E-book co to jest - electronic book, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku | Sempire
Oferta Black Friday! Pozycjonowanie i kampanie reklamowe w super promocji!

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest e-book - electronic book, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Inna nazwa: e-książka, elektroniczna książka

Co to jest e-book?
Co to jest e-book?

E-book to elektroniczna wersja papierowej książki, którą można przeczytać na komputerze, laptopie, telefonie lub specjalnym czytniku e-booków (takich jak Amazon Kindle czy Kobo). E-book posiada te same cechy, co tradycyjna książka: okładkę, spis treści, rozdziały czy ilustracje.

Nazwa e-book jest skrótem od angielskich słów electronic book, które oznaczają elektroniczną książkę. Najpopularniejsze formaty ebooków to PDF, EPUB, MOBI, AZW i TXT.

Czym różni się ebook od tradycyjnych książek?

Ebooki często są elektronicznymi wersjami książek papierowych, jednak e-książka może również nie mieć swojego drukowanego odpowiednika i zawierać dodatkowe elementy, takie jak linki do stron internetowych czy Map Google.

Jakie są zalety e-booków? Gotowa lista korzyści

Książki cyfrowe posiadają szereg korzyści dla czytelnika. Wśród największych zalet e-booków znajdują się:

  • niska cena,
  • większy wybór tytułów,
  • dostęp do dużej ilości książek,
  • łatwa archiwizację.
  • system wyszukiwania treści,
  • synchronizacja w czytaniu publikacji elektronicznych na różnych urządzeniach,
  • funkcje dodatkowe (zakładki, notatki, podkreślenia, możliwość dostosowywania czcionek, rozmiarów tekstu i tła),
  • dbałość o ekologię.

Niektóre osoby wciąż preferują tradycyjne książki z powodu uczucia, jakie daje fizyczne trzymanie książki oraz zmysłowego doświadczenia, które wiąże się z czytaniem książki w formie papierowej.

Jak wykorzystać ebooka w strategii marketingowej? 4 mocne strony

E-book to skuteczne narzędzie, które możesz wykorzystać w strategii marketingowej firmy.

Do najpopularniejszych tematów e-booków w marketingu wymienić należy:

  • omówienie sposobów wykorzystania produktu, 
  • gotowe przewodniki, 
  • case studies, 
  • kompilacje najpopularniejszych wpisów na blogu,
  • biografie założycieli firmy.

Publikacje elektroniczne gwarantują 4 mocne strony w strategii content marketingu dla Twojej firmy.

  1. Zapewnienie widoczności marki i stworzenie solidnej pozycji firmy jako eksperta w dziedzinie marketingu.
  2. Niedrogi i szybki proces tworzenia e-booków.
  3. Subtelne promowanie produktów i usług poprzez informacje zawarte w e-bookach, a nie bezpośrednią reklamę.
  4. Łatwe dystrybuowanie e-wydań książek.

Sprawdź również: co to jest audiobook

Definicja pojęcia e-book - electronic book
e-książka, elektroniczna książka
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 2 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Dobry wybór!

Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!

Twoje dane administruje SEMPIRE Europe sp. z o.o.
Więcej o ochronie danych
Administratorem danych osobowych jest SEMPIRE Europe sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, adres: Plac Andersa 3, 61-894 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000969190. Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne, lecz może być niezbędne do przesłania odpowiedzi na zapytanie i przygotowania oferty. Zobacz więcej...