Webwriting co to jest, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku | Sempire
Oferta Black Friday! Pozycjonowanie i kampanie reklamowe w super promocji!

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest webwriting, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Inna nazwa: content writing, teksty na strony internetowe

Co to jest webwriting?
Co to jest webwriting?

Webwriting, nazywany również content writingiem, to sztuka tworzenia tekstów na potrzeby internetu. Uwzględnia on przede wszystkim sposób, w jaki użytkownicy czytają treści zamieszczone na stronach internetowych, ich potrzeby, a także zasady działania wyszukiwarek.

Tekst napisany zgodnie z zasadami webwritingu powinien być:

  • zgodny z zasadą odwróconej piramidy, która mówi, że najważniejsze treści powinny być umieszczone na samym początku tekstu, w dalszej części mogą pojawiać się informacje uzupełniające i wątki poboczne;
  • łatwy do przeskanowania – liczne badania eye-trackingowe pokazują, że użytkownicy nie czytają tekstu w całości, tylko w obszarze, który układa się w kształt litery F, skupiając się na lewej stronie tekstu. Warto więc w tym miejscu umieszczać najistotniejsze informacje;
  • bogaty w wyróżniki – wypunktowania, wyboldowania oraz inne wyróżniki sprawią, że tekst stanie się dla użytkownika przyjemniejszy w odbiorze;
  • czytelny – ściana tekstu nikogo nie zachęca do czytania, dlatego warto stosować śródtytuły, a dłuższe fragmenty dzielić na akapity;
  • zwięzły i rzeczowy – teksty powinny być krótkie i zawierać konkretne informacje;
  • prosty – w tekście należy używać jak najprostszych słów, tak by był on zrozumiały dla użytkowników nieobytych z danym tematem;
  • zachętą do dyskusji – może w tym pomóc zwracanie się do odbiorców w pierwszej osobie oraz zadawanie pytań.

Webwriting to sztuka, która wymaga nie tylko kreatywności i umiejętności pisania, ale także znajomości zasad content marketingu i pozycjonowania.

Sprawdź również: co to jest zasada odwróconej piramidy, eye-tracking, co to jest content marketing, co to jest pozycjonowanie

Definicja pojęcia webwriting
content writing, teksty na strony internetowe
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 10 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Dobry wybór!

Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!

Twoje dane administruje SEMPIRE Europe sp. z o.o.
Więcej o ochronie danych
Administratorem danych osobowych jest SEMPIRE Europe sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, adres: Plac Andersa 3, 61-894 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000969190. Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne, lecz może być niezbędne do przesłania odpowiedzi na zapytanie i przygotowania oferty. Zobacz więcej...