Copywriting co to jest, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest copywriting, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Copywriting to sztuka pisania tekstów do publikacji i sloganów reklamowych, przekazywanych za pośrednictwem druku, radia, telewizji i internetu.

Nazwa “copywriting” oznacza z angielskiego dosłownie “pisanie kopii” i w związku z tym budzi wiele wątpliwości, ponieważ przywodzi na myśl powielanie treści, a więc pracę odtwórczą.

Słowo “kopia” (ang. copy) nawiązuje tu jednak do ogółu urządzeń technicznych, które w XIX wieku stosowano do formatowania drukowanej strony (np. czcionek i stempli). Pod pojęciem tym rozumiano pierwowzór, archetyp, a więc coś, co można naśladować – zupełnie przeciwnie do dzisiejszego znaczenia słowa “kopia”.

Celem copywritingu jest wzbudzenie zainteresowania i wywołanie określonej reakcji odbiorcy – zakupu produktu, skorzystania z usługi czy wykonania jakiegoś innego działania.

Copywriting obejmuje m.in.:

  • scenariusze spotów radiowych i telewizyjnych,
  • treści do ulotek i broszur reklamowych,
  • slogany reklamowe,
  • hasła na banery,
  • treści do kampanii prasowych,
  • teksty na strony internetowe.

Dynamiczny rozwój marketingu internetowego sprawił, że odrębną dziedziną stał się tzw. SEO copywriting, a więc tworzenie tekstów przyjaznych dla użytkowników i wyszukiwarek internetowych.

Pierwszym na świecie copywriterem był John Emory Powers, ale za ojca copywritingu uważa się Davida Ogilvy, który w 1948 roku założył własną agencję marketingową.

Sprawdź również: copywriter, agencja marketingowa, marketing internetowy, seo copywriting

Definicja pojęcia copywriting
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 11 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.