EdgeRank co to jest, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest EdgeRank, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

EdgeRank to algorytm Facebooka. Odpowiada on za to, jakie treści i materiały wyświetlają się poszczególnym użytkownikom serwisu. Wpływa więc bezpośrednio na zasięgi postów.

Choć nikt dokładnie nie wie, jak działa EdgeRank, to można wymienić trzy zmienne, które wpływają na to, co i komu wyświetla się w newsfeedzie użytkowników. Są to:

  • weight (waga) – waga wyrażana jest w stopniu zaangażowania, tym samym najwyżej premiowane są udostępnienia, później komentarze, a na końcu reakcje;
  • affinity (powiązanie, intensywność reakcji) – jest to ocena, czy i w jakim stopniu użytkownik jest związany z autorem posta;
  • time decay (wiek posta) – dotyczy aktualności posta.

Nie ma konkretnego przepisu na to, jak stworzyć post, który zostanie dobrze oceniony przez EdgeRank. Najważniejsze są ciekawe i angażujące treści. Pozytywnie na ocenę algorytmu może również wpłynąć publikowanie o odpowiednich porach i stała optymalizacja treści na podstawie własnych obserwacji.

Pojęcie EdgeRank oficjalnie używane było do 2011 roku. Natomiast od 2013 roku do obecnej chwili Facebook wykorzystuje machine learning, czyli algorytm, który funkcjonuje w oparciu o uczenie maszynowe.

Sprawdź również: Facebook, machine learning

Definicja pojęcia EdgeRank
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 1 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.