Blog firmowy – 21 powodów (zalet!) dlaczego warto zacząć blogowanie - SEMPIRE | Sempire

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Blog firmowy – 21 powodów dlaczego warto zacząć blogowanie

Jeszcze do niedawna pojęcie „blog” kojarzyło się z internetowym pamiętnikiem, zawierającym osobiste zwierzenia zwykłych osób czy też relacje z życia sławnych ludzi. Dziś blogowanie rozwija się prężnie, przede wszystkim w sferze biznesowej, stając się źródłem dochodu i sposobem na realizację złożonych strategii marketingowych.

 

Blog firmowy

Zastanawiając się kto powinien pisać blog firmowy, odpowiadamy jednoznacznie: każda firma, która pragnie osiągnąć biznesowy sukces – stale polepszać swoją sprzedaż, zwiększać popularność, zyskać autorytet i renomę. Niezależnie czy właśnie wchodzisz na rynek, czy też funkcjonujesz w nim od wielu lat – blog firmowy to słuszna droga do poprawy swojej obecnej pozycji, zarówno w sieci internetowej, jak i w świadomości odbiorców.

Blogowanie to idealny sposób na dotarcie do Twojej grupy docelowej, niezależnie czy jesteś dystrybutorem produktów, producentem czy usługodawcą. Publikując tematyczne artykuły, zaciekawisz swoją marką potencjalnych klientów, zyskasz zaufanie i autorytet, a Twoja strona internetowa będzie odwiedzana znacznie częściej! Aktualizując treści, zostaniesz doceniony nie tylko przez głodnych wiedzy czytelników, ale także przez wyszukiwarkę Google, która preferuje świeżość i rozwój informacji, zamieszczanych w witrynie. Rozbudujesz potencjał SEO Twojej strony www, dzięki czemu pozyskasz wartościowy ruch i zwiększysz swoją szansę na sprzedaż. Regularne blogowanie szybko zdobędzie wiernych sympatyków, którzy z niecierpliwością będą oczekiwać kolejnych treści, te zaś – dobrze skomponowane – zadziałają marketingowo i staną się stałym źródłem nowych klientów (tzw. Inbound Marketing). Blog branżowy sprawi, że Twoi klienci zaczną samodzielnie odszukiwać Twój przekaz reklamowy ubrany w formę eksperckiego artykułu.

Jeśli nadal masz wątpliwości, czy rozpocząć prowadzenie bloga firmowego, zapoznaj się z ogromem korzyści, które zyskasz, regularnie publikując posty zawierające wartościąwą treść i popularne słowa kluczowe!

1. Bardzo mocno wpływa na pozycjonowanie strony w Google

Jedną z największych korzyści płynącą z regularnego pisania bloga firmowego jest wpływ na skuteczne pozycjonowanie strony w Google i maksymalne wykorzystanie potencjału SEO Twojej witryny. Rozbudowane wpisy wyczerpują tematykę z danej branży, dzięki czemu budujesz w treściach tzw. „długi ogon” i odpowiadasz nimi na precyzyjnie zapytania wprowadzone w wyszukiwarce. Każdy wpis blogowy sprawia, że Twoja witryna rankinguje w organicznych wynikach Google na całą grupę nowych wyrażeń. Świeże, użytkowe i rzetelne materiały blogowe są bardzo dobrze indeksowane przez roboty sieciowe. Twoja strona internetowa zacznie pojawiać się na topowych pozycjach organicznych wyników wyszukiwania, w szczególności dla skonkretyzowanych fraz „long tail”, które dokładnie wyrażają chęci i potrzeby Twojego potencjalnego klienta. Ważny jest tutaj przede wszystkim przemyślany dobór słów kluczowych oraz eksperckość treści, w tym używanie specjalistycznych, branżowych terminów oraz ich wyczerpujące rozwijanie. Wówczas Twoja witryna stanie się widoczna nie tylko na frazy ogólne, ale również na bardziej rozbudowane wyrażenia o charakterze zagadnieniowym, przyjmujące formę pytań np. „jak”, „jaki”, „gdzie”, „co”. Blog firmowy to także nieoceniona pomoc, jeśli zamierzasz podjąć pozycjonowanie lokalne lub jesteś w trakcie jego rozwoju. Tematyczne artykuły nawiązujące w naturalny sposób do okolicy, z którą jest związany Twój biznes pozwolą Ci w prosty i sprawny sposób dotrzeć z przekazem do Twojej grupy docelowej.

