Clickbait to hasło, wyrażenie, tytuł, ogółem element tekstu, który ma na celu przyciągnąć uwagę odbiorcy, zainteresować go i wywołać u niego emocje. Najczęściej jest to chwytliwy i oddziałujący na emocje tytuł, a nierzadko również wyolbrzymiony i niekoniecznie zgodny z treścią artykułu.
Nazwa clickbait pochodzi od angielskich słów “click” – kliknięcie i “bait” – przynęta. Celem clickbaitów jest wygenerowanie jak największego ruchu na stronie, a tym samym zwiększenie zysków z reklam.
Clickbait to praktyka, która wykorzystuje różne techniki w tym m.in. słowa nacechowane emocjami, wyolbrzymienia, duże litery, krótkie zdania, słowa, które niosą za sobą obietnicę, niedopowiedzenia, pytania oraz listy.
Choć w wielu przypadkach clickbaitowe nagłówki nie mają nic wspólnego z treścią samego artykułu, to w internecie można również znaleźć wiele przykładów dobrego clickbaitu, czyli takiego, który nie tylko zachęci użytkownika do kliknięcia, ale również po wejściu na stronę nie wywoła rozczarowania.
Sprawdź również: CTA, co to jest konwersja
Definicja pojęcia clickbait
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 10 opinii