Już na wstępnym etapie wywiadu z Klientem ważne jest ustalenie priorytetów oraz celów biznesowych, jakie ma spełniać strona internetowa. Oczekiwania, pomysły i dążenia Klienta determinują dobór odpowiednich działań strategicznych. Niezależnie czy najlepszą formą reklamy w Internecie okaże się pozycjonowanie strony (działania SEO) czy może raczej oczekiwany efekt przyniesie kampania Google Ads, ustalenie strategii to kluczowy moment podjęcia współpracy z naszą agencją.
Strategia reklamy w Internecie opracowywana jest w podobny sposób zarówno w przypadku działań SEO, jak i działań w zakresie reklamy Google Ads. Rozmowy i sugestie z naszej strony, doradczość oraz eksperckie podejście wyróżniają nasz zespół w przypadku każdej z wybranych form promocji. Podstawą naszych działań jest szczegółowy wywiad z Klientem, podczas którego zdobywamy najistotniejsze informacje i na ich podstawie jesteśmy w stanie wytyczyć ścieżkę marketingu internetowego, którą wspólnie przejdziemy na drodze do sukcesu. Po podpisaniu umowy przechodzimy w etap realizacji obranej strategii. Jest to czas, w którym dążymy do osiągania założonych celów, nieustannie monitorujemy efekty, reagujemy na działania konkurencji i negatywne czynniki oraz cały czas pozostajemy w kontakcie z Klientem. Tylko w tak rzetelny i zdefiniowany sposób jesteśmy w stanie realizować z powodzeniem najlepsze strategie reklamy w Internecie.
To najczęściej rozmowa telefoniczna, bądź spotkanie, podczas którego przekażesz nam istotne informacje, konieczne do przygotowania strategii pozycjonowania. Dzięki sumiennej analizie potrzeb przedsiębiorstwa możemy zaproponować dedykowane rozwiązania skutecznie wspierające sprzedaż produktów lub usług. Naszym celem jest uwidocznienie klienta w wynikach wyszukiwania Google, jak również realny wpływ na rozwój firmy i poprawę jej stabilności na trudnym rynku krajowym i zagranicznym.
Podczas rozmów poruszamy ważne i strategiczne kwestie związane z funkcjonowaniem biznesu:
Weryfikacja witryn konkurencyjnych oraz serwisów branżowych pod kątem strategii SEM, zajmowanych pozycji oraz poziomu ruchu to ważny element podczas ustalania celów i możliwości wypromowania strony www. Uważamy, że każda strona powinna być unikalna, jedyna w swoim rodzaju, a znalezienie wartości dodanej własnego biznesu jest podstawowym elementem pozwalającym na budowanie wysokich pozycji. Aktywnie wykorzystamy wiedzę na temat konkurentów i branży sugerując zmiany wyróżniające stronę spośród innych. Poprawimy jej wiarygodność i użyteczność. To z kolei jest gwarancją wejścia w wyszukiwarkę Google z pełnym impetem, po to aby zdominować wyniki wyszukiwania i przejąć część klientów trafiających do tej pory do konkurencji.
Skuteczne działania SEO/SEM są możliwe wówczas kiedy możemy je zbadać. Dlatego wspólnie z naszymi partnerami definiujemy to co chcemy uzyskać podczas współpracy.
Kiedy wiemy jakie cele stawia przed nami klient, możemy już na poziomie przygotowania oferty zdefiniować w jaki sposób będziemy je mierzyć. Korzystamy między innymi z Google Analytics. Nasi certyfikowani specjaliści badają zarówno proste czynniki jakościowe jak: współczynnik odrzuceń, czas spędzony na stronie czy ilość obejrzanych podstron. Następnie przechodzimy do bardziej zaawansowanego badania celów, np. realizacji lejka zakupowego, aż po zaawansowane śledzenie zdarzeń definiowanych indywidualnie dla każdego partnera. Ważnym narzędziem jest również Google Search Console dostarczający wiedzy o wykorzystywanych słowach kluczowych. Tej funkcjonalności od kilku lat brakuje w Google Analytics, stąd aktywne wykorzystanie Google Search Console i łączenie go z Google Analytics jest dużym udogodnieniem dla reklamodawców. Dodatkowo korzystamy z szeregu autorskich narzędzi przygotowanych specjalnie przez nasz własny dział IT. Wspomagamy się również dodatkowymi rozwiązaniami zewnętrznymi, które w świetle wcześniej opisanych metod pozostają jedynie uzupełnieniem i potwierdzeniem słuszności przyjętej strategii działania.
Kiedy pierwsze rozmowy są za nami znamy już wiodące produkty, branżę klienta, jego cele i potrzeby. Wówczas przystępujemy do prac obarczonych największą odpowiedzialnością. Wspólnie z zespołem składającym się z opiekuna klienta, analityka, specjalisty ds. pozycjonowania, specjalisty Google Ads oraz specjalisty Social Media opracowujemy strategię, która przyniesie nowych klientów, pozwoli na zwrot zainwestowanych środków oraz dalszy rozwój biznesu kontrahenta. Wykonujemy keywordresearch czyli dobór dodatkowych, popularnych fraz i zwrotów do pozycjonowania, które odpowiadają profilowi Twojej strony internetowej i są wpisywane przez potencjalnych klientów.
