jej główną treścią.

Reklamy Gmail składają się z dwóch elementów:

Reklama zwinięta

To wyświetlający się w skrzynce odbiorczej poczty Gmail teaser reklamowy, który ma na celu przykuć uwagę odbiorcy i zachęcić do zapoznania się z dalszą treścią maila. Pojawia się w górnej części interfejsu skrzynki i odwzorowuje wygląd standardowej wiadomości e-mail. Zawiera nazwę firmy oraz skrótowy tekst reklamowy. Oznaczony jest kolorową etykietą, świadczącą o tym, że jest to treść sponsorowana.

Reklama rozwinięta

Jest to e-mail reklamowy czyli docelowa reklama, którą odbiorca poczty widzi po kliknięciu w teaser. Reklamy Gmail są interaktywne i mogą one przybierać różne formy: treść, grafika, wideo formularze. W zależności od profilu Twojej działalności, reklamy Gmail mogą działać na świadomość i wyobraźnię odbiorcy rzeczowym tekstem reklamowym, atrakcyjną grafiką, animacją czy dźwiękiem. Dodatkowo e-mail reklamowy może być wzbogacony o formularz kontaktowy, przycisk CTA (Call To Action), przekierowanie na stronę www z możliwością zakupu reklamowanego produktu.

Przykłady reklam zwiniętych i rozwiniętych na różnych urządzeniach:

  • Wygląd reklamy Gmail w wersji na komputery
    Reklama Gmail w wersji na komputery

    Reklama Gmail w wersji na komputery

  • Wygląd reklamy Gmail w wersji na komórki
    Reklama Gmail w wersji na komórki

    Reklama Gmail w wersji na komórki

Reklama Gmail - zalety korzystania z reklam GSP

Każdy typ reklam Google Ads wyróżnia nieco inny zestaw cech, przeradzających się w konkretne korzyści dla biznesu. Reklama Gmail posiada szereg zalet, dzięki którym możesz dotrzeć do swoich potencjalnych klientów w subtelny sposób, w formie nienachalnej sugestii. Oto kluczowe zalety kampanii reklamowej Gmail Sponsored Promotion:

  • duży rozmiar grupy docelowej i regulowana skala oddziaływania – w zależności od specyfiki działalności, którą wykonujesz, chcesz dotrzeć do szerszych lub węższych grup docelowych. Kampania na Gmailu Ci to umożliwia – w jej zasobach znajdują się miliony sprofilowanych użytkowników i ogromny potencjał sprzedażowy
  • możliwość pozyskiwania nowych klientów – klasyfikacja użytkowników poczty Gmail według ich danych demograficznych, zainteresowań czy planów sprawia, że możesz dotrzeć do całego grona nowych interesantów, którzy wykazują poprzez zachowania w Internecie chęć skorzystania z oferty podobnej do Twojej (np. przeglądają strony Twoich konkurentów, czytają tematyczne artykuły itp.)
  • świadome kliknięcia – w związku z tym, że Twoja reklama pojawia się w skrzynce pocztowej odbiorcy jako wiadomość e-mail i jest dobrze oznaczona jako materiał sponsorowany, kliknięć i rozwinięć treści dokonują osoby, które realnie zainteresowały się tematem i chcą poznać szczegóły o ofercie firmy
  • płatność za efekt – opłaty za reklamy w poczcie Gmail ponosisz tylko wówczas, gdy zostaną one rozwinięte przez odbiorcę (zostaną kliknięte), wyświetlenia samych teaserów nie generują żadnych kosztów
  • atrakcyjna forma przekazu – reklamy Gmail mogą w rozwiniętej formie zawierać nie tylko tekst reklamowy, ale także obraz czy materiał wideo, dzięki czemu wzmacniają przekaz promocyjny i silnie oddziałują na wyobraźnię odbiorcy
Wyjdź z inicjatywą – skontaktuj się ze swoimi Klientami w formie kampanii Gmail! Zapytaj o ofertę

Reklama w Gmailu - możliwości kierowania

Kampania w Gmail może być kierowana do masowych społeczności (z uwagi na powszechność, uniwersalność ofert np. jedzenie, odzież itp.) lub do ściśle sprecyzowanej grupy (jeśli reklamowany produkt lub usługa są bardzo specjalistyczne). Odbiorców swoich reklam na Gmailu możesz dobierać według następujących kryteriów:

  • demografia: wiek, płeć
  • język
  • lokalizacja
  • rodzaj urządzenia
  • zawód odbiorcy
  • zainteresowania odbiorcy
  • słówa kluczowe (kierowanie na podstawie słów zawartych w mailach użytkownika)
  • dokonywane zakupy (analizowane są wiadomości pod kątem wykonanych przez odbiorcę transakcji)

Reklama na Gmailu - dla kogo?

Kampania reklamowa w poczcie Gmail to uniwersalna forma promocji zarówno dla usługodawców, jak i sprzedawców detalicznych oraz hurtowników. Reklamy Gmail mogą okazać się efektywnym źródłem pozyskiwania nowych klientów dla sklepów internetowych, jak również doskonałym kanałem dotarcia osób do zainteresowanych Twoimi usługami. Różne formy przekazu sprawiają, że możesz przedstawiać rzeczowe komunikaty reklamowe dla potencjalnych partnerów biznesowych, jak również kreatywne i inspirujące treści dla indywidualnych użytkowników.