Przykład:

Prowadzisz sklep z obuwiem sportowym. Odpowiadając na pytania użytkowników i poświęcając różnym rodzajom butów osobne artykuły blogowe, Twoja strona zacznie rankingować nie tylko na najogólniejszą frazę np. „buty sportowe”, ale także na doprecyzowane słowa kluczowe, np.: „jakie buty do biegania wybrać”, „najlepsze buty do biegania” czy „jak dobrać buty do biegania”. Poniżej prezentujemy przykład skali i potencjału działania pojedynczego wpisu blogowego dotyczącego doboru obuwia do biegania, który pojawia się na topowych pozycjach w SERPach - wynikach wyszukiwania Google dla następujących fraz.

FrazaWyszukiwalność w 1 miesiącu
jakie buty do biegania1900
najlepsze buty do biegania1000
dobre buty do biegania590
jak dobrać buty do biegania480

Poza przytoczonymi przykładami fraz generujących intensywny ruch na stronie, artykuł rankinguje na szereg innych słów kluczowych, posiadających ogromny potencjał sprzedażowy.

RankingIlość frazWyszukiwalność w 1 miesiącu
Frazy w TOP10645590
Frazy w TOP5014937080

Jeden wpis blogowy poparty analizą konkurencji, właściwym doborem słów kluczowych, napisany w sposób ekspercki, wyczerpujący temat i odpowiadający na potrzeby czytelnika może rankingować w Google na ponad 200 popularnych fraz, generować tysiące wyświetleń i setki wejść na tę podstronę każdego miesiąca.

Przytoczone wartości obrazują ogromny zasięg oddziaływania zaledwie jednego, ale rzetelnie przygotowanego wpisu blogowego. Blogując w sposób regularny, odpowiednio dobierając tematykę w oparciu o istotne słowa kluczowe i potrzeby potencjalnych klientów, możesz z powodzeniem rozwijać potencjał SEO Twojej witryny oraz zwiększać jej widoczność w wyszukiwarce Google niemalże w nieskończoność.

2. Zbliża Cię do Klienta

Blog to miejsce, które łączy klienta z marką. Różnorodność i wielość wpisów blogowych, które możesz umieścić w swojej witrynie sprawia, że dopasujesz przekaz o swoich produktach lub usługach do każdej grupy docelowej. Możesz w odpowiedni sposób przedstawiać wartości firmowe dla konkretnych odbiorców, dedykować im osobne wpisy. Wówczas poczują się docenieni, zauważeni przez Ciebie – utożsamią się z grupą, o której traktuje Twój wpis i tym samym bardziej zachęcą się do skorzystania z Twojej oferty.

Przykład:

Oferujesz produkty dedykowane różnym grupom wiekowym, statusom społecznym, zawodom? Jesteś producentem kosmetyków naturalnych, odzieży, galanterii skórzanej, ekologicznego jedzenia? Możesz stworzyć osobne artykuły blogowe o swoich produktach przeznaczonych dla nastolatków, młodych kobiet, matek, ojców, szefów, osób z nietolerancją glutenu czy amatorów sportów drużynowych. Lista konkretnych grup odbiorców jest praktycznie niewyczerpana a każdy jej członek, który natrafi na dedykowany mu artykuł, na pewno poczuje, że produkt lub usługa, które oferujesz jest właśnie dla niego!

3. Miejsce prowadzenia dialogu

Trendy w wyszukiwaniu haseł w Internecie zmieniają się: obecnie coraz częściej do Google wprowadzane są rozbudowane pytania, jasno wyrażające to, czego szuka Twój odbiorca. Blog firmowy pozwala rozwiewać wątpliwości potencjalnego klienta, odpowiadać na jego pytanie. Jeśli Twoje artykuły ekspercko odpowiadają na ważne pytania, nurtujące potencjalnego klienta, rozwieją one jego wszelkie wątpliwości i ostatecznie zachęcą do zakupu lub skorzystania z usługi.

