Konwersja (conversion) to określenie używane w marketingu online na wykonanie przez użytkownika odwiedzającego stronę pożądanej akcji. Mierzona jest w celu określenia skuteczności serwisu i jego składowych. Bada się ją najczęściej w określonych przedziałach czasu. Statystyki związane z konwersją to współczynnik konwersji i liczby konwersji.
Konwersja to pojęcie, które odnosi się do założeń, jakie spełniają serwisy internetowe. Mają one związek z pozyskiwaniem klientów i osiąganiem celów marketingowych. Ich zdobycie pomaga firmie w osiągnięciu sukcesu.
Konwersja jest wykonaniem przez osobę odwiedzającą stronę internetową akcji, która wiąże się z założeniami biznesowymi danej firmy. Twórcy serwisów w różny sposób określają zasady dotyczące konwersji. Założenia te mogą być różne, w zależności od konkretnej strony. Najczęściej jako cel określa się:
Sprawdź również: co to jest Google Analytics, co to jest newsletter, co to jest bounce rate, co to jest współczynnik konwersji, co to jest optymalizacja konwersji, CTA, co to jest lejek konwersji
Definicja pojęcia konwersja - conversion
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 10 opinii