Ghostwriting co to jest, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest ghostwriting, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Ghostwriting oznacza napisanie tekstu na zlecenie przez tzw. ghostwritera (pisarza-widmo), przy czym nie jest on wymieniany jako jego autor. W zamian za stosowne wynagrodzenie wyraża on zgodę na zrzeczenie się praw autorskich, a jako autor oznaczany jest zleceniodawca.

Ghostwriting budzi wiele kontrowersji ze względu na obowiązujące przepisy prawne. Zgodnie z polskim prawem zrzeczenie się osobistych praw autorskich nie jest bowiem możliwe. Mimo tego ghostwriting cieszy się coraz większą popularnością.

Pojęcie ghostwritingu pod wieloma aspektami może być kojarzone z copywritingiem. I o ile w obu przypadkach liczy się umiejętność pisania tekstów i ich dostosowania do odbiorców, tak copywriter w przeciwieństwie do ghostwritera nie jest osobą anonimową.

Sprawdź również: copywriting, copywriter

Definicja pojęcia ghostwriting
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 10 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.