Agencja marketingowa – firma zajmująca się reklamą w Google i Internecie

Agencja marketingowa – firma zajmująca się reklamą w Google i Internecie

Przekaż działania na rzecz marketingu doświadczonej agencji, zatrudniającej ekspertów z wielu dziedzin, wyposażonych w niezbędną wiedzę i zaawansowane technologie.

SEMPIRE to agencja marketingowa, która w skuteczny sposób zajmie się reklamą Twojego biznesu. Realizujemy strategie SEO, SXO, PPC oraz kampanie w mediach społecznościowych. 

Współpracujemy z firmami projektującymi i tworzącymi nowoczesne strony internetowe. Wskażemy Ci sprawdzoną agencję, która w porozumieniu z nami wykona projekt witryny zgodnej z aktualnymi trendami w zakresie web designu, a także maksymalnie dostosowanej do użytkowników i robotów wyszukiwarek. 

Współpraca z agencją marketingową SEMPIRE to:

  • bezpłatny audyt Twojej strony internetowej, oceniający jej aktualną kondycję i możliwości reklamowe,
  • darmowa analiza działań konkurencji,
  • indywidualna strategia marketingowa w wyszukiwarkach,
  • dostęp do firm, które wspólnie z nami opracują projekt zoptymalizowanego pod kątem wyszukiwarek serwisu online,
  • bezpłatna konsultacja ze Specjalistą ds. reklamy,
  • dostęp do zaawansowanych technologii,
  • wsparcie dedykowanych opiekunów,
  • monitoring efektywności prac, rekomendowanie rozwiązań, optymalizacja, cykliczne raportowanie.

Twoja obecność w sieci ma znaczenie! Opowiedz nam o swoich oczekiwaniach, a my przygotujemy dla Ciebie indywidualne rozwiązania, zwiększające rozpoznawalność marki. 

Agencja marketingowa – co to jest i czym się zajmuje?

Aż 59% wydatków ponoszonych na reklamę w Polsce stanowią obecnie działania podejmowane online. Zaraz po nich miejsce zajmuje telewizja (z wynikiem 25%), reklama outdoorowa (5%) i promocja w prasie (4,3%) (źródło: interaktywnie.com). 

Dane jasno wskazują, że rynek mediów tradycyjnych słabnie na rzecz reklamy online. Przyczyną tego trendu jest fakt, że działania realizowane w sieci dają znacznie większe możliwości, choćby w przypadku targetowania odbiorcy i personalizacji przekazu. 

Nic więc dziwnego, że współczesne agencje marketingowe największy nacisk kładą właśnie na działania w obszarze reklamy w Internecie i tam upatrują szans na lepsze wyniki sprzedażowe swoich klientów. Sprawdź, czym się zajmują i jak mogą Ci pomóc w zwiększaniu sprzedaży.

Zacznij już teraz współpracę w zakresie reklamy online – skorzystaj z darmowej analizy Twojej strony www lub zamów indywidualną konsultację z naszym Specjalistą, który zupełnie bezpłatnie przedstawi Ci najlepsze kierunki promocji w sieci. 

Umów się na bezpłatną konsultację teraz!

agencja marketingowa

Rozwiń wszystkie

Co to jest agencja marketingowa? 

Agencja marketingowa to firma, która prowadzi działania polegające na tworzeniu strategii i realizowaniu na jej podstawie kompleksowych kampanii reklamowych, wykorzystując do tego kanały online i nowoczesne trendy digital marketingowe, a także tradycyjne formy przekazu – radio, prasę, telewizję, reklamę outdoorową (billboardy czy banery w mieście).  

Agencje marketingowe prowadzą działania łączące obszar BTL-owy (ang. below the line), skupiający się na odbiorcy indywidualnym, z obszarem ATL-owym (ang. above the line), koncentrującym się na odbiorcy masowym. Praca na obu tych płaszczyznach kompetencyjnych sprawia, że agencja marketingowa może być alternatywnie określana agencją 360° lub agencją full service.

W zakresie usług firm marketingowych znajduje się całe spektrum komplementarnych działań, do których należą: projektowanie i tworzenie stron internetowych, optymalizacja serwisu pod kątem wyszukiwarek, obsługa mediów społecznościowych firmy, projekty graficzne i identyfikacja wizualna marki, jej produktów lub usług, a także planowanie, tworzenie i wdrażanie płatnych kampanii reklamowych uwzględniających odpowiednie kanały dystrybucji. 

