EdgeRank to algorytm Facebooka. Odpowiada on za to, jakie treści i materiały wyświetlają się poszczególnym użytkownikom serwisu. Wpływa więc bezpośrednio na zasięgi postów.
Choć nikt dokładnie nie wie, jak działa EdgeRank, to można wymienić trzy zmienne, które wpływają na to, co i komu wyświetla się w newsfeedzie użytkowników. Są to:
Nie ma konkretnego przepisu na to, jak stworzyć post, który zostanie dobrze oceniony przez EdgeRank. Najważniejsze są ciekawe i angażujące treści. Pozytywnie na ocenę algorytmu może również wpłynąć publikowanie o odpowiednich porach i stała optymalizacja treści na podstawie własnych obserwacji.
Pojęcie EdgeRank oficjalnie używane było do 2011 roku. Natomiast od 2013 roku do obecnej chwili Facebook wykorzystuje machine learning, czyli algorytm, który funkcjonuje w oparciu o uczenie maszynowe.
Sprawdź również: co to jest Facebook, co to jest machine learning
Definicja pojęcia EdgeRank
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 1 opinii