ROI co to jest - zwrot z inwestycji, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku | Sempire
Oferta Black Friday! Pozycjonowanie i kampanie reklamowe w super promocji!

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest ROI - zwrot z inwestycji, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Inna nazwa: wskaźnik ROI, metoda ROI

Co to jest ROI?
Co to jest ROI?

ROI (return of investment, zwrot z inwestycji) to wskaźnik rentowności, za pomocą którego ocenia się efektywność inwestycji. Wskaźnik ROI używany jest najczęściej do oceny działań marketingowych, w tym kampanii Google Ads czy pozycjonowania stron internetowych. Sprawdza się zarówno przy małych, jak i dużych budżetach przeznaczonych na działania marketingowe. Wartość ROI najczęściej przedstawiana jest w postaci procentowej.

Wskaźnik ROI oznacza stosunek zysku netto do kosztów. W celu jego obliczenia należy posłużyć się poniższym wzorem:

ROI = przychód - koszty/koszty x 100%

Aby zastosować ten wskaźnik, konieczna jest wiedza na temat przychodów i kosztów przedsiębiorstwa. Należy przy tym pamiętać, że na koszty składają się nie tylko nakłady poniesione na działania marketingowe, ale również wszelkie wydatki związane z wytworzeniem i transportem produktów, a także podatki.

Pojęcie ROI najczęściej pojawia się w kontekście sklepów internetowych. Określanie wskaźnika ROI jest bardzo proste i nie wymaga żadnych specjalistycznych programów, dzięki czemu właściciel sklepu internetowego może poznać rzeczywiste zyski, jakie płyną z jego działalności po odliczeniu wszelkich kosztów. Wskaźnik można stosować również przy ocenie opłacalności projektów szkoleniowych czy IT.

Sprawdź również: co to jest ROAS, co to jest Google Ads, co to jest sklep internetowy, pozycjonowanie stron internetowych

Definicja pojęcia ROI - zwrot z inwestycji
wskaźnik ROI, metoda ROI
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 11 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Dobry wybór!

Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!

Twoje dane administruje SEMPIRE Europe sp. z o.o.
Więcej o ochronie danych
Administratorem danych osobowych jest SEMPIRE Europe sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, adres: Plac Andersa 3, 61-894 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000969190. Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne, lecz może być niezbędne do przesłania odpowiedzi na zapytanie i przygotowania oferty. Zobacz więcej...