Działania agencji marketingowej prowadzone są zarówno w przestrzeni wirtualnej, jak i analogowej, a tak szeroki przekrój kompetencji wymaga specjalistycznej wiedzy. Dlatego w zespole firm reklamowych znajdują się eksperci z wielu dziedzin, wyposażeni w specjalistyczne narzędzia – programiści, webmasterzy, graficy, specjaliści SEO/SEM, specjaliści ds. PR, specjaliści ds. social mediów czy specjaliści od reklamy telewizyjnej i radiowej.

Czym zajmuje się agencja marketingowa? 

Do szerokiego spektrum działań agencji marketingowych należy zaliczyć tradycyjne formy przekazu, jak i marketing internetowy. Oznacza to, że firmy te działają wielokierunkowo, stosując przy tym zdywersyfikowane metody reklamy. 

Do głównych usług agencji marketingowych należą:

  • konsultacja z klientem,
  • tworzenie indywidualnych strategii reklamy, wykorzystujących tradycyjne i/lub nowe media, 
  • projektowanie i budowanie nowoczesnych serwisów, 
  • marketing w wyszukiwarkach – SEM (ang. Search Engine Marketing): pozycjonowanie stron – SEO (ang. Search Engine Optimization) i promocja w płatnych wynikach wyszukiwania, 
  • prowadzenie działań promocyjnych w mediach społecznościowych i sprawne zarządzanie profilami firmy, 
  • opracowywanie identyfikacji wizualnej marki,
  • budowanie relacji z otoczeniem – PR (ang. Public Relations – relacje publiczne), zarządzanie reputacją marki i wywoływanie pozytywnych z nią skojarzeń,
  • tworzenie i zarządzanie lejkiem marketingowym, 
  • prowadzenie marketingu afiliacyjnego,
  • tworzenie, planowanie, zakup i zarządzanie reklamą w mediach tradycyjnych.

Konsultacja z klientem i opracowanie strategii

Bez indywidualnego wywiadu i określenia przez klienta najważniejszych oczekiwań oraz priorytetów nie można podjąć żadnych działań marketingowych. Elementy te są niezwykle ważne, ponieważ dzięki nim profesjonalne agencje marketingowe opracowują komplementarną strategię, dobierając do niej odpowiednie narzędzia i źródła przekazu. 

Firma od reklamy internetowej i tradycyjnej wyznacza nowe kierunki działań, biorąc pod uwagę indywidualne preferencje usługobiorców, jak i cele, które chcą osiągnąć. Jednakże opracowanie rzetelnej strategii reklamy w Internecie i mediach tradycyjnych wymaga szczegółowego zapoznania się z kluczowymi obszarami wpływającymi na widoczność i rozpoznawalność marki. 

Najważniejsze z nich to:

  • branża, w jakiej działa biznes,
  • kondycja firmy i jej pozycja na rynku,
  • weryfikacja konkurencji i aktualnej sytuacji na rynku,
  • zdefiniowanie celów i założeń,
  • określenie grupy docelowej,
  • dotychczas prowadzone działania promocyjne i ich rezultaty.

Projektowanie i tworzenie stron internetowych 

77% użytkowników sieci w Polsce robi zakupy przez Internet (źródło: interaktywnie.com). Oznacza to, że o sukcesie Twojego biznesu online decyduje dobrze zaprojektowana i przyjazna użytkownikowi strona internetowa, platforma e-commerce czy też aplikacja. 

Tworzenie stron www to proces angażujący specjalistów z wielu dziedzin – web developerów, copywriterów, grafików, specjalistów SEO/SEM czy specjalistów UX/UI. 

Każda z tych osób dba o to, aby witryna była użyteczna, szybka, miła dla oka, funkcjonalna oraz uwzględniająca najważniejsze czynniki, które Google bierze pod uwagę przy jej ocenie na tle konkurencji. 

Dobra agencja marketingowa samodzielnie zaprojektuje serwis od podstaw lub zleci to zadanie zewnętrznej firmie, z którą współpracuje w tym obszarze. Profesjonalni web designerzy stworzą dowolną witrynę, bazując nie tylko na indywidualnych preferencjach klienta, ale mając na uwadze również funkcjonalność serwisu i panujące aktualnie trendy. 

Funkcja strony internetowej wpływa na jej architekturę. Witryna one-page będzie doskonałą wizytówką firmy, jednakże tylko rozbudowany serwis umożliwi dokonywanie zakupów, zamawianie usług czy korzystanie z bloga firmowego jako rzetelnego źródła wiedzy.   

