Crawl budget co to jest - budżet indeksowania witryny, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku | Sempire
Oferta Black Friday! Pozycjonowanie i kampanie reklamowe w super promocji!

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest crawl budget - budżet indeksowania witryny, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Co to jest crawl budget?
Co to jest crawl budget?

Crawl budget to budżet indeksowania witryny, czyli czas i zasoby, jakie roboty Google przeznaczają na indeksowanie danego serwisu. Właściciel witryny nie może bezpośrednio wpłynąć na crawl budget, ale jest w stanie pomóc botowi odpowiednio zarządzać tym budżetem. Może to zrobić, ograniczając:

  • błędy na stronie, 
  • nieistniejące linki,
  • czas oczekiwania na odpowiedź serwera,
  • liczbę stron do przejścia (w szczególności strony typu shallow content).

Dodatkowo na crawl budget pozytywnie wpływają linki przychodzące do danej domeny.

Pojęcie crawl budget jest również rozumiane jako liczba podstron witryny, którą w danej jednostce czasu są w stanie zaindeksować Googleboty podczas pojedynczej wizyty.

Wśród najważniejszych czynników, które wpływają na budżet indeksowania witryny, należy wymienić:

  • crawl rate limit (limit współczynnika indeksacji) – limit stron odwiedzanych przez boty podczas jednej wizyty;
  • crawl health (kondycja crawla) – odnosi się do technicznych aspektów strony jak szybkość ładowania się podstron, czas odpowiedzi serwera i jego wydajność. Im szybciej i sprawniej działa strona, tym większa ilość zaindeksowanych stron przez boty podczas jednej wizyty;
  • crawl demand (częstotliwość indeksacji) – określa potrzebę indeksacji na podstawie popularności strony i aktualności znajdujących się na niej treści.

Współczynnik crawl budget danego serwisu można oszacować za pomocą danych dostępnych w narzędziu Google Search Console, takich jak ilość stron oczekujących na indeksację czy ilość stron przetworzonych na dzień.

Sprawdź również: co to jest Googlebot, co to jest Google Search Console

Definicja pojęcia crawl budget - budżet indeksowania witryny
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 1 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Dobry wybór!

Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!

Twoje dane administruje SEMPIRE Europe sp. z o.o.
Więcej o ochronie danych
Administratorem danych osobowych jest SEMPIRE Europe sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, adres: Plac Andersa 3, 61-894 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000969190. Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne, lecz może być niezbędne do przesłania odpowiedzi na zapytanie i przygotowania oferty. Zobacz więcej...