Clickbait co to jest, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest clickbait, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Clickbait to hasło, wyrażenie, tytuł, ogółem element tekstu, który ma na celu przyciągnąć uwagę odbiorcy, zainteresować go i wywołać u niego emocje. Najczęściej jest to chwytliwy i oddziałujący na emocje tytuł, a nierzadko również wyolbrzymiony i niekoniecznie zgodny z treścią artykułu.

Nazwa clickbait pochodzi od angielskich słów “click” – kliknięcie i “bait” – przynęta. Celem clickbaitów jest wygenerowanie jak największego ruchu na stronie, a tym samym zwiększenie zysków z reklam.

Clickbait to praktyka, która wykorzystuje różne techniki w tym m.in. słowa nacechowane emocjami, wyolbrzymienia, duże litery, krótkie zdania, słowa, które niosą za sobą obietnicę, niedopowiedzenia, pytania oraz listy.

Choć w wielu przypadkach clickbaitowe nagłówki nie mają nic wspólnego z treścią samego artykułu, to w internecie można również znaleźć wiele przykładów dobrego clickbaitu, czyli takiego, który nie tylko zachęci użytkownika do kliknięcia, ale również po wejściu na stronę nie wywoła rozczarowania.

Sprawdź również: CTA, konwersja

Definicja pojęcia clickbait
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 10 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.