Pozycjonowanie stron internetowych

Sam projekt strony internetowej nie przyniesie zysku. Profesjonalne pozycjonowanie strony internetowej przełoży się na wysoką pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania, a to z kolei przyczyni się do generowania coraz większego i wartościowego ruchu na stronie. 

Aż 75% użytkowników odwiedza jedynie pierwszą stronę wyników w Google (źródło: hubspot.com). Dlatego tak ważne są działania SEO (ang. Search Engine Optimization) i UX (ang. User Experience), wchodzące w skład koncepcji SXO (ang. Search Experience Optimization), zakładającej optymalizację doświadczeń użytkowników.

Pozycjonowanie serwisu w wyszukiwarkach nie jest działaniem jednorazowym, a długofalowym, którego efekt jest odroczony w czasie. Należy przygotować się na wielomiesięczną pracę w tym zakresie. Warto pamiętać, że pierwsze działania podejmowane przez specjalistów SEO tylko na pozór nie przynoszą żadnych rezultatów – w rzeczywistości mają olbrzymi wpływ na cały proces budowania widoczności firmy w sieci, który trwa zwykle lata. 

Uzyskanie czołowych pozycji w Google to gwarancja generowania wartościowego ruchu, a co za tym idzie wymiernych korzyści w postaci szybkiego wzrostu zysków. Należy zatem zachować ciągłość prac i stale monitorować zmiany zachodzące w środowisku internetowym oraz szybko na nie reagować, aby nie tylko znaleźć się w TOP 10 wyników w Google, ale, co równie ważne, utrzymać wysoką pozycję na dłużej. 

Agencja zajmująca się reklamą w Internecie dostarczy Ci profesjonalny audyt SEO, a wraz z nim szczegółowo opisane zalecenia optymalizacyjne dla Twojej strony www. Dzięki temu szybko wdrożysz niezbędne rekomendacje i zwiększysz widoczność swojej witryny w Google. 

Kampanie reklamowe Google Ads

Aż 86% marketerów w Polsce korzysta z potencjału Google Ads do skutecznego i efektywnego zarządzania swoją marką (źródło: nowymarketing.pl). 

System Google pozwala na personalizowanie reklam na podstawie konkretnych danych – płci, wieku, miejsca zamieszkania czy zainteresowań odbiorców. Ponadto wyróżnia go możliwość wprowadzenia szybkich modyfikacji i dopasowania kampanii reklamowej do potrzeb biznesu. 

Narzędzie Google Ads charakteryzuje model efektywnościowy, w którym reklamodawca płaci za kliknięcie (CPC  – cost per click), 1000 wyświetleń reklamy (CPM – cost per mille) lub za jej obejrzenie (CPV – cost per view).

Oznacza to, że Google Ads należy do form promocji, które można bez problemu zmierzyć. Firma od reklamy w Google dobiera indywidualnie formy kampanii oraz związane z nimi modele rozliczeń, które zależą przede wszystkim od celów biznesowych oraz branży, w której działa klient. 

Agencja zajmująca się reklamą w Google może zaproponować swoim klientom kilka wariantów płatnej promocji, wykorzystując przy tym system Google Ads:

  • linki sponsorowane Google Ads – wyświetlane w formie reklamy po wpisaniu konkretnego zapytania przez użytkownika w wyszukiwarkę. Z reguły zajmują pierwsze cztery i trzy ostatnie pozycje w Google;
  • reklama graficzna GDN (ang. Google Display Network) – promocja w ponad 2 milionach witryn należących do sieci partnerskiej Google;
  • kampania remarketingowa Google Ads – reklama wyświetlana w formie graficznej i/lub tekstowej, przypominająca o oglądanej już ofercie i skłaniająca użytkownika do podjęcia decyzji zakupowej; 
  • reklama produktowa Ads – rodzaj porównywarki, w której wyniki wyszukiwania przedstawiane są zarówno w formie obrazu/zdjęcia, jak i tekstu na stronie głównej Google w sekcji Zakupy Google (ang. Google Shops).

Content marketing

Wartościowe i unikalne treści zamieszczane zarówno w obrębie serwisu, jak i dystrybuowane na zewnątrz, są nieodłączną częścią całego procesu pozycjonowania i promowania marki w sieci. 

74% firm zadeklarowało, że content marketing ma kluczowe znaczenie dla zwiększania jakości i ilość leadów (źródło: Affde). Wysokiej jakości teksty budują wizerunek eksperta w branży i odpowiadają na potrzeby użytkowników. 

