KPI oznacza z angielskiego key performance indicators, czyli kluczowy wskaźnik efektywności. Są to finansowe oraz pozafinansowe dane, dzięki którym każda firma jest w stanie na bieżąco monitorować postępy w realizacji wcześniej założonych celów.
Kluczowy wskaźnik efektywności to możliwość ustalenia zarówno wyników jednostki, grupy, jak i całej firmy. Jest więc znaczący przy budowaniu kultury organizacyjnej zorientowanej na wyniki. Daje bowiem obiektywną informację zwrotną na temat wykonywanej pracy i jej efektów. KPI stanowi również doskonałe narzędzie dla menedżerów. Pozwala na sprawne wykrycie ewentualnych problemów i szybkie reagowanie na nie.
Wskaźnik KPI jest wykorzystywany w wielu dziedzinach, w tym również w marketingu. Przykładem KPI w tym obszarze może być koszt pozyskania leadów, ilość zapytań o ofertę, czy liczba subskrybentów newslettera.
Sprawdź również: co to jest newsletter, co to jest konwersja
Sprawdź na blogu:
Definicja pojęcia KPI - kluczowy wskaźnik efektywności
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 10 opinii