Facebook (FB) co to jest, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku | Sempire

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest Facebook (FB), co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Co to jest Facebook?
Co to jest Facebook?

Facebook (w skrócie FB) to jeden z najpopularniejszych serwisów społecznościowych, który umożliwia komunikację pomiędzy zarejestrowanymi użytkownikami, a także publikowanie zdjęć, wideo, tworzenie grup czy udostępnianie linków. Platforma jest stale udoskonalana, dzięki czemu z roku na rok jej użytkownicy mogą korzystać z coraz to nowszych funkcjonalności.

Pierwotnie Facebook powstał w 2004 roku z myślą o dostarczaniu rozrywki studentom Uniwersytetu Harvarda, jednak bardzo szybko urósł do rangi międzynarodowego serwisu społecznościowego. Jego twórcą jest Mark Zuckerberg.

Facebook to obecnie bardzo istotny kanał komunikacji dla firm, które mogą tworzyć swoje profile i publikować na nich angażujące odbiorców materiały czy prowadzić kampanię za pomocą Facebook Ads.

Podstawowe funkcje Facebooka

28 października 2021 roku wraz ze zmianą nazwy korporacyjnej firmy, do której należy Facebook na Meta Platforms (Meta) pojawiło się wiele nowych założeń w strategicznej wizji przedsiębiorstwa.

Meta technologie koncentrują się na rozwoju świata cyfrowego związanego z metawersem, czyli środowiskiem internetowym, w którym ludzie mogą łączyć się, pracować i spędzać czas wirtualnie.

Platforma Facebook gwarantuje kilka podstawowych opcji swoim użytkownikom, które z roku na rok zostają poszerzone o zakres działania.

Poniżej przedstawiono najważniejsze funkcje Facebooka oraz ich działanie.

  • Twój profil: dodawanie i edytowanie informacji o sobie, zdjęcia profilowego i w tle, udostępnianie postów i zarządzanie nimi.
  • Oś czasu: przegląd historii aktywności użytkownika w serwisie społecznościowym Facebook.
  • Kanał aktualności: wyświetlane na stronie głównej aktualności od znajomych i stron.
  • Dodawanie użytkowników do grona znajomych: dodawanie znajomych, wyświetlanie osób, które użytkownik może znać, przesyłanie kontaktów do Facebooka, usuwanie kogoś z grona znajomych i blokowanie.
  • Wiadomości: wysyłanie wiadomości, wyświetlanie wiadomości i zarządzanie nimi, zgłaszanie wiadomości, prowadzenie wideorozmów.
  • Zdjęcia: udostępnianie zdjęć, tworzenie albumów, zarządzanie oznaczeniami na zdjęciach, indywidualne ustalanie, kto może zobaczyć zdjęcia i albumy użytkownika.
  • Reakcje: wyrażanie różnych emocji wobec postów i komentarzy za pomocą emotikonów i przycisków "Lubię to", "Super (kocham)", "Haha", "Wow”, "Przykro mi", "Wrr (Złość)", "Trzymaj się" itd.
  • Relacje: tworzenie i udostępnianie relacji, przeglądanie relacji i odpowiadanie na nie, relacje na stronie.
  • Filmy: własne materiały wideo, transmisja na żywo, oglądanie programów i filmów.
  • Strony: tworzenie stron i zarządzanie nimi, publikowanie, statystyki, moderowanie i blokowanie.
  • Gry: bez konieczności instalacji aplikacji, realizacja zakupów w grach, znajdowanie wideo z grami.
  • Grupy: dołączanie do wybranych grup i społeczności, publikowanie i udział w nich, zarządzanie osobami i zawartością, czat społecznościowy, strony w grupach.
  • Wydarzenia: tworzenie wydarzeń i dostosowanie ich, zarządzanie zaproszeniami na wydarzenia, wyszukiwanie wydarzeń i dołączanie do nich.
  • Zbiórki pieniędzy i datki: zakładanie zbiórek pieniędzy, przekazywanie datków na zbiórkę pieniędzy.
  • Marketplace: kupowanie, sprzedaż, sprzedaż z wysyłką w Marketplace, korzystanie z przejścia do kasy na Facebooku, grupy społeczności sprzedającej i kupującej produkty.
  • Meta Pay: system płatności na FB, Messengerze i platformie Instagram oraz współpracujących sklepach internetowych (płatności w grach, w wiadomości, przekazywanie pieniędzy na zbiórkę, bilety na wydarzenia).
  • Aplikacja Messenger: logowanie do Facebooka możliwe w ramach ustawień urządzeń mobilnych w systemach Android oraz iOS.
  • Prywatność i bezpieczeństwo: kontrola treści i informacji udostępnianych na Facebooku przez użytkowników.

Zastosowanie Facebooka

Sieć społecznościowa Facebooka posiada wiele zastosowań i jest używana przez aktywnych użytkowników w różnych celach.

Do głównych zastosowań Facebooka należą:

  • komunikacja z przyjaciółmi i rodziną,
  • udostępnianie treści (zdjęć, filmów, postów, linków do innych witryn),
  • śledzenie aktualności i bieżących wydarzeń,
  • udział w grupach i społecznościach,
  • tworzenie trafnych reklam produktów i usług (promowanie własnej marki oraz asortymentu w Marketplace),
  • rozrywka,
  • działania charytatywne,
  • nawiązywanie kontaktów zawodowych.

Jak założyć konto na Facebooku?

Aby założyć konto na Facebooku należy krok po kroku postępować według gotowej instrukcji:

  1. Przejdź do strony Facebook.
  2. Wybierz opcję „Utwórz nowe konto”.
  3. Wprowadź dane: imię i nazwisko, adres e-mail, numer kontaktowy, hasło, datę urodzenia oraz płeć.
  4. Kliknij przycisk „Zarejestruj się”.
  5. Celem dokończenia tworzenia konta na Facebooku, potwierdź swój adres e-mail lub numer telefonu komórkowego.

Wymogiem w utworzeniu konta w sieci społecznościowej Facebook jest wiek (użytkownik musi mieć co najmniej 13 lat, by móc zarejestrować się na platformie).

Przydatne informacje:

Sprawdź również: co to jest Facebook Ads, co to jest rolki na Facebooku, co to jest reklama w rolkach na Facebooku, co to jest reklama w stories na Facebooku, co to jest social media

Sprawdź na blogu:

Definicja pojęcia Facebook
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

4.43 / 5 według 14 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.