Content marketing to jeden z najważniejszych obszarów wspierających proces pozycjonowania strony internetowej. Celem projektowania i dystrybucji wartościowych treści jest gromadzenie wiernej społeczności wokół marki, postrzegającej ją jako źródło rzetelnej wiedzy i praktycznych porad. 

Agencje marketingowe zatrudniają wykwalifikowanych copywriterów, którzy poza swobodą przelewania myśli na “papier” i dużym poziomem kreatywności, niezbędnej chociażby do tworzenia skutecznych haseł reklamowych, posiadają również wiedzę techniczną związaną z SEO. Dzięki niej są w stanie zaprojektować treści w taki sposób, aby odpowiadały na wpisywane w wyszukiwarkę zapytania użytkowników i tym samym spełniały ich potrzeby. 

Marketing w social mediach

W styczniu 2022 roku z samego tylko Facebooka skorzystało w Polsce 17,5 mln użytkowników, a zamieszczane w nim reklamy trafiły do blisko 47% z nich. Najlepiej w obszarze social media prezentuje się reklama na YouTube, bowiem dociera ona do 83% użytkowników (źródło: interaktywnie.com). 

Marketing w mediach społecznościowych stanowi dziś bardzo ważny aspekt w kontekście podnoszenia sprzedaży i generowania zysków. Poprzez social media marketing kreuje się pozytywny wizerunek marki i buduje wierną społeczność wokół niej. 

Dotarcie do tak szerokiego grona użytkowników jest możliwe dzięki personalizacji przekazu i kierowania go do ściśle określonej grupy odbiorców, np. ze względu na miejsce zamieszkania, płeć, wiek czy zainteresowania. Media społecznościowe pozwalają zrozumieć potrzeby i oczekiwania użytkowników, a także uzyskać od nich informację zwrotną i nawiązać interakcję.  

Social media marketing umożliwia także realizację płatnych kampanii – szczególnie pomocnych w przypadku ograniczonych zasobów czasowych oraz wprowadzania nowych lub sezonowych produktów czy też usług na rynek. 

Agencje marketingowe, dzięki zgrabnie przemyślanej strategii promocyjnej, dotrą do osób zainteresowanych Twoją ofertą i wygenerują wartościowy ruch organiczny w serwisie. 

Korzyści płynące z płatnych form reklamowych w mediach społecznościowych:

  • optymalizacja kampanii i dopasowanie jej do budżetu,
  • targetowanie odbiorców pod względem wielu parametrów: płci, wieku, zainteresowań czy lokalizacji,
  • szybsze dotarcie do klientów,
  • mierzalna skuteczność prowadzonej kampanii.

Identyfikacja wizualna marki

Identyfikacja wizualna (ang. visual identity) to zbiór narzędzi służących do kreowania wizerunku marki jako tej, która jest w stanie zaspokoić potrzeby i spełnić wszelkie oczekiwania klientów. 

W Polsce sprzedaż produktów pochodzących od znanych firm rośnie 3 razy szybciej w porównaniu do produktów niemarkowych (źródło: researchgate.net). Wynika to przede wszystkim z siły i ugruntowania marki na rynku, która wytwarza u odbiorcy poczucie zaufania, obniżając tym samym ryzyko nabycia przez niego artykułów niższej jakości. 

Komunikacja wizualna stanowi ważne ogniwo w strategii marketingowej, bowiem pozwala wyróżnić mocne cechy marki, jej unikalność, a także wyróżnić ją na tle konkurencji, budując przewagę rynkową. 

Na podstawie przeprowadzonej identyfikacji wizualnej agencja marketingowa tworzy zbiór elementów identyfikacyjnych, nadających tożsamość marce. Należą do nich symbole, kolory, szablony dokumentów, materiały reklamowe, wygląd opakowań i produktów, a nawet wystrój pomieszczeń i estetyka budynków.    

Kontakty z otoczeniem i budowanie pozytywnego wizerunku marki

Trudno sobie wyobrazić dzisiejszy PR bez Internetu. Dynamika rozwoju social mediów sprawiła, że przedsiębiorcy prowadzący biznes pozyskali nowy kanał komunikacji, który stał się mostem łączącym ich z klientami. 

Prowadzenie fanpage’a firmowego umożliwia budowanie bezpośrednich oraz mniej formalnych relacji z konsumentem, pozwalając często na zaprezentowanie oferty w inny, niekonwencjonalny sposób. 