Przykład:

Jesteś sprzedawcą eleganckich ubrań. Przygotowując serię artykułów, dotyczących okazji, na które należy ubrać białą koszulę czy czarny garnitur, odpowiesz na całe mnóstwo pytań typu: „Jak ubrać się na rozmowę kwalifikacyjną”, „Jak ubrać się na studniówkę”, „Jak ubrać się na ślub cywilny”, „Jak ubrać się na obronę pracy magisterskiej” itp. Zamieszczonymi na blogu treściami rozwiejesz dylematy wielu potencjalnych klientów, którzy podczas „dialogu” z Tobą dowiedzą się, że na nadchodzącą okazję potrzebują eleganckiej koszuli czy ołówkowej spódnicy, którą akurat masz w ofercie.

4. Doskonałe źródło na pozyskanie opinii o produktach i usługach

Blog firmowy pozwala Ci wyjść poza sztywne ramy stałych podstron, budujących Twoją witrynę, w których odwiedzający zazwyczaj nie mają możliwości wchodzenia z Tobą w interakcje (komentarze, opinie, sugestie, zapytania). Zachęcanie do komentowania, opiniowania czy wyrażania własnych doświadczeń pod postem sprawia, że masz szansę pozyskiwać głosy odnośnie Twojej oferty, poznawać oczekiwania Klientów, a dzięki temu stale ulepszać swoją ofertę, politykę cenową i logistykę. Skutkiem zbierania opinii będzie poprawa jakości oraz zwiększanie stopnia zadowolenia Twoich klientów.

Przykład:

Jesteś dystrybutorem sprzętów RTV i AGD. Klienci szukający produktów z Twojej oferty bardzo często dodają do wprowadzanych zapytań frazę „opinie”. Chcą bowiem przed dokonaniem zakupu zapoznać się z recenzją osoby, która dane urządzenie już przetestowała. Tworząc osobne artykuły o różnych wariantach oferowanych urządzeń, możesz wywoływać pod nimi dyskusje na temat ich jakości, cech charakterystycznych, które są najbardziej cenione (np. cicha praca, łatwość czyszczenia, wiele trybów działania itp.). Możesz pytać o preferencje, specjalne zamówienia, a następnie promować/ rabatować.

5. Jest dowodem eksperckości

Wyczerpujące artykuły, ukazujące tematykę Twojej branży pod wieloma różnymi kątami, pozwalają udowodnić potencjalnym odbiorcom Twoją wiedzę i znajomość fachu. Przeplatanie teorii (teksty informacyjne, obrazujące techniczne aspekty Twojej działalności, narzędzia i materiały, które wykorzystujesz) z praktyką (inspiracje, realizacje, filmy instruktażowe, Twój produkt czy zrealizowana usługa funkcjonująca w rzeczywistości). Stajesz się wiarygodnym ekspertem swojej dziedziny, zyskując tym samym zaufanie klientów, szukających prawdziwych specjalistów.

Przykład:

Jesteś projektantem ogrodów, wykonujesz zabiegi medycyny estetycznej, zajmujesz się auto detailingiem, a może jesteś rzemieślnikiem? Dzięki publikowaniu tekstów opisujących techniczne aspekty Twojej pracy (np. różne style projektowania ogrodów, ważne aspekty, które należy przeanalizować przed założeniem ogrodu, metody doboru roślin) oraz obrazujące praktykę (zdjęcia, filmy, reportaże z realizacji, wygląd ogrodu po kilku latach od wdrożenia projektu) kształtują Twoją mocną pozycję eksperta, który zna obszerną teorię fachu i potrafi doskonale zastosować ją w praktyce.

6. W formie storytellingu uwiarygodni markę

Strefa blogowa stanowi idealne miejsce na opowiadanie historii Twojej marki. Dzięki publikacji artykułów zyskujesz możliwość zaprezentowania strategicznego przekazu czy nietypowej historii, z którą związana jest marka. Tekstami możesz wyrażać także wartości i idee, którymi kieruje się Twoja firma. Odpowiednia prezentacja historii marki zostaje zapamiętana na długo, znajomość ta z kolei jest jednym z ważniejszych elementów, mających wpływ na ostateczną decyzję zakupową.

Przykład:

Prowadzisz firmę o charakterze rzemieślniczym, piekarnię z tradycjami, sklepik z warzywami z ekologicznych upraw? Opowiedz na blogu historię powstania firmy, opisz skąd zrodził się pomysł, jak ewoluowała Twoja marka na przestrzeni lat. Pochwal się rodzinnym charakterem, budowaniem tradycji od lat, stosowaniem receptur Twoich przodków. Odbiorcy na pewno zapamiętają takie niuanse oraz zyskają szacunek i sympatię dla Twojej marki.

