Google Search Console (GSC) co to jest, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku | Sempire

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest Google Search Console (GSC), co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Inna nazwa: Google Webmaster Tools, Narzędzia Google dla Webmasterów

Co to jest Google Search Console?
Co to jest Google Search Console?

Google Search Console (GSC) to narzędzie służące do monitorowania pozycji witryny w wyszukiwarce Google, prezentujące różnorodne dane analityczne. GSC pozwala webmasterom sprawdzać indeksację strony i wykrywać błędy. Jest to bezpłatna usługa firmy Google dla właścicieli stron internetowych i specjalistów SEO.

Nazwa Google Search Console zmieniała się na przestrzeni czasu. Wcześniej usługa była znana jako Google Webmaster Tools (Narzędzia Google dla Webmasterów). Platforma ta jest systematycznie rozwijana.

Jakie są funkcje Google Search Console?

Google Search Console umożliwia:

  • analizowanie ruchu organicznego w wynikach wyszukiwania i na stronie www,
  • raportowanie wadliwych linków i błędów,
  • prezentowanie statystyk widoczności na konkretne słowa kluczowe,
  • przedstawianie wewnętrznego i zewnętrznego linkowania strony,
  • dodawanie mapy XML strony (sitemap.xml) i pliku robots.txt.

Jak dodać witrynę do Google Search Console? Instrukcja krok po kroku

Chcąc skorzystać z GSC, należy wcześniej potwierdzić własność danej witryny. Założenie konta nie jest jednak konieczne, aby strona www wyświetlała się w wynikach wyszukiwania.

Aby dodać witrynę do Google Search Console, musisz przejść krok po kroku przez wszystkie etapy z gotowej instrukcji.

  1. Przejdź do narzędzia GSC.
  2. Kliknij +Dodaj usługę”.
  3. Wybierz typ usługi (domena lub prefiks adresu URL).
  4. Wybierz odpowiednią metodę weryfikacji – przeprowadź weryfikację od razu lub wstrzymaj weryfikację i wznów ją później.

Uwaga: Informacje o witrynie powinny pojawić się w Google Search Console po kilku dniach.

Jak zweryfikować stronę w Google Search Console?

Stronę internetową w Google Search Console zweryfikujesz na kilka sposobów poprzez:

Jak korzystać z Google Search Console? Gotowa checklista

Aby w pełni wykorzystać potencjał narzędzia GSC, postępuj zgodnie z gotową checklistą:

  1. Monitoruj ruch organiczny, ranking słów kluczowych, CTR, średnią pozycję oraz inne dane o ruchu.
  2. Śledź zasięg indeksowania i systematycznie sprawdzaj, czy witryny są prawidłowo indeksowane przez roboty wyszukiwarek.
  3. Identyfikuj usunięcia, pliki robots.txt oraz mapy witryn XML.
  4. Upewnij się, że jakość strony i podstawowe wskaźniki dotyczące witryny działają prawidłowo.
  5. Identyfikuj i rozwiązuj problemy z użytecznością mobilną.
  6. Sprawdź, jak ręczne działania i problemy bezpieczeństwa zostały oznaczone przez Google.
  7. Analizuj dane dotyczące linków zwrotnych (linki przychodzące, linki zewnętrzne, najczęściej linkowane witryny oraz alokację tekstu kotwicy).

Wszystkie te działania pomogą Ci być na bieżąco w śledzeniu wyników SEO, znajdowaniu wszelkich problemów oraz ich poprawie.

Dlaczego Google Search Console jest ważne dla SEO?

Znaczenie Google Search Console dla SEO strony internetowej jest bardzo duże ze względu na obszerność przekazywanych danych. GSC oferuje funkcje i dostarcza informacji przydatnych w udoskonaleniu wydajności pozycjonowania, których nie posiada żadne inne narzędzie, pod kątem technicznym, jak i z perspektywy treści.

Oto lista przykładowych funkcji GSC i gotowych raportów dla SEO:

  • strona przeglądu w Search Console,
  • narzędzie do sprawdzania adresów URL,
  • raporty wydajności,
  • raport indeksowania stron,
  • raport indeksowania stron z filmami,
  • raport Mapy witryn XML”,
  • narzędzie do usuwania,
  • statystyki indeksowania,
  • jakość strony,
  • raport dotyczących podstawowych wskaźników internetowych,
  • raport dla obsługi na urządzeniach mobilnych,
  • raport AMP,
  • raport Wyniki z elementami rozszerzonymi,
  • raport Ręczne działania”,
  • raport Problemy dotyczące bezpieczeństwa”,
  • raport Linki”,
  • narzędzie do testowania stron AMP,
  • narzędzia do weryfikacji optymalizacji strony pod kątem urządzeń mobilnych,
  • test wyników z elementami rozszerzonymi,
  • zmiana adresu,
  • zarządzanie powiązaniami usług.
Analiza widoczności w Google Search Console
Analiza widoczności w Google Search Console

 

Sprawdź również: co to jest Google, co to jest Google Analytics

Sprawdź na blogu:

Dodatkowe informacje:

  • Google Search Console - https://search.google.com/search-console/about

Definicja pojęcia Google Search Console
Google Webmaster Tools, Narzędzia Google dla Webmasterów
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 12 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Dobry wybór!

Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!

Twoje dane administruje SEMPIRE Europe sp. z o.o.
Więcej o ochronie danych
Administratorem danych osobowych jest SEMPIRE Europe sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, adres: Plac Andersa 3, 61-894 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000969190. Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne, lecz może być niezbędne do przesłania odpowiedzi na zapytanie i przygotowania oferty. Zobacz więcej...