Współczesne agencje marketingowe koncentrują się na kompleksowej komunikacji, w ramach której kreują zarówno wewnętrzny, jak i zewnętrzny wizerunek firmy. W tym celu:

  • działają w imieniu Twojej firmy w grupach i na forach branżowych,
  • prowadzą PR w newsletterach oraz za pomocą e-mail marketingu,
  • organizują eventy, 
  • przygotowują materiały prasowe,
  • tworzą materiały reklamowe przeznaczone do emisji w mediach tradycyjnych.

Lejek marketingowy

Lejek sprzedażowy (ang. sales funnel) należy do narzędzi, które przedstawiają proces sprzedażowy w formie wizualnej – najczęściej w postaci wieloetapowego wykresu. Obrazuje on ścieżkę, jaką przechodzi klient od uwagi i świadomości na temat produktu lub usługi, przez zainteresowanie i kształtowanie opinii na jej temat, do momentu podjęcia decyzji zakupowej. 

Profesjonalna agencja marketingowa tworzy i wdraża lejek, organizując cały proces sprzedażowy i weryfikując te poziomy konwersji, na których klienci rezygnują z dalszych zakupów. Pozwala to dostrzec przyczynę tego zachowania i w efekcie ją wyeliminować. 

Za pomocą narzędzi takich jak Google Analytics specjaliści analizują etapy porzucania koszyka, a także mogą wskazać produkty lub podstrony wyróżniające się najniższą skutecznością. Równie ważny jest fakt, że system Google pozwala doprecyzować, skąd pochodzą klienci, i które kanały mają największy wpływ na wzrost sprzedaży. 

Marketing afiliacyjny

Szczególną techniką marketingową jest marketing afiliacyjny (ang. affiliate marketing), określany także marketingiem partnerskim. W niecały rok zainteresowanie marketingiem afiliacyjnym wzrosło o 44%, a 15% dochodu w Internecie pochodzi właśnie z tego modelu biznesowego (źródło: 99firms.com).  

Istotą marketingu partnerskiego jest promocja produktów lub usług i podnoszenie efektywności sprzedaży. Choć partnerem afiliacyjnym może w teorii zostać każdy, z reguły wybierane są jedynie te podmioty, które cieszą się największym zaufaniem. 

Zasady afiliacji są proste. Reklamodawca dostarcza do partnera własny produkt lub usługę, która następnie jest rekomendowana użytkownikom. Partner otrzymuje wynagrodzenie, procent od wartości zakupionego produktu lub usługi, bądź też stałą stawkę – za reakcję klienta wykonaną w serwisie należącym do reklamodawcy. 

Agencje marketingowe pośredniczą w pozyskiwaniu partnerów afiliacyjnych, dokonując ich skrupulatnej selekcji i pozostając z nimi w stałym kontakcie, w celu budowania wspólnej strategii działań. Na podstawie dogłębnej analizy rynku, konkurencji, branży czy grupy docelowej agencje marketingowe określają te wertykale wydawców, z którymi współpraca wpłynie na generowanie największej ilości konwersji. 

Reklama w mediach tradycyjnych

Współczesne uwarunkowania mediów pozwalają stanowczo stwierdzić, że Internet jest najbardziej wartościowym medium spośród wszystkich dostępnych kanałów reklamowych. Jednakże poza promocją biznesu w nowych mediach agencje marketingowe działają również w przestrzeni mediów analogowych. 

W 2021 roku udział telewizji w rynku reklamowym wyniósł 42% (źródło: interaktywnie.com). Należy mieć jednak na uwadze, że dotarcie do sprecyzowanej grupy odbiorców za pomocą reklamy telewizyjnej jest w tym przypadku utrudnione. 

Koszt wyemitowania reklamy w telewizji trzeba liczyć w dziesiątkach tysięcy złotych. Zasięg emisyjny jest ogromny, lecz budżet na tym poziomie wykorzystany np. na reklamę w Google wystarczy na pełen rok usług i zapewni stały przypływ klientów zdecydowanych na dokonanie zakupu.

Dziś promocja w telewizji, radiu i prasie stanowi uzupełnienie marketingu internetowego, a nie jego alternatywę. Z uwagi na malejące zainteresowanie telewizją, sieć stała się przestrzenią, w której prowadzi się bardziej efektywne kampanie reklamowe.

Agencja zajmująca się reklamą w Internecie i mediach tradycyjnych – dlaczego warto podjąć współpracę? 