7. Skuteczne narzędzie do pozyskiwania pracowników

Dzielenie się aktualnościami z życia firmy pozwala nie tylko zwiększyć wiarygodność i sympatię w oczach klientów, ale także zachęcić do siebie potencjalnych pracowników. Poprzez bloga możesz doskonale realizować tzw. „Employer Branding”, czyli kreować wizerunek swojej firmy, jako przyjazne środowisko pracy i atrakcyjna droga do zdobywania kariery.

Przykład:

Zarządzasz dużą strukturą firmy, a pozyskiwanie wartościowych pracowników to nie lada wyzwanie? Niezależnie czy prowadzisz korporację, agencję reklamową czy rozbudowany sklep internetowy – pokaż na blogu, jak pracujecie. Wstaw zdjęcia z wyjazdów integracyjnych, wydarzeń firmowych, szkoleń czy codziennych dni waszej pracy. Zachęci to osoby, które myślą o aplikacji do Twojej firmy, by podjąć ten krok i dołączyć do zespołu!

8. Buduje wizerunek firmy w internecie

Regularne prowadzenie bloga firmowego to doskonały sposób na kreację dobrego wizerunku marki. Dzięki wpisom eksperckim, dzieleniem się nowinkami, aktualnościami z życia firmy czy branży, zyskasz zainteresowanie i rozpoznawalność. Stałe dostarczanie nowych informacji o Twojej ofercie pozwoli Ci zyskać autorytet i stać się liderem branży, który edukuje, bawi, zaciekawia oraz dba o rzetelną realizację swojej oferty.

Przykład:

Wprowadzasz nowy produkt na rynek. Nim osiągniesz sukces marketingowy i zyskasz popularność porównywalną do konkurentów, znanych od lat, musisz się uwiarygodnić wykształcić dobrą opinię o swojej marce. Dzięki opisywaniu produktu, metod pracy, którymi się posługujesz czy historii Twoich klientów, którzy już skorzystali z Twojej oferty, stopniowo rozwiniesz świadomość o brandzie, postrzeganym jako rzetelny, przyjazny, zgodny z kanonami branży.

9. Buduje bazę e-mailingową

Kluczem do sukcesu w prowadzeniu bloga firmowego jest regularność publikowania treści. Im treści bardziej ciekawe, omawiające ważne z punktu widzenia branży zagadnienia, wnoszące nowości dla odbiorcy, edukujące czy ekscytujące, tym większe oczekiwanie czytelnika na kolejny post. Zaintrygowany odbiorca szybko doda swój adres e-mail do newslettera, by na bieżąco uzyskiwać informację o nowym artykule. To wartościowy lead, który możesz wykorzystać do przedstawienia swojej oferty i uzyskania konwersji (transakcji, zamówienia, kontaktu).

Przykład:

Prowadzisz sklep z artykułami o charakterze sezonowym (np. odzież, ogród, turystyka). Posiadając bazę e-mailingową, pozyskaną dzięki wpisom do newslettera, możesz teraz informować klientów zainteresowanych Twoją branżą o nowych kolekcjach, sezonowych obniżkach czy specjalnych rabatach dla osób, które są stałymi czytelnikami bloga.

10. Darmowe narzędzie marketingowe online

W artykułach blogowych możesz umiejętnie przemycać informacje o zaletach produktów bądź usług, wskazywać na zasadność ich stosowania, potwierdzać jakość. Firmowy blog to idealne miejsce do umieszczania zdjęć, filmików, instruktaży, badań potwierdzających skuteczność – wszelkich materiałów promocyjnych. Subtelny podtekst marketingowy w artykule blogowym, może wpłynąć na decyzję zakupową czytelnika.

Przykład:

Twoja firma zajmuje się sprzedażą wyposażenia wnętrz. Tworząc artykuł blogowy na temat konkretnego stylu urządzania i dekorowania domów, możesz przy okazji zaprezentować swoje produkty, które idealnie dopełnią charakteru tychże stylów wnętrz. Aranżacja Twoich produktów w konkretnych sceneriach sprawia, że odbiorą nabywa wyobrażenia o rzeczywistym wyglądzie i jest bardziej skłonny do zakupu.

