KPI co to jest - kluczowy wskaźnik efektywności, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest KPI - kluczowy wskaźnik efektywności, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

KPI oznacza z angielskiego key performance indicators, czyli kluczowy wskaźnik efektywności. Są to finansowe oraz pozafinansowe dane, dzięki którym każda firma jest w stanie na bieżąco monitorować postępy w realizacji wcześniej założonych celów.

Kluczowy wskaźnik efektywności to możliwość ustalenia zarówno wyników jednostki, grupy, jak i całej firmy. Jest więc znaczący przy budowaniu kultury organizacyjnej zorientowanej na wyniki. Daje bowiem obiektywną informację zwrotną na temat wykonywanej pracy i jej efektów. KPI stanowi również doskonałe narzędzie dla menedżerów. Pozwala na sprawne wykrycie ewentualnych problemów i szybkie reagowanie na nie.

Wskaźnik KPI jest wykorzystywany w wielu dziedzinach, w tym również w marketingu. Przykładem KPI w tym obszarze może być koszt pozyskania leadów, ilość zapytań o ofertę, czy liczba subskrybentów newslettera.

Sprawdź również: newsletter, konwersja

Definicja pojęcia KPI - kluczowy wskaźnik efektywności
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 10 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.