Współpraca z agencją marketingową to szereg komplementarnych działań skrojonych na miarę Twoich biznesowych potrzeb. Wielowymiarowość działań reklamowych zmusza do nieustannego poszerzania wiedzy, śledzenia trendów, analizowania zachowań konkurencji, a także utrzymywania efektów. 

Czynnikiem przemawiającym za wyborem firmy marketingowej jest zespół fachowców wyposażonych w wiedzę i narzędzia pozwalające prowadzić działania w różnych kierunkach i na najwyższym poziomie. 

Współpraca z profesjonalną agencją marketingową to wymierne korzyści dla Ciebie i Twojego biznesu. Postaw na outsourcing działań reklamowych i powierz je zewnętrznej firmie. 

Niższe koszty inwestycji

Budowa wewnętrznego działu marketingowego w firmie wymaga wysokich nakładów finansowych. Zatrudnienie pełnoetatowych specjalistów od reklamy, koszt narzędzi i oprogramowania, większa przestrzeń biurowa i związana z nią cena najmu – tworzenie profesjonalnego działu marketingowego od podstaw to ogromna inwestycja. 

Korzystanie z usług agencji marketingowych pozwala znacznie obniżyć wydatki wewnętrzne. Firmy od marketingu nie tylko świadczą kompleksowe usługi, ale i wykorzystują wypracowane przez lata autorskie know-how oraz specjalistyczne narzędzia – cena ich zakupu i dodatkowe koszty związane z rozwojem byłyby ogromnym obciążeniem finansowym dla Twojej firmy. 

Sięgając po pomoc profesjonalnej agencji marketingowej, masz wpływ na wydatki, ponieważ sam określasz budżet. 

Dostęp do najnowszych technologii 

Liczba narzędzi potrzebnych do realizacji poszczególnych zadań i monitorowania efektów to inwestycja, której koszt może przekraczać założenia budżetowe.

Pozycjonowanie stron internetowych, link building, płatne kampanie online, projekty graficzne, spoty reklamowe, filmy wideo – realizacja wszystkich zadań wymaga specjalistycznych narzędzi odpowiadających współczesnej technologii.

Korzystając z agencji marketingowej, nie musisz martwić się o dostęp do niezbędnych i drogich programów.

Doświadczony zespół fachowców

Agencja marketingowa jest organizmem, którego poszczególne elementy wzajemnie się uzupełniają. Doświadczenie pracowników, ich zaangażowanie i wiedza pozwalają osiągnąć cele, o które razem de facto walczycie.

Korzystanie z wykwalifikowanego zespołu specjalistów jest gwarancją profesjonalnie zrealizowanych założeń w każdym z obszarów marketingu. 

Oszczędność czasu i koncentracja na kluczowych zadaniach

Zdywersyfikowane działania agencji marketingowych wymagają udziału specjalistów z wielu obszarów – od analityków, pozycjonerów, grafików, po web designerów, ekspertów od reklamy telewizyjnej i radiowej czy PR-u.

Powierzając zadanie profesjonalistom, nie musisz inwestować w cały pakiet ich możliwości, a skorzystać jedynie z części kompetencji, jakie posiadają (prowadzenie firmowego bloga, reklama na Facebooku, reklama w radiu czy telewizji). 

Bez wątpienia działanie na tak szerokim polu, jakim jest marketing, odbija się echem na czasie spędzonym nad realizacją wszystkich działań zmierzających do promocji marki i budowania jej silnej pozycji na rynku. Możesz mieć więcej przestrzeni dla siebie i poświęcić czas na zarządzanie biznesem. 

Przekazanie w ręce agencji marketingowych obowiązków związanych z promocją firmy i jej reklamą pozwala skupić się na innych ważnych z punktu widzenia biznesu obszarach, np. podejmowanie nowej współpracy z kontrahentami czy zarządzanie zespołem.

Wzrost rozpoznawalności marki i zwiększenie przychodów

Zgrabnie przemyślana strategia marketingowa i dopasowane do specyfiki branży rozwiązania przełożą się na zysk Twojej firmy. Obecność Twojej firmy w TOP 10 wyników wyszukiwania Google, promocja w mediach społecznościowych czy reklama w mediach tradycyjnych wpłyną na lepszą rozpoznawalność marki i umocnią jej pozycję na rynku.  

Działania podjęte przez agencje marketingowe zawsze zmierzają do pozyskiwania nowych odbiorców. Dzięki odpowiednio dobranym formom przekazu i narzędziom marketingowym zwiększysz zasięg i dotrzesz do grona tych osób, które dotychczas nie wiedziały lub nie interesowały się ofertą Twojej firmy. 

