Networking oznacza nawiązywanie relacji zawodowych w celu rozwoju biznesu, poszerzenia sieci kontaktów czy zdobycia nowej wiedzy. Strategia ta opiera się na wzajemnym zaufaniu i budowaniu długotrwałych relacji opartych na wzajemnych korzyściach.
Pojęcie networking nie ma swojego odpowiednika w języku polskim. Wyraża się on poprzez udział w branżowych targach, konferencjach i innych wydarzeniach, udzielanie się na forach i grupach dyskusyjnych czy nawiązywanie kontaktów poprzez media społecznościowe jak LinkedIn, GoldenLine czy Facebook.
Networking to doskonały sposób na to, aby zaznaczyć na rynku obecność swojej marki, zwiększyć zaufanie i wiarygodność wśród klientów, a nawet pozyskać nowych. Pozwala zamienić kontakty na kontrakty, dlatego stanowi obowiązek każdego przedsiębiorcy nie tylko tego początkującego.
Sprawdź również: co to jest social media, co to jest Facebook, co to jest LinkedIn
Definicja pojęcia networking
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 10 opinii