11. Jest bazą wiedzy dla klientów i pracowników

Blog firmowy to kompendium wiedzy dla laików, którzy poszukują profesjonalnych rozwiązań i dozy teorii, która pozwoli im lepiej zrozumieć branżowe zagadnienia. Jeśli klient ma kupić produkt lub skorzystać z usługi, musi być wystarczająco doinformowany na temat korzyści z tego płynących, możliwości wykorzystania, zasad działania, cen itp. Blog to idealna baza pod budowę strefy wiedzy dla Twoich klientów, dzięki której dowiedzą się oni wszystkich szczegółów o Twojej ofercie.

Przykład:

Prowadzisz biuro turystyczne. Blogując na temat różnych miejscowości czy krajów, opisując najważniejsze atrakcje turystyczne, miejsca rozrywki, historię i tradycje, serwujesz klientom wartościową dawkę wiedzy, dzięki której mogą bliżej poznać dane miejsce i zdecydować się na odwiedzenie go. Zrobią to z pomocą Twojego biura turystycznego. Jeśli dodatkowo wskażesz najlepsze terminy i przygotujesz promocje to klienci jeszcze chętniej skorzystają first lub last minute.

12. Świeże źródło informacji dla wyszukiwarki Google

Wyszukiwarka Google przy tworzeniu rankingu najlepszych stron www docenia świeży content. Strony internetowe, w których treści są na bieżąco aktualizowane i rozwijane postrzega lepiej, aniżeli te, które od kilku lat prezentują stałą informację, która z czasem może stać się po prostu nieaktualna. Każdy artykuł blogowy stanowi odrębną podstronę – umieszczanie regularnych wpisów na blogu daje sygnał do Google, że serwis jest stale rozwijany.

Przykład:

Działasz w księgowości, prowadzisz samodzielne biuro rachunkowe? To branża w której nieustannie zmieniają się przepisy, sposoby rozliczania, wprowadzane są nowe programy czy formularze. Dzieląc się informacjami o dynamice i zmianach charakteru Twojej branży na blogu, zostaniesz doceniony nie tylko przez swoich czytelników, ale także przez wyszukiwarkę Google, która preferuje świeże i rozwinięte serwisy, które prezentują uaktualnione, wartościowe treści.

13. Pozwala zdobywać naturalne linki pozycjonujące stronę

Firmowa blogosfera może stanowić nieocenione źródło pozyskiwania nowych linków przychodzących do Twojej strony, które są jednym z najważniejszych czynników rankingowych w Google. Jeśli teksty, które publikujesz na blogu będą użyteczne, ciekawe i lekkie w przekazie, odbiorcy będą chętnie dzielić się nimi z innymi. Naturalne pozyskiwanie linków do strony to ogromna wartość i wzmocnienie potencjału nie tylko samego artykułu, ale także całej witryny internetowej. Blog zapewnia witrynie unikalny profil linków!

Przykład:

Jesteś dystrybutorem materiałów i narzędzi do tworzenia rękodzieła. Publikujesz na blogu wpisy poradnikowe i instruktaże na temat tego, jak można wykorzystać Twoje produkty by stworzyć np. kartkę okolicznościową, filcowe podkładki na stół czy ozdobną skrzyneczkę na drobiazgi. Dzięki temu szybko zdobędziesz popularność, gdyż osoby, które skorzystały z Twojego wpisu, wykonały samodzielnie wytwór, który zaprezentowałeś i użyły do tego produktów z Twojej oferty, na pewno chętnie podzielą się z innymi wpisem blogowym, z którego w praktyce skorzystały.

14. Fundament kampanii content marketingowych

Firmowy blog stanowi źródło nienachalnej i profesjonalnej promocji usług oraz produktów. Wartościowy artykuł pozwala wytworzyć wokół Twojej marki wzmożony ruch oraz zgromadzić społeczność potencjalnych klientów. Możesz udostępniać go w mediach społecznościowych oraz przesyłać w formie newslettera, by urozmaicić swój przekaz na tych kanałach. Post stanowi bazę pod działania prowadzone na wielu innych platformach, m.in. na Facebooku czy Instagramie.