Obserwowanie najnowszych trendów i reakcja na zmiany

Dynamika zmian zachodzących w dziedzinie marketingu online i offline wymaga nieustannego monitorowania trendów i dostosowywania się do nich. Jeśli chcesz wyprzedzić konkurencję, musisz stale obserwować rynek i natychmiast reagować na zmiany. 

Agencje marketingowe w całym arsenale swoich możliwości mają dostęp do profesjonalnych narzędzi i sprawdzonych technik, które pozwalają dotrzymać tempa zmianom i nie złapać zadyszki w walce o najwyższe cele. Powierzając biznes w ręce fachowców, możesz liczyć na skuteczne rozwiązania, które zostawią Twoją konkurencję w tyle.  

Firma zajmująca się reklamą internetową i tradycyjną – efekty współpracy

Na widoczne efekty pracy agencji marketingowych wpływ ma wiele czynników. Podstawą sukcesu jest dobrze przemyślana strategia i dobór odpowiednich narzędzi, które razem mają przynieść możliwie jak najszybsze rezultaty. Dla osiągnięcia celów kluczowe stają się:

  • zakres prowadzonych działań i to, czego one dotyczą,
  • branża, w jakiej działa Twoja firma,
  • produkt lub usługa, jaką oferujesz, 
  • grupa docelowa,
  • konkurencja i zapotrzebowanie na rynku,
  • czas wdrożenia i prowadzenia strategii marketingowych.

Nie da się jednoznacznie sprecyzować czasu, w jakim przyjdą satysfakcjonujące wyniki. Na efekt z reguły należy czekać od kilku do kilkunastu miesięcy lub nawet lat.

Fundamentalne staje się dobranie indywidualnego kierunku działań i długofalowa współpraca z firmą marketingową z uwagi na dynamicznie zmieniające się trendy, choćby w obszarach e-marketingu. 

Dobra agencja od reklamy w Google, Internecie i mediach tradycyjnych – kiedy jest potrzebna? 

Agencje marketingowe oferują swoje usługi wszystkim tym, którzy potrzebują profesjonalnych działań na rzecz szeroko rozumianej reklamy i umocnienia pozycji biznesu na rynku, niezależnie od profilu działalności firmy.

Z usług firm marketingowych korzystają:

  • startupy, które dopiero rozpoczynają swoją działalność na rynku,
  • przedsiębiorcy z sektora małych, średnich i dużych firm, którym zależy na budowaniu rozpoznawalności marki i zwiększeniu sprzedaży, 
  • sklepy internetowe, portale, serwisy rekrutacyjne, 
  • sklepy stacjonarne działające w mocno konkurencyjnych branżach,
  • wszystkie firmy prowadzące sprzedaż produktów lub usług.

Co daje współpraca z agencją marketingową?

Współpraca z profesjonalną agencją marketingową to szereg korzyści, które otrzymuje Twój biznes bez względu na staż i branżę, w której działa. Oddanie własnej firmy w ręce specjalistów pozwoli Ci skupić się na istotnych z punktu widzenia działalności aspektach i przenieść część obowiązków na firmę zewnętrzną. 

Wsparcie dla startupu, nowego biznesu, nowej marki

Agencje marketingowe służą wsparciem podczas kształtowania tożsamości nowej firmy, wprowadzania nowych usług, produktów czy też wspierają obecne już na rynku biznesy, chcące wdrożyć świeże projekty na rynek.

Angażowanie w te działania firmy zewnętrznej to częsta praktyka pozwalająca zaoszczędzić czas, poznać szanse działań marketingowych na podstawie przeprowadzonego niezależnego audytu, zintegrować i zwiększyć liczbę kanałów komunikacji, zaprojektować oraz wdrożyć stronę internetową, a także zoptymalizować ją pod kątem wyszukiwarek.

Wysoka świadomość marki i stały kontakt z odbiorcą

Stałe wsparcie jest przydatne na każdym etapie rozwoju firmy. Nie tylko podczas startu, ale i w trakcie długoletniego stażu na rynku. Niekiedy liczba zadań jest przytłaczająca i samodzielna realizacja ich wszystkich jest niemożliwa.

Stała i regularna obsługa wiąże się ze stałymi kosztami. To dobra opcja w przypadku określonego i ograniczonego budżetu. 

