Public relations (PR) co to jest, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • ile możesz zyskać wdrożenie konkretnych rozwiązań

Co to jest public relations (PR), co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Public relations (PR) oznacza strategię komunikacji polegającą na tworzeniu i utrzymywaniu pozytywnych relacji z klientami, pracownikami firmy, ale także lokalną społecznością. Celem działań PR-owych jest wzbudzenie zaufania, wywołanie pozytywnych skojarzeń z marką oraz zdobycie poparcia dla działań podejmowanych przez firmę.

Pojęcie public relations można również określić jako narzędzie wykorzystywane w komunikacji pomiędzy firmą, organizacją a społecznością. Choć może stanowić duże wsparcie dla marketingu, to różni się od niego tym, że nastawiony jest na działania związane ze strukturą organizacyjną firmy i relacjami z jej otoczeniem, a nie z rynkiem i klientami.

Narzędzia wykorzystywane w public relations można podzielić na:

  • wewnętrzne – employer branding, eventy firmowe, mailingi pracownicze, spotkania informacyjne;
  • zewnętrzne – media relations, event marketing, relacje inwestorskie, zarządzanie kryzysowe, influencer marketing.

Działania z zakresu PR powinny być spójne z kampaniami marketingowymi prowadzonymi przez firmę.

Sprawdź również: influencer marketing

Sprawdź na blogu:

Definicja pojęcia public relations
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 10 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.