Przykład:

Świadczysz usługi kosmetyczne lub też zajmujesz się biologiczną odnową ciała. Tworząc artykuł o zaleceniach czy korzyściach różnych zabiegów kosmetycznych, typów masażu czy kosmetyków, możesz udostępnić fragment jego treści na profilach w mediach społecznościowych. Tam zachęcisz zainteresowane osoby do dalszej lektury a następnie do wybrania Twojego gabinetu, jako tego, w którym odbiorca wykona odpowiedni zabieg.

15. Buduje długotrwałe efekty

Teksty blogowe pozostają na stałe w strukturze strony, są inwestycją na przyszłość. Dobrze napisane artykuły są zawsze na czasie, a odbiorcy regularnie powracają do ich lektury. W szczególności poradniki, słowniki, sekcja FAQ, recenzje i inne teksty wykładające w przystępny sposób teorię istotną z punktu widzenia klienta (tzw. evergreen content), są chętnie udostępniane, nawet po długim czasie od ich publikacji. Twój unikalny profil linkowy rośnie. Możesz także w każdej chwili przypomnieć o ważnych wpisach, udostępniając ponownie linki do nich prowadzące mediach społecznościowych.

Przykład:

Prowadzisz sklep z koszulkami, które doskonale pasują na konkretne okazje. Jeśli raz już napiszesz artykuł o Twoich produktach, jako idealnych prezentach na: Święta Bożego Narodzenia, Wielkanoc, Dzień Matki, Dzień Ojca, rocznicę ślubu czy urodziny – będzie on zawsze trwałą bazą, do której możesz się odnieść w kolejnych latach. Tego typu wpisy stanowią evergreen content, który praktycznie nigdy się nie zestarzeje!

16. Łatwa forma promocji strony

Teksty blogowe pisane są przez eksperta, znającego fach. Doskonale jeśli robisz to Ty lub Twój współpracownik, wówczas zyskujesz jeszcze większą łatwość opisywania ważnych dla branży zagadnień. Któż lepiej od Ciebie przedstawi Twój produkt czy usługę, opisze je pod różnymi aspektami, wyjaśni mechanizmy, podzieli praktyką? Bloga może pisać każdy, jest to forma łatwo dostępna, prosta do wdrożenia i nieskomplikowana w formie. Nie musisz tworzyć specjalnych spotów o określonych parametrach, zlecać przygotowania materiałów, nawiązywać kontraktów z agencjami reklamowymi, by rozgłosić wśród grupy docelowej wieść o Twojej marce!

Przykład:

Świadczysz specjalistyczne usługi: medyczne, informatyczne, projektowe, prawne. Jesteś wykształconym i doświadczonym fachowcem, dlatego też napisanie artykułu o Twojej działalności to „bułka z masłem”. Słowa popłyną same, a ponadto – nie musisz mieć szczególnych umiejętności informatycznych ani marketingowych, by opublikować swój tekst na stronie. Intuicyjność pisania i publikacji bloga firmowego to dla Ciebie ogromna korzyść, bowiem w znacznej części możesz wypromować swoją witrynę samodzielnie!

17. Może być inspiracją

Tekst oraz materiały graficzne zamieszczone na blogu firmowym mogą inspirować klientów, generować chęć posiadania produktu czy skorzystania z usługi. Dzięki temu możesz silnie oddziaływać na wyobraźnię odbiorcy, pokazać mu, jak może zmienić się jego codzienność, zdrowie, praca, dom, otoczenie etc. jeśli tylko skorzysta z Twojej oferty. Masz nieocenioną możliwość inspirowania kolejnymi wpisami do regularnego korzystania z Twojej oferty i tym samym pozyskiwania stałych klientów.

Przykład:

Prowadzisz salon z wyposażeniem wnętrz, a może jesteś dekoratorem? Inspirujące grafiki czy rozbudowane opisy, oddające słowami wygląd i znaczenie tego, co klient zyska po skorzystaniu z Twojej oferty, pomogą Ci w łatwy sposób zwiększyć szansę na sprzedaż. Zaintrygowany odbiorca zapamięta Twoją markę i skupi swoje myśli na pozyskaniu nowych dekoracji, mebli, zastawy stołowej czy kompletnej odmianie swojego wnętrza, dzięki inspiracji odkrytej na Twoim blogu.

