CLV co to jest - wartość życiowa klienta, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest CLV - wartość życiowa klienta, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Pojęcie CLV (Customer Lifetime Value) w Polsce funkcjonuje jako wartość życiowa klienta. CLV to jeden ze wskaźników uwzględnianych w testach A/B. Jest on przedstawiany w formie liczbowej i dotyczy AOV, a więc średniej wartości wszystkich zamówień, jakich dokonał konkretny klient od momentu nawiązania relacji z daną firmą aż do teraz.

Wyższa średnia wartości klienta świadczy o lepszej kondycji prowadzonego biznesu, jego rozwoju oraz stojącym przed nim potencjale.

CLV to parametr, na którego wysokość wpływają 3 wskaźniki. Są to:

  1. Średnia wartość zamówienia.
  2. Średnia powtarzalność transakcji.
  3. Okres retencji.

Wartość życiową klienta można zatem obliczyć na podstawie następującego wzoru:

CLV wzór na obliczenie wartości życiowej człowieka
Wzór na obliczenie wartości życiowej człowieka

Oto jak przedstawia się CLV przedstawiony na konkretnym przykładzie:

  • średnia wartość zamówień klienta = 140 zł,
  • średnia powtarzalność transakcji na rok = 2,
  • średni okres lojalności klienta wobec marki podany w latach = 2.

CLV przykład

 

Sprawdź również: testy A/B, AOV

Definicja pojęcia CLV - wartość życiowa klienta
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 1 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.