Reklama Gmail - przykład 1

Jesteś sprzedawcą markowej odzieży dla dzieci. Dzięki wykorzystaniu kampanii Gmail Sponsored Promotion możesz poinformować o aktualnej promocji, wdrożeniu nowej kolekcji czy specjalnym rabacie na konkretną okazję np. Dzień Dziecka czy Święta poprzez e-mail reklamowy. Twoja wiadomość trafi do skrzynki tych odbiorców, którzy już wcześniej wykazali w Google zainteresowanie odzieżą dziecięcą, dzięki czemu masz pewność, że stanowią oni potencjalnych klientów Twojego sklepu. Atrakcyjnie zaaranżowana wiadomość o okresowych akcjach, takich jak wyprzedaż czy nowa kolekcja, szybko przyczyni się do zwiększenia ilości wartościowych wizyt w Twoim sklepie online lub w lokalnej siedzibie.

Reklama Gmail - przykład 2

Jesteś organizatorem specjalistycznych szkoleń zawodowych. Klasyfikacja użytkowników wykonywana przez Google pozwoli Ci dotrzeć z Twoją ofertą do osób uprawiających konkretny zawód albo wręcz przeciwnie – poszukujących pracy i chcących uzyskać zdefiniowane kwalifikacje. Osoby, które angażują się w rozwój swojej kariery pokazują swoje intencje poprzez zachowania w Internecie. Wiadomość mailowa zawierająca treść i obraz, o atrakcyjnym szkoleniu, wspomagającym lepsze przygotowanie zawodowe (np. w celu uzyskania awansu) lub pomagającym zdobyć pracę, na pewno zostanie chętnie przeczytana i dokładnie rozpatrzona przez interesanta.

Reklama w Gmail – dlaczego warto wybrać SEMPIRE?

Nasz zespół specjalistów od wielu lat zajmuje się profesjonalną obsługą kampanii reklamowych Google Ads, stanowiących doskonałe uzupełnienie procesu pozycjonowania stron. Posiadamy doświadczenie w kreacji i obsłudze reklam na Gmailu, które pomogły niejednemu naszemu Klientowi pozyskać wartościowe kontakty i zwiększyć sprzedaż produktów bądź usług. Działamy w sposób sprawny, rzetelny i transparentny. Każdy nasz klient posiada wgląd do szczegółowych raportów z kampanii, na bieżąco nadzoruje jej wyniki oraz koszty. Zawsze dokładamy wszelkich starań, by należycie wykonać swoje marketingowe zadanie tj. dostarczyć na Twój serwis wartościowych użytkowników. Pomagamy w profesjonalnym wyeksponowaniu atutów Twojej firmy i dobieramy indywidualne kierunki strategii reklamowej na Gmail.

Reklamy Gmail w SEMPIRE:

  • emitowane są po założeniu przez nas dedykowanego konta reklamowego Google Ads, obsługiwanego z poziomu konta menadżera (MCK), dzięki czemu możemy na bieżąco, sprawnie optymalizować Twoją kampanię i korzystać ze wsparcia ekspertów Google
  • kreowane są zgodnie z dobrymi praktykami i wymaganiami redakcyjnymi, uwzględniającymi szczegółowe Zasady Google
  • są konfigurowane i systematycznie optymalizowane przez certyfikowanego specjalistę Google Ads, znającego zaawansowane metody obsługi kampanii
  • obejmują integrację konta reklamowego z narzędziem Google Analytics (o ile jest ono zaimplementowane na stronie), dzięki czemu możesz na bieżąco analizować wyniki kampanii
  • na życzenie Klienta w ramach prowadzenia reklam, udzielamy wsparcia w uruchomieniu na stronie funkcjonalności „E-commerce”

Etapy prowadzenia kampanii GSP w naszej agencji obejmują:

  • omówienie głównej strategii reklamowej na Gmailu oraz bezpłatną wycenę kosztu emisji reklam
  • założenie dedykowanego konta reklamowego Ads, a także połączenie go z narzędziem Google Analytics
  • utworzenie kampanii GSP oraz wedle ustaleń także innych typów kampanii (linki sponsorowane, zakupy Google, wideo, display)
  • uruchomienie reklam oraz opiekę nad okresem wdrożeniowym
  • regularną pracę nad jakością i efektywnością kampanii
  • raport wyników kampanii na różnym poziomie szczegółowości
  • konsultacje, wsparcie techniczne, szkolenia

Reklama w Gmailu – cennik

W SEMPIRE cennik reklam na platformie Gmail przewiduje bardzo korzystne warunki współpracy z Twoją firmą. Koszty reklam Gmail różnią się w zależności od skali działania czy branży, której dotyczy reklama. Przykładowo, chcąc przeznaczyć na kliknięcia około 1000 zł, Twój finalny koszt reklamy na Gmailu może wynieść 1150 zł netto. W ramach opłaty za obsługę reklam Gmail, oferujemy profesjonalne doradztwo i wsparcie doświadczonych specjalistów Google Ads, którzy w swojej karierze przeprowadzili już setki udanych kampanii Google Ads.

Poznaj szczegóły strategii i ceny reklam w Gmailu Zapytaj o ofertę
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.