Attention tracking co to jest, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku | Sempire

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest attention tracking, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Co to jest attention tracking?
Co to jest attention tracking?

Attention tracking oznacza analizę elementów strony internetowej, które przyciągają największą uwagę jej użytkowników. Metodę tę można uznać za odmianę eye trackingu, ponieważ zakłada ona, że za ruchami gałek ocznych w większości przypadków podąża kursor myszy.

Zależność między ruchem gałek ocznych a kliknięciami została potwierdzona badaniami mózgu, a dokładnie jego rejonami odpowiedzialnymi zarówno za ruchy oczu, jak i gesty wskazujące. Podczas pomiarów uwagę bada się za pomocą myszy komputerowej – ruchów i kliknięć, które wykonuje użytkownik.

Pojęcie attention tracking zostało utworzone w CalTech (California Institute of Technology) przez Christiana Scheiera i Steffena Egnera.

Efektem attention trackingu może być mapa cieplna lub film z przedstawieniem ścieżki patrzenia tzw. video attention tracking.

Sprawdź również: co to jest eye tracking, co to jest mapa ciepła

Definicja pojęcia attention tracking
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 10 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.