Ghostwriting oznacza napisanie tekstu na zlecenie przez tzw. ghostwritera (pisarza-widmo), przy czym nie jest on wymieniany jako jego autor. W zamian za stosowne wynagrodzenie wyraża on zgodę na zrzeczenie się praw autorskich, a jako autor oznaczany jest zleceniodawca.
Ghostwriting budzi wiele kontrowersji ze względu na obowiązujące przepisy prawne. Zgodnie z polskim prawem zrzeczenie się osobistych praw autorskich nie jest bowiem możliwe. Mimo tego ghostwriting cieszy się coraz większą popularnością.
Pojęcie ghostwritingu pod wieloma aspektami może być kojarzone z copywritingiem. I o ile w obu przypadkach liczy się umiejętność pisania tekstów i ich dostosowania do odbiorców, tak copywriter w przeciwieństwie do ghostwritera nie jest osobą anonimową.
Sprawdź również: co to jest copywriting, co to jest copywriter
Definicja pojęcia ghostwriting
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 10 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!