18. Duża szansa na wyprzedzenie konkurencji

Blog firmowy umożliwia opisywanie branży, produktów czy usług w sposób bardziej przychylny i precyzyjny, niż robi to Twoja konkurencja. Jeśli opowiesz o swojej marce pod innym kątem, będziesz wyczerpująco opisywał ważne tematy i odpowiadał poprzez bloga na pytania klientów, szybko zyskasz większą popularność i sympatię w oczach swojej grupy docelowej.

Przykład:

Funkcjonujesz w popularnej branży: wynajmujesz samochody, szyjesz odzież, a może prowadzisz sklep wędkarski? Musisz wyróżnić się na tle dużej konkurencji, dlatego też pisanie bloga firmowego to pomysł dla Ciebie. Jeśli regularnie prezentujesz nowinki z branży, ujmujesz swą działalność na różne sposoby, inspirujesz i dbasz o komunikację z klientem – masz dużo większą szansę na pozyskanie wartościowych odbiorców, którzy wybiorą spośród całego rynku właśnie Twoją firmę.

19. Nośnik informacji o promocjach, nowościach

Blog stanowi źródło wiedzy, rozrywki, inspiracji. Jest także doskonałym nośnikiem informacji o promocjach, wyprzedażach, pakietach czy firmowych nowościach. Umieszczając w wpisie blogowym promocyjny baner, wiadomość o wyprzedaży czy najnowszej kolekcji a także udostępniając ten post na innych kanałach, możesz w prosty i sprawny sposób dotrzeć ze swoją ofertą do ogromnej liczby potencjalnych klientów, nie ponosząc na ten cel praktycznie żadnych nakładów finansowych.

Przykład:

Organizujesz sezonową wyprzedaż, a może wprowadzasz do obrotu nową kolekcję artykułów albo poszerzasz zakres swoich usług? Powiadom o tym grupę docelową posługując się blogiem firmowym. Artykuł tego typu to świetny zamiennik płatnych reklam, dzięki któremu w szybkim tempie poinformujesz zainteresowanych o atrakcyjnej akcji, którą właśnie organizujesz. Możesz również pomyśleć o stałym wpisie blogowym, który będziesz aktualizował o bieżące promocje i rabaty.

20. Idealny sposób na przyciągnięcie nowych klientów

Blog firmowy nie musi, a wręcz nie może być sztampowy i nudny! Im ciekawej przedstawisz temat, w którym się specjalizujesz, tym większa szansa na przyciąganie coraz większej liczby nowych klientów, którzy pokochają Twoją charyzmę, styl pisania, jasność przekazu. Ciekawostki, dane statystyczne, wyniki badań, filmiki, zdjęcia z realizacji – wszystko to stanowi potencjał do przyciągania fal nowych klientów!

Przykład:

Świadczysz usługi wymagające regularności: jesteś barberem, prowadzisz salon fryzjerski? Stała klientela w tego typu działalności jest nieocenioną wartością, ale dlaczego nie pozyskiwać wciąż nowych klientów? Pomoże Ci w tym prowadzenie bloga firmowego, dzięki któremu odbiorca lepiej pozna techniki, które stosujesz i nabierze zaufania do tego co robisz, jeszcze przed skorzystaniem z Twojej oferty. W tym celu doskonale sprawdzą się wpisy obrazujące stan przed skorzystaniem z Twojej usługi i po jej wykonaniu (np. suche zniszczone włosy przed zabiegiem, lśniące i gładkie po zabiegu). To zdecydowanie uwiarygodni Cię w oczach klienta i pomoże mu podjąć decyzję, by sprawdzić Twój salon w praktyce.

21. Buduje i podtrzymuje autorytet

Musisz uświadomić sobie, że nawet największe marki, znane na całym świecie prowadzą blogi, choć są liderami branży. Najbardziej znane brandy takie, jak McDonalds, BRW, WhatsApp czy Biedronka posiadają wydzielone sekcje blogowe, w których regularnie publikują świeże, inspirujące treści, jednocześnie niosące nienachalny przekaz marketingowy. Dzięki udostępnianiu użytecznych informacji (przepisy, inspiracje), obrazujących praktyczne zastosowanie ich produktów, jeszcze bardziej zwiększają swój autorytet i udowadniają wartość. Możesz działać poprzez bloga, tak jak oni!

