Twitter to amerykański serwis społecznościowy, którego działanie opiera się na wymianie krótkich informacji tzw. tweetów liczących nie więcej niż 280 znaków.
Twitter to w przeciwieństwie do Facebooka czy Instagrama serwis, który nie skupia się na społecznym aspekcie, ponieważ użytkownicy nie gromadzą na nim znajomych, lecz obserwatorów.
Posty (tweety) umieszczane są w serwisie chronologicznie i są odzwierciedleniem aktualnych wydarzeń z różnych dziedzin. Komunikację na Twitterze szczególnie upodobali sobie politycy, sportowcy, celebryci czy różne marki.
Co ważne konta na Twitterze prowadzone są zazwyczaj przez konkretne osoby, a nie sztab specjalistów z dziedziny marketingu czy PR-owców, jak ma to miejsce w przypadku wielu kont na Facebooku czy Instagramie.
Marketingowa siła Twittera drzemie w tzw. mentions, czyli oznaczeniach użytkowników. Jest to także doskonałe źródło inspiracji do działań z zakresu Real Time Marketingu.
Sprawdź również: co to jest social media, co to jest Facebook, co to jest Instagram, co to jest real time marketing
Definicja pojęcia Twitter
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 10 opinii