Nabywanie niezbędnej wiedzy

Agencje marketingowe dzielą się wiedzą i doświadczeniem z klientami, aby ci mogli efektywnie zarządzać firmą nawet po zamknięciu projektu. Firmy te niejednokrotnie organizują szkolenia dla swoich klientów, ucząc i przekazując najważniejsze informacje przydatne na późniejszych etapach rozwoju biznesu. 

Pomoc doraźna 

Firmy marketingowe nie muszą realizować długofalowych projektów. Ich wiedza jest przydatna także podczas realizacji jednego, sprecyzowanego zadania – nowy tekst na stronę główną, nowy kanał w mediach społecznościowych, dodatkowy projekt graficzny, całkiem nowa strategia marketingowa, pojedyncza kampania Facebook Ads.

Niekiedy agencje marketingowe angażowane są tymczasowo z uwagi na dynamiczne zmiany w trendach wyznaczających nowe kierunki w e-marketingu i dużo lepszą orientację specjalistów w tym zakresie. 

Agencja marketingowa – cena usług reklamowych. Co składa się na koszt kampanii marketingowych?

Na koszt działań marketingowych składa się wiele czynników, które trzeba uwzględnić w wycenie usług. Niejednokrotnie budżet musi udźwignąć całe spektrum działań i wykorzystanych do realizacji zamierzonych celów narzędzi – od zmian w obrębie strony internetowej, poprzez reklamy w social mediach i reklamy outdoorowe.

Nie da się oszacować kosztów działań marketingowych bez sprecyzowania, czego mają one dotyczyć i na jaką skalę mają być realizowane. 

Usługi agencji marketingowych i ich orientacyjne koszty:

  • tworzenie stron internetowych – rozbieżność cen w tym zakresie jest bardzo duża. Koszt podstawowej witryny na responsywnym szablonie WordPress, content, grafika, usługi hostingowe, około 5-7 zakładek z podstawowymi informacjami na temat firmy to wydatek rzędu kilku tysięcy złotych. Mamy tu na myśli bazowy model strony. Bardziej rozbudowana witryna, na której wykorzystywane są autorskie projekty szablonów, to już koszty liczone nawet w dziesiątkach tysięcy złotych;
  • pozycjonowanie – proces pozycjonowania strony internetowej to szeroki zakres cenowy, który wynosi od kilkuset do nawet kilkudziesięciu tysięcy za miesiąc pracy specjalistów SEO, programistów, analityków czy copywriterów. Firma zajmująca się reklamą w Internecie wycenia koszt pozycjonowania serwisu na podstawie wielu czynników: branży, konkurencji, liczby słów kluczowych, historii domeny, aktualnie zajmowanych pozycji czy dotychczas realizowanych działań pozycjonerskich. Sprawdź cennik pozycjonowania stron;
  • prowadzenie profilu w social mediach – tylko samodzielne uruchomienie fanpage’a i jego prowadzenie wiąże się z zerowymi kosztami poniesionymi na tę formę promocji. Firma od reklamy w Internecie zarządza profilami firmowymi, pobierając za to stałe miesięczne wynagrodzenie, które waha się od kilkuset do kilku tysięcy złotych. Wpływ na ostateczną cenę ma branża, działania podejmowane w ramach optymalizacji profilu, częstotliwość zamieszczania postów, kreacje graficzne czy kampanie promocyjne w postaci konkursów, wydarzeń etc.;
  • płatna reklama w mediach społecznościowych – cena będzie zależała od tego, jaką liczbę konwersji będziesz chciał pozyskać w określonym przedziale czasowym. Sam Facebook proponuje za reklamę stawki rozpoczynające się już od kilku złotych. Jednakże cena, którą będziesz musiał przeznaczyć na promocję w social mediach, zależy od celów, jakie sobie obrałeś i efektów, jakie chcesz osiągnąć. Kluczowe jest znalezienie kompromisu pomiędzy Twoimi założeniami a budżetem, jaki możesz przeznaczyć na kampanie promocyjne. Zaletą płatnych kampanii jest to, że budżet ustalasz samodzielnie. Do wyboru masz dwa modele rozliczeń: za kliknięcie w reklamę (CPC) lub za 1000 jej wyświetleń (CPM). Sprawdź, od czego zależy cena reklamy na Facebooku i co może zaoferować Ci w tym zakresie agencja zajmująca się reklamą internetową. 
  • realizacja kampanii Google Ads – cena kampanii Google Ads rozpoczyna się już od kilkunastu groszy za jedno kliknięcie w reklamę. Jednakże na jej ostateczny koszt wpływ mają czynniki m.in. związane z zasięgiem, konkