Skuteczna strategia marketingowa na reklamę w Internecie - SEMPIRE
Promocja strony zaczyna się od szczegółowego planu

Strategia reklamy w Internecie

Podstawą skutecznego marketingu internetowego jest opracowanie przemyślanej, indywidualnej strategii uwzględniającej najważniejsze czynniki.

Już na wstępnym etapie wywiadu z Klientem ważne jest ustalenie priorytetów oraz celów biznesowych, jakie ma spełniać strona internetowa. Oczekiwania, pomysły i dążenia Klienta determinują dobór odpowiednich działań strategicznych. Niezależnie czy najlepszą formą reklamy w Internecie okaże się pozycjonowanie strony (działania SEO) czy może raczej oczekiwany efekt przyniesie kampania Google Ads, ustalenie strategii to kluczowy moment podjęcia współpracy z naszą agencją.

Strategia reklamy w Internecie opracowywana jest w podobny sposób zarówno w przypadku działań SEO, jak i działań w zakresie reklamy Google Ads. Rozmowy i sugestie z naszej strony, doradczość oraz eksperckie podejście wyróżniają nasz zespół w przypadku każdej z wybranych form promocji. Podstawą naszych działań jest szczegółowy wywiad z Klientem, podczas którego zdobywamy najistotniejsze informacje i na ich podstawie jesteśmy w stanie wytyczyć ścieżkę marketingu internetowego, którą wspólnie przejdziemy na drodze do sukcesu. Po podpisaniu umowy przechodzimy w etap realizacji obranej strategii. Jest to czas, w którym dążymy do osiągania założonych celów, nieustannie monitorujemy efekty, reagujemy na działania konkurencji i negatywne czynniki oraz cały czas pozostajemy w kontakcie z Klientem. Tylko w tak rzetelny i zdefiniowany sposób jesteśmy w stanie realizować z powodzeniem najlepsze strategie reklamy w Internecie.

  1. Wywiad z klientem
  2. Analiza branży oraz konkurentów
  3. Ustalenie celów kampanii i jej założeń
  4. Keywordresearch + analiza nośników reklamowych
  5. Opracowanie oferty i weryfikacja z klientem
  6. Potwierdźmy zakres i warunki współpracy

Wywiad z klientem

To najczęściej rozmowa telefoniczna, bądź spotkanie, podczas którego przekażesz nam istotne informacje, konieczne do przygotowania strategii pozycjonowania. Dzięki sumiennej analizie potrzeb przedsiębiorstwa możemy zaproponować dedykowane rozwiązania skutecznie wspierające sprzedaż produktów lub usług. Naszym celem jest uwidocznienie klienta w wynikach wyszukiwania Google, jak również realny wpływ na rozwój firmy i poprawę jej stabilności na trudnym rynku krajowym i zagranicznym.

Podczas rozmów poruszamy ważne i strategiczne kwestie związane z funkcjonowaniem biznesu:

  • Najważniejsze produkty lub usługi (wysokomarżowe, popularne) – dzięki starannie dobranym obszarom zapewniającym wysokie obroty już od pierwszych dni współpracy mamy pewność, że nasze starania znajdą odzwierciedlenie w zyskach promowanej firmy.
  • Grupa docelowa – persony, do których chcesz dotrzeć ze swoim przekazem. Twoim klientem jest inżynier, sprzedawca czy dyrektor finansowy? Dostosujemy media reklamowe w taki sposób, aby reklama była nienachalna i pojawiała się wówczas kiedy najlepsza ku temu osoba wpisuje swoją potrzebę w wyszukiwarkę Google.
  • Konkurenci – poznanie serwisów bezpośredniej konkurencji sprawi, że będziemy mogli od razu określić szanse na uzyskanie dobrych efektów oraz ustalimy ile czasu potrzebujemy na ich wypracowanie. Warto aktywnie obserwować wiodące firmy w branży, aby nie powielać ich błędów z przeszłości i wykorzystać sprawdzone i działające mechanizmy.
  • Rynek – obszar, na którym oferowane są produkty lub usługi kontrahenta ma kluczowe znaczenie pod kątem doboru wyrażeń kluczowych oraz metod wspierających pozycjonowanie. Możemy do nich zaliczyć na przykład kampanie Google Ads lub aktywność w mediach społecznościowych. W swojej ofercie mamy sprawdzone rozwiązania zarówno dla klientów działających lokalnie, ogólnopolsko jak i globalnie.
  • Model biznesu – dzięki ustaleniu sposobu funkcjonowania promowanej firmy i sposobu obsługi klienta możemy wspólnie ustalić mikrokonwersje w postaci wypełnionego formularza, kontaktu telefonicznego lub kontaktu e-mail. Wszystko po to, aby umiejętnie kierować pozyskanym leadem w celu maksymalizacji zysków dla klienta.
  • Dotychczas prowadzone działania – historia promocji strony www to skarbnica wiedzy pozwalająca określić skuteczne metody pozyskiwania nowych klientów jak i rozwiązania, które nie zdały egzaminu i nie warto w nie inwestować. Dla agencji SEO dużą wartość niesie wiek domeny, ze względu na możliwość zbudowania dobrej reputacji. Kluczowa jest zgodność wcześniejszych metod pozycjonowania witryny ze wskazówkami Google dla Webmasterów. Znaczenie ma również historyczne wykorzystanie metod niezgodnych ze standardami Google. Należy do nich na przykład ukrywanie treści, obecność linków prowadzących do promowanej witryny w serwisach niezwiązanych z nią tematycznie czy tworzenie duplikatów własnej strony www. Wskazane działania mogą znacząco wydłużyć czas oczekiwania na wysokie pozycje w Google, stąd już na etapie wczesnych analiz staramy się wykryć tego typu zagrożenia i skutecznie im przeciwdziałać poprzez optymalizację strony zgodną z aktualnymi wskazówkami Google i doświadczeniami zbieranymi na przestrzeni lat.
  • Osoby odpowiedzialne za stronę www i marketing strony - stawiamy na sprawny i rzetelny kontakt, dlatego ustalenie osób odpowiedzialnych za prowadzenie spraw związanych ze współpracą jest dla nas kluczowe. Dzięki doświadczeniu pracowników SEMPIRE klienci zyskują stałych partnerów potrafiących doradzić w każdej sytuacji.
  • Sposób prowadzenia strony www – prowadzisz stronę aktywnie? Stale aktualizujesz informacje dotyczące życia firmy? Edukujesz klientów poprzez blog firmowy lub sekcję z poradnikami? Pomożemy to wykorzystać, aby wartość dodana, którą niesie strona www usprawniała kontakt z Twoimi klientami. Chętnie pomożemy również wówczas kiedy nie masz pomysłu na dodatkową aktywność i pokazanie swojej firmy w sieci jako aktywnego specjalisty.

Analiza branży oraz konkurentów

Weryfikacja witryn konkurencyjnych oraz serwisów branżowych pod kątem strategii SEM, zajmowanych pozycji oraz poziomu ruchu to ważny element podczas ustalania celów i możliwości wypromowania strony www. Uważamy, że każda strona powinna być unikalna, jedyna w swoim rodzaju, a znalezienie wartości dodanej własnego biznesu jest podstawowym elementem pozwalającym na budowanie wysokich pozycji. Aktywnie wykorzystamy wiedzę na temat konkurentów i branży sugerując zmiany wyróżniające stronę spośród innych. Poprawimy jej wiarygodność i użyteczność. To z kolei jest gwarancją wejścia w wyszukiwarkę Google z pełnym impetem, po to aby zdominować wyniki wyszukiwania i przejąć część klientów trafiających do tej pory do konkurencji.

Ustalenie celów kampanii i jej założeń

Skuteczne działania SEO/SEM są możliwe wówczas kiedy możemy je zbadać. Dlatego wspólnie z naszymi partnerami definiujemy to co chcemy uzyskać podczas współpracy.

  • zwiększenie widoczności strony w wynikach wyszukiwania w celu zwiększenia rozpoznawalności brandu;
  • Zwiększenie odwiedzalności strony, aby klienci mogli się zapoznać z najlepszą na rynku ofertą;
  • Zwiększenie ilości kontaktów telefonicznych i mailowych – to dzięki bezpośredniej rozmowie i indywidualnemu podejściu nasi klienci są konkurencyjni;
  • Zwiększenie sprzedaży on-line – podstawa funkcjonowania każdego e-commerce, szczególnie jeśli ruch organicznych generuje nawet do 80% sprzedaży;

Kiedy wiemy jakie cele stawia przed nami klient, możemy już na poziomie przygotowania oferty zdefiniować w jaki sposób będziemy je mierzyć. Korzystamy między innymi z Google Analytics. Nasi certyfikowani specjaliści badają zarówno proste czynniki jakościowe jak: współczynnik odrzuceń, czas spędzony na stronie czy ilość obejrzanych podstron. Następnie przechodzimy do bardziej zaawansowanego badania celów, np. realizacji lejka zakupowego, aż po zaawansowane śledzenie zdarzeń definiowanych indywidualnie dla każdego partnera. Ważnym narzędziem jest również Google Search Console dostarczający wiedzy o wykorzystywanych słowach kluczowych. Tej funkcjonalności od kilku lat brakuje w Google Analytics, stąd aktywne wykorzystanie Google Search Console i łączenie go z Google Analytics jest dużym udogodnieniem dla reklamodawców. Dodatkowo korzystamy z szeregu autorskich narzędzi przygotowanych specjalnie przez nasz własny dział IT. Wspomagamy się również dodatkowymi rozwiązaniami zewnętrznymi, które w świetle wcześniej opisanych metod pozostają jedynie uzupełnieniem i potwierdzeniem słuszności przyjętej strategii działania.

Przygotowanie strategii=keywordresearch + analiza nośników reklamowych

Kiedy pierwsze rozmowy są za nami znamy już wiodące produkty, branżę klienta, jego cele i potrzeby. Wówczas przystępujemy do prac obarczonych największą odpowiedzialnością. Wspólnie z zespołem składającym się z opiekuna klienta, analityka, specjalisty ds. pozycjonowania, specjalisty Google Ads oraz specjalisty Social Media opracowujemy strategię, która przyniesie nowych klientów, pozwoli na zwrot zainwestowanych środków oraz dalszy rozwój biznesu kontrahenta. Wykonujemy keywordresearch czyli dobór dodatkowych, popularnych fraz i zwrotów do pozycjonowania, które odpowiadają profilowi Twojej strony internetowej i są wpisywane przez potencjalnych klientów.

Słowa kluczowe zwane też wyrażeniami kluczowymi lub frazami to ciągi znaków, wyrazy, zwroty które użytkownicy wpisują do wyszukiwarki w celu odnalezienia konkretnych informacji, produktów lub usług. Właściwy dla danego biznesu wybór fraz kluczowych to jedna z najważniejszych czynności skutecznej strategii pozycjonowania strony w Internecie. To dzięki keyword research dowiadujemy się jak Twoja grupa docelowa szuka tego co chcesz im zaoferować. Analizujemy wyrażenia brandowe (związane z marką, nazwą firmy), ogólne słowa kluczowe czy frazy z długiego ogona. Sprawdzamy trendy, sezonowość i analizujemy konkurencję. Wykorzystujemy Google AdWords: Keyword Planner jak również autorskie narzędzia mające na celu dobór takich słów kluczowych, które przełożą się na widoczność Twojej strony.

Pomyśl, jakich słów użyliby użytkownicy, by znaleźć Twoją stronę. Upewnij się, że te słowa znajdują się w treści witryny.

Centrum Pomocy Google

Ta wskazówka Google powinna być punktem wyjścia w procesie doboru pozycjonowanych dla strony wyrażeń. W efekcie otrzymujesz zestaw wyrażeń charakterystycznych dla prowadzonej przez Ciebie działalności.

To właśnie teraz ważą się losy powodzenia akcji reklamowej. Specjalizujemy się w pozycjonowaniu stron internetowych dlatego słowa kluczowe bądź ich całe grupy odgrywają szczególną rolę. Opierając dalsze działania na wyrażeniach opisujących produkty lub usługi, dbamy o to, aby:

  • Dobrze opisywały promowany produkt lub usługę.
  • Były popularne i powszechnie wykorzystywane przez klientów docelowych – można to sprawdzić w narzędziach Google, w podpowiedziach wyszukiwarki oraz porównując wyniki z top 10 wyników Google do profilu strony klienta.
  • Występowały na promowanej stronie www w sposób naturalny.

Kolejnym krokiem jest ustalenie odpowiedniej strategii pozycjonowania i modelu współpracy:

  • Prowadzisz działalność lokalną? Daj się znaleźć klientom z sąsiedztwa. Wyrażenia kluczowe z dopiskiem lokalizacyjnym świetnie sprawdzają się w promocji gabinetów kosmetycznych, medycyny estetycznej, zakładów fryzjerskich, serwisów samochodowych, kancelarii rachunkowych i prawnych oraz wielu innych. Klienci doskonale wiedzą, że doprecyzowując zapytanie wpisywane do wyszukiwarki do miasta, w którym się znajdują, dadzą znacznie lepsze wyniki, a tym samym zaoszczędzą czas na weryfikację firm spoza obszaru zainteresowania.
  • Jesteś producentem i swoje produkty sprzedajesz w całym kraju? Wyrażenia ogólne, opisujące cechy twoich produktów są idealnym rozwiązaniem zapewniającym szerokie dotarcie do określonej grupy odbiorców potrzebującej Twoich wyrobów.
  • Prowadzisz sklep internetowy i masz w ofercie tysiące produktów? 5, 10 a nawet 15 fraz kluczowych nic nie zmieni w Twoim biznesie. Potrzebujesz pozycjonowania całych grup produktowych, a nie pojedynczych fraz. Nie limitujemy wyrażeń, nad którymi prowadzimy prace, a dodatkowo podpowiemy w jaki sposób zbudować wartość dodaną sklepu, aby wyróżnić go spośród coraz szybciej rosnącej konkurencji. Dzięki rozbudowanej technologii oraz wieloletniemu doświadczeniu to rozwiązanie nie musi być drogie – sprawdź jak poprowadzimy promocję twojej platformy e-commerce.

Efekty pozycjonowania można zaobserwować już po 2-3 miesiącach kiedy wprowadzimy pierwszą edycję zmian optymalizacyjnych, ta zostanie zaindeksowana przez wyszukiwarkę, a następnie skorygujemy nasze działania skupiając się na elementach, które przynoszą najlepsze efekty.

Naturalne wyniki wyszukiwania to nie wszystko. Szczególnie w pierwszych miesiącach funkcjonowania strony warto zadbać o efekt natychmiastowy. Dzięki Google możemy uzupełnić działania promocyjne o reklamy płatne zapewniające natychmiastową widoczność twojej unikalnej oferty. Do dyspozycji mamy:

  • Klasyczne reklamy tekstowe wyświetlane ponad wynikami z pozycjonowania oraz na dalszych pozycjach. Razem z Google zadbamy, aby do Twojej strony dotarł użytkownik Internetu, który ma konkretną potrzebę i definiuje ją poprzez wpisanie jej do wyszukiwarki Google.
  • Reklamy graficzne wyświetlane w sieci serwisów współpracujących z Google i wyświetlających reklamy w specjalnie przygotowanych do tego obszarach.
  • Remarketing – doskonałe przypomnienie dla Twojego klienta o atrakcyjnej ofercie związanej z jego potrzebami.

Opisane kampanie w pełni przygotujemy za Ciebie, a po akceptacji uruchomimy emisję reklam. Dopiero wtedy zaczyna się ciężka praca związana z analizą stawek za kliknięcia, obszarów reklamowych, wykorzystania budżetów dziennych, ruchu i w konsekwencji skuteczności biznesowej. Na tej podstawie wprowadzamy modyfikacje i stale czuwamy nad opłacalnością całej akcji reklamowej.

Znając złożoność procesu decyzyjnego wśród klientów detalicznych i biznesowych doskonale zdajemy sobie sprawę z potrzeby kompleksowego zajęcia się Twoim klientem. Aby zapewnić dotarcie do strony www, a następnie dokonanie konwersji, czyli czynności związanej z pozyskaniem dla ciebie klienta, możemy zadbać również o:

  • rozwój bloga dostarczającego ciekawych i użytecznych treści lub doradzając w tym zakresie
  • poszerzenie kanałów dotarcia o drugą co do wielkości wyszukiwarkę na świecie – YouTube
  • obecność w mediach społecznościowych dla zmniejszenia dystansu do klienta, ułatwienia komunikacji, uwiarygodnienia firmy i nadania jej cech osobowościowych, a nie jedynie formy prawnej

Opracowanie oferty i weryfikacja z klientem

Naszym ostatnim zadaniem w procesie przygotowania oferty jest zebranie wszystkich użytecznych i wartościowych informacji w krótkie i zrozumiałe podsumowanie. Cenimy czas naszych klientów, a czytanie wielostronicowych raportów zwykle jest niemożliwe. Najważniejsze elementy przesyłamy poprzez e-mail. Kiedy go wysyłamy, znamy już Twoją stronę www, ofertę i branżę. Teraz chcemy, abyś poznał nas. Chcemy, abyś wiedział kim jesteśmy, dlaczego promocja w wyszukiwarce to nasza pasja i co dla Ciebie chcemy zrobić. Lecz najważniejsze jest potwierdzenie, że dobrze zrozumieliśmy się podczas naszych pierwszych kontaktów, że nie pominęliśmy żadnego z Twoich ważnych interesów oraz ani jednej Twojej potrzeby. Zaangażuj się, zadawaj pytania i bądź aktywny, a już po paru tygodniach od otrzymania naszej oferty i jej zatwierdzenia możesz cieszyć się z nowych klientów napływających z wyszukiwarki.

Potwierdźmy zakres i warunki współpracy

Tylko trzy proste kroki dzielą nas od rozpoczęcia prac produkcyjnych. W trakcie rozmów wspólnie opracowaliśmy strategię pozyskiwania nowych klientów przez wyszukiwarkę Google. Ustaliliśmy istotne detale dotyczące skutecznego wsparcia twojego biznesu – zakres prac, czas trwania umowy, sposób raportowania oraz dodatkowe analizy stanowiące użyteczną wartość dodaną. Dzięki nim trafniej i bardziej świadomie będziesz podejmować dobre decyzje marketingowe. Ostatnim etapem będzie przesłanie skanu podpisanej umowy. W tym momencie do zespołu zostaje włączony doświadczony pozycjoner, który osobiście będzie odpowiadał za analizy techniczne, strategię pozycjonowania oraz wdrożenie niezbędnych zmian na stronie. Wszystko po to, aby maksymalnie odciążyć Ciebie i uzyskać wysokie i stabilne pozycje w wyszukiwarce Google. To właśnie kompleksowa widoczność strony w wynikach wyszukiwania pozwoli na realizację celów biznesowych i zwiększenie sprzedaży usług oraz produktów. Dodatkowo, za efekt prac odpowiada zespół copywriterski będący wsparciem dla pozycjonera. Nasi pracownicy pomogą wydobyć to co najlepsze z istniejących już tekstów oraz w razie potrzeby rozbudować stronę o nowe wartościowe sekcje opisujące oferowane produkty lub usługi.

Daj nam znać, a bezpłatnie przygotujemy strategię promocji Twojej strony internetowej Zapytaj o ofertę
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.