Agencja reklamowa co to jest - advertising agency, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku | Sempire

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest agencja reklamowa - advertising agency, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Inna nazwa: agencja marketingowa

Co to jest agencja reklamowa?
Co to jest agencja reklamowa?

Agencja reklamowa (advertising agency), określana również jako agencja marketingowa, to firma zajmująca się projektowaniem i realizacją kompleksowych kampanii lub pojedynczych reklam z wykorzystaniem kanałów online oraz tradycyjnych form przekazu.

Nazwa “agencja reklamowa” może być stosowana zarówno w kontekście firm prowadzących działania marketingowe w internecie, jak i za pośrednictwem radia, telewizji, prasy oraz innych nośników drukowanych, w tym projektów outdoorowych czy indoorowych.

Agencja reklamowa może prowadzić działania w obszarze BTL (skierowane do konkretnego klienta) oraz ATL (skierowane do szerokiej grupy docelowej). Firmy, które świadczą usługi w obu tych dziedzinach, nazywane są agencjami 360°.

Agencje reklamowe oferują między innymi:

  • projektowanie i umieszczanie reklam w prasie, radiu, telewizji i internecie,
  • projektowanie i umieszczanie reklam outdoorowych (billboardów czy banerów na zewnątrz) i indoorowych (w lokalach, szkołach czy klubach fitness),
  • tworzenie stoisk wystawowych,
  • tworzenie identyfikacji wizualnych,
  • doradztwo marketingowe.

Pierwsza na świecie agencja reklamowa powstała w XIX wieku. Jej działalność polegała na zbieraniu ogłoszeń i zlecaniu ich publikacji w prasie drukowanej.

Sprawdź również: co to jest ATL, co to jest BTL

Sprawdź na blogu:

Definicja pojęcia agencja reklamowa - advertising agency
agencja marketingowa
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 10 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.