Przykład:

Pragniesz, aby odbiorcy oceniali wysoko Twoje kompetencje, poziom realizacji usług czy też wykonania produktu, a Twój brand kojarzył się z rzetelnością i wysoką jakością. Kreuj swój wizerunek i wzmacniaj autorytet dzięki prowadzeniu bloga. Chwal się realizacjami, które wykonałeś w oparciu o własną wiedzę i doświadczenie. Jeśli przykładowo prowadzisz restaurację rybną, opisuj gatunki ryb, które serwujesz, metody ich obróbki, sposoby jakimi badasz świeżość i jakość, udostępniaj przepisy a szybko staniesz się liderem wśród konkurentów, potrafiącym udowodnić ogromną znajomość fachu.

Znasz 21 zalet i korzyści z prowadzenia bloga firmowego – zacznij pisać!

Prowadzenie bloga może przynieść Twojej firmie szereg znaczących korzyści. Najważniejsze z nich to wzrost widoczności Twojej strony internetowej w sieci, a tym samym zwiększony ruch na niej, poszerzanie zasięgu oddziaływania, pozyskiwanie nowych sympatyków i klientów oraz stopniowe rozwijanie popularności i rozpoznawalności, aż do osiągnięcia branżowej potęgi!

Niezależnie od branży, wdrożenie i regularne pisanie bloga firmowego skutkuje widocznym zwiększeniem intensywności ruchu na stronie, a także rozbudowaniem potencjału SEO witryny. Poniżej prezentujemy przykłady firm, które uaktywniły na swoich serwisach sekcję blogową. Od momentu rozpoczęcia regularnych prac nad budową sekcji, ilość słów kluczowych, na które rankinguje strona www wzrasta w błyskawicznym tempie. Blog wywiera potężny wpływ na poszerzanie skali oddziaływania całej witryny w naturalnych wynikach wyszukiwania Google.

Blog firmowy - statystyki z pozycjonowania

Blog firmowy - statystyki SEO

Dynamiczny i zmasowany wzrost ruchu na stronie wynikający z prowadzenia bloga firmowego to najważniejsza, ale nie jedyna zaleta wdrożenia tej sekcji na Twoim serwisie. Wzmożony ruch i rozbudowa potencjału SEO nie byłyby tak efektywne, gdybyś dzięki regularnemu pisaniu nie kreował innych korzyści.

Publikując artykuły blogowe:

  • budujesz eksperckość dzięki rzetelnym treściom wyjaśniającym specyfikę Twojego fachu
  • zyskujesz zaufanie poprzez prezentację Twoich produktów lub usług w praktyce
  • stajesz się autorytetem udowadniającym swoją wiedzę i umiejętności, publikując poradniki czy ważne wyjaśnienia
  • kreujesz wizerunek i świadomość marki, wyróżniając się stylem tekstów, atrakcyjną grafiką, indywidualnym pomysłem na realizację blogowych wpisów
  • jesteś o krok przed konkurencją, która nie dostrzega wielkiego potencjału bloga biznesowego

A zatem – zacznij pisać! Forma i treść bloga firmowego to skuteczny sposób na sukces Twojego biznesu w Internecie, który przyniesie Twojej stronie cały szereg korzyści. Jeśli nie wiesz, jak zacząć prowadzić blog firmowy, chętnie Ci pomożemy. Oferujemy:

  • pomoc w wyborze popularnego tematu (analiza trendów) – nasi specjaliści mogą zaproponować tematy, na które warto pisać, aby jednocześnie zwiększyć zainteresowanie Twoją witryną. W tym celu analizujemy przede wszystkim najczęstsze pytania zadawane przez internautów
  • pomoc w wyborze słów kluczowych (analiza popularnych słów kluczowych) – nasi specjaliści poza tematami mogą również przesłać inne popularne słowa kluczowe z zakresu „long tail”, o których warto napisać na blogu
  • optymalizację podstrony z danym tekstem pod kątem pozycjonowania - nasi specjaliści zajmują się pozycjonowaniem danej domeny całościowo, zatem każdorazowo dodany tekst również jest poddany naszej analizie pod kątem optymalizacji oraz wykorzystywany do szerszej promocji.

Ocena artykułu:

1 2 3 4 5

4.95 / 5 według 541 opinii

Może Ciebie zainteresować
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.