Testy A/B - testy porównawcze - co to jest, co oznaczają, jaka jest definicja pojęcia w słowniku | SEMPIRE

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest testy A/B - testy porównawcze, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Testy A/B (testy porównawcze) to metoda badawcza, której głównym celem jest porównanie ze sobą dwóch lub większej ilości wersji strony WWW. Ważne, aby w obrębie weryfikowanych wersji występowała tylko jedna zmienna (np. kolor buttona, wygląd lub treść nagłówka). To pozwala skutecznie ocenić, która z opcji lepiej trafia do odbiorców i nakłania ich do pożądanego działania.

Testy A/B zakładają, że obecnie istniejąca strona jest wersją kontrolną, natomiast ta, która wprowadza zmianę – wersją testową. Cały proces można przeprowadzić za pomocą specjalnego oprogramowania, który oddziela od siebie te dwie strony i rejestruje różnice między nimi.

Gdy strona testowa osiąga niższy wynik niż strona kontrolna to znak, że planowane zmiany nie przyniosą oczekiwanych rezultatów. W sytuacji, gdy osiąga lepszy wynik niż wersja kontrolna, można rozpocząć wdrażanie zmian, pamiętając o stałym kontrolowaniu konwersji. Po pewnym czasie można również pokusić się o wykonanie kolejnego testu A/B.

Testy A/B to rozwiązanie, które najlepiej jest wykorzystywać w przypadku kart produktów i najistotniejszych elementów strony jak button, nagłówek czy zdjęcia produktów.

Sprawdź również: strona www, karta produktu, UX, UX design

Definicja pojęcia testy A/B - testy porównawcze
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 10 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.