Inna nazwa: concepteur-redacteur
Copywriter to autor tekstów i haseł reklamowych.
Pojęcie copywriter ma też swój skrót: CW. Można się również spotkać z francuską formą CR, która pochodzi od pierwszych liter wyrażenia concepteur-redacteur, oznaczającego dosłownie: pomysłodawca-redaktor.
Copywriter to osoba, która współtworzy materiały reklamowe, odpowiadając za ich wersję tekstową. Zajmuje się pisaniem treści wykorzystywanych w reklamach telewizyjnych, radiowych, prasowych i internetowych. Jego zadaniem jest także tworzenie treści do katalogów, ulotek i broszur.
Copywriter może działać jako tzw. wolny strzelec (freelancer) lub pracować w agencji marketingowej czy wydawnictwie. Rozwój marketingu internetowego w wyszukiwarkach sprawił, że powstał odrębny zawód: SEO copywriter, wyspecjalizowany w tworzeniu tekstów wspierających pozycjonowanie stron internetowych.
Sprawdź również: co to jest copywriting, co to jest seo copywriter, agencja marketingowa
Definicja pojęcia copywriter
concepteur-redacteur
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 10 opinii