Inna nazwa: metoda odwróconej piramidy
Zasada odwróconej piramidy (inverted pyramid) oznacza odpowiednią hierarchizację informacji w tekście – tak, aby pozyskać uwagę czytelnika i zatrzymać go na dłużej. Metoda ta zakłada, że najistotniejsze dla użytkownika informacje (czyli te, które znajdują się na dole piramidy) należy umieszczać już na samym początku tekstu, a dopiero potem zagłębiać się w temat i poruszać szczegółowe wątki.
Zasada odwróconej piramidy zakłada, że użytkownik szybko zrealizuje swoją intencję, a więc zamiar, z jakim trafił na daną stronę internetową. Kluczowe jest więc dostarczenie mu niezbędnych informacji i odpowiedzi na najważniejsze pytania już w pierwszych linijkach tekstu. W tworzeniu treści zgodnych z zasadą odwróconej piramidy istotne jest to, aby nie budować napięcia, lecz od razu przechodzić do sedna omawianego tematu.
Metoda odwróconej piramidy znajduje zastosowanie w webwritingu, ponieważ odpowiada na aktualne potrzeby internautów, którzy są bardzo niecierpliwi i skupiają wzrok na określonych częściach tekstu, co potwierdzają badania eye-trackingowe.
Sprawdź również: co to jest copywriting
Dodatkowe informacje:
Definicja pojęcia zasada odwróconej piramidy - inverted pyramid
metoda odwróconej piramidy
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 10 opinii