Copywriting to sztuka pisania tekstów do publikacji i sloganów reklamowych, przekazywanych za pośrednictwem druku, radia, telewizji i internetu.
Nazwa “copywriting” oznacza z angielskiego dosłownie “pisanie kopii” i w związku z tym budzi wiele wątpliwości, ponieważ przywodzi na myśl powielanie treści, a więc pracę odtwórczą.
Słowo “kopia” (ang. copy) nawiązuje tu jednak do ogółu urządzeń technicznych, które w XIX wieku stosowano do formatowania drukowanej strony (np. czcionek i stempli). Pod pojęciem tym rozumiano pierwowzór, archetyp, a więc coś, co można naśladować – zupełnie przeciwnie do dzisiejszego znaczenia słowa “kopia”.
Celem copywritingu jest wzbudzenie zainteresowania i wywołanie określonej reakcji odbiorcy – zakupu produktu, skorzystania z usługi czy wykonania jakiegoś innego działania.
Copywriting obejmuje m.in.:
Dynamiczny rozwój marketingu internetowego sprawił, że odrębną dziedziną stał się tzw. SEO copywriting, a więc tworzenie tekstów przyjaznych dla użytkowników i wyszukiwarek internetowych.
Pierwszym na świecie copywriterem był John Emory Powers, ale za ojca copywritingu uważa się Davida Ogilvy, który w 1948 roku założył własną agencję marketingową.
Sprawdź również: co to jest copywriter, agencja marketingowa, co to jest marketing internetowy, co to jest seo copywriting
Sprawdź na blogu:
Definicja pojęcia copywriting
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 11 opinii