Attention tracking co to jest, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest attention tracking, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Attention tracking oznacza analizę elementów strony internetowej, które przyciągają największą uwagę jej użytkowników. Metodę tę można uznać za odmianę eye trackingu, ponieważ zakłada ona, że za ruchami gałek ocznych w większości przypadków podąża kursor myszy.

Zależność między ruchem gałek ocznych a kliknięciami została potwierdzona badaniami mózgu, a dokładnie jego rejonami odpowiedzialnymi zarówno za ruchy oczu, jak i gesty wskazujące. Podczas pomiarów uwagę bada się za pomocą myszy komputerowej – ruchów i kliknięć, które wykonuje użytkownik.

Pojęcie attention tracking zostało utworzone w CalTech (California Institute of Technology) przez Christiana Scheiera i Steffena Egnera.

Efektem attention trackingu może być mapa cieplna lub film z przedstawieniem ścieżki patrzenia tzw. video attention tracking.

Sprawdź również: eye tracking, mapa ciepła

Definicja pojęcia attention tracking
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 10 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.