Słowa kluczowe zwane też wyrażeniami kluczowymi lub frazami to ciągi znaków, wyrazy, zwroty które użytkownicy wpisują do wyszukiwarki w celu odnalezienia konkretnych informacji, produktów lub usług. Właściwy dla danego biznesu wybór fraz kluczowych to jedna z najważniejszych czynności skutecznej strategii pozycjonowania strony w Internecie. To dzięki keyword research dowiadujemy się jak Twoja grupa docelowa szuka tego co chcesz im zaoferować. Analizujemy wyrażenia brandowe (związane z marką, nazwą firmy), ogólne słowa kluczowe czy frazy z długiego ogona. Sprawdzamy trendy, sezonowość i analizujemy konkurencję. Wykorzystujemy Google AdWords: Keyword Planner jak również autorskie narzędzia mające na celu dobór takich słów kluczowych, które przełożą się na widoczność Twojej strony.
Pomyśl, jakich słów użyliby użytkownicy, by znaleźć Twoją stronę. Upewnij się, że te słowa znajdują się w treści witryny.
Ta wskazówka Google powinna być punktem wyjścia w procesie doboru pozycjonowanych dla strony wyrażeń. W efekcie otrzymujesz zestaw wyrażeń charakterystycznych dla prowadzonej przez Ciebie działalności.
To właśnie teraz ważą się losy powodzenia akcji reklamowej. Specjalizujemy się w pozycjonowaniu stron internetowych dlatego słowa kluczowe bądź ich całe grupy odgrywają szczególną rolę. Opierając dalsze działania na wyrażeniach opisujących produkty lub usługi, dbamy o to, aby:
Kolejnym krokiem jest ustalenie odpowiedniej strategii pozycjonowania i modelu współpracy:
Efekty pozycjonowania można zaobserwować już po 2-3 miesiącach kiedy wprowadzimy pierwszą edycję zmian optymalizacyjnych, ta zostanie zaindeksowana przez wyszukiwarkę, a następnie skorygujemy nasze działania skupiając się na elementach, które przynoszą najlepsze efekty.
Naturalne wyniki wyszukiwania to nie wszystko. Szczególnie w pierwszych miesiącach funkcjonowania strony warto zadbać o efekt natychmiastowy. Dzięki Google możemy uzupełnić działania promocyjne o reklamy płatne zapewniające natychmiastową widoczność twojej unikalnej oferty. Do dyspozycji mamy:
Opisane kampanie w pełni przygotujemy za Ciebie, a po akceptacji uruchomimy emisję reklam. Dopiero wtedy zaczyna się ciężka praca związana z analizą stawek za kliknięcia, obszarów reklamowych, wykorzystania budżetów dziennych, ruchu i w konsekwencji skuteczności biznesowej. Na tej podstawie wprowadzamy modyfikacje i stale czuwamy nad opłacalnością całej akcji reklamowej.
Znając złożoność procesu decyzyjnego wśród klientów detalicznych i biznesowych doskonale zdajemy sobie sprawę z potrzeby kompleksowego zajęcia się Twoim klientem. Aby zapewnić dotarcie do strony www, a następnie dokonanie konwersji, czyli czynności związanej z pozyskaniem dla ciebie klienta, możemy zadbać również o:
Naszym ostatnim zadaniem w procesie przygotowania oferty jest zebranie wszystkich użytecznych i wartościowych informacji w krótkie i zrozumiałe podsumowanie. Cenimy czas naszych klientów, a czytanie wielostronicowych raportów zwykle jest niemożliwe. Najważniejsze elementy przesyłamy poprzez e-mail. Kiedy go wysyłamy, znamy już Twoją stronę www, ofertę i branżę. Teraz chcemy, abyś poznał nas. Chcemy, abyś wiedział kim jesteśmy, dlaczego promocja w wyszukiwarce to nasza pasja i co dla Ciebie chcemy zrobić. Lecz najważniejsze jest potwierdzenie, że dobrze zrozumieliśmy się podczas naszych pierwszych kontaktów, że nie pominęliśmy żadnego z Twoich ważnych interesów oraz ani jednej Twojej potrzeby. Zaangażuj się, zadawaj pytania i bądź aktywny, a już po paru tygodniach od otrzymania naszej oferty i jej zatwierdzenia możesz cieszyć się z nowych klientów napływających z wyszukiwarki.
Tylko trzy proste kroki dzielą nas od rozpoczęcia prac produkcyjnych. W trakcie rozmów wspólnie opracowaliśmy strategię pozyskiwania nowych klientów przez wyszukiwarkę Google. Ustaliliśmy istotne detale dotyczące skutecznego wsparcia twojego biznesu – zakres prac, czas trwania umowy, sposób raportowania oraz dodatkowe analizy stanowiące użyteczną wartość dodaną. Dzięki nim trafniej i bardziej świadomie będziesz podejmować dobre decyzje marketingowe. Ostatnim etapem będzie przesłanie skanu podpisanej umowy. W tym momencie do zespołu zostaje włączony doświadczony pozycjoner, który osobiście będzie odpowiadał za analizy techniczne, strategię pozycjonowania oraz wdrożenie niezbędnych zmian na stronie. Wszystko po to, aby maksymalnie odciążyć Ciebie i uzyskać wysokie i stabilne pozycje w wyszukiwarce Google. To właśnie kompleksowa widoczność strony w wynikach wyszukiwania pozwoli na realizację celów biznesowych i zwiększenie sprzedaży usług oraz produktów. Dodatkowo, za efekt prac odpowiada zespół copywriterski będący wsparciem dla pozycjonera. Nasi pracownicy pomogą wydobyć to co najlepsze z istniejących już tekstów oraz w razie potrzeby rozbudować stronę o nowe wartościowe sekcje opisujące oferowane produkty lub usługi.