Inna nazwa: serwis społecznościowy
Social media (media społecznościowe) to serwisy internetowe i aplikacje mobilne, dzięki którym użytkownicy mogą wchodzić w interakcję między sobą. W zależności od ich rodzaju pozwalają one na komunikację, publikację zdjęć, materiałów wideo czy wpisów.
Do najbardziej popularnych serwisów społecznościowych zalicza się:
Social media to zarówno popularne portale społecznościowe, jak i fora czy blogi internetowe. Korzystają z nich osoby prywatne, firmy prowadzące działania marketingowe czy celebryci.
Znaczenie social mediów wzrosło przez ostatnie lata. Wiele platform wprowadziło możliwość publikacji reklam. Powstały systemy, takie jak Facebook Ads czy TikTok Ads.
Do podstawowych zastosowań social mediów należą:
Wśród podstawowych cech mediów społecznościowych znajdują się:
Media społecznościowe to możliwość dla firm do prowadzenia promocji przez różne formy przekazu. Dzięki nim można zbudować i zwiększać świadomość marki i tworzyć grupę odbiorców. Angażujące posty sprzyjają większemu zaufaniu do firmy.
Firmy wykorzystują konta w mediach społecznościowych do takich celów takich jak badanie rynku, opinii i zachowań klientów, analiza konkurencji, współpraca z influencerami (influencer marketing) oraz docierania do bardzo konkretnej grupy odbiorców.
Korzystanie z mediów społecznościowych przez firmy to jeden wielu sposobów na generowanie zysków.
Przygotowaliśmy 9 wskazówek na to, jak przygotować strategię mediów społecznościowych, by zdobyć grupę lojalnych klientów i zwiększyć sprzedaż.
Sprawdź również: co to jest marketing w social mediach, reklama w social media, co to jest wskaźnik udziału w mediach społecznościowych
Sprawdź na blogu:
Definicja pojęcia social media - media społecznościowe
serwis społecznościowy
w słowniku otrzymała ocenę
4.85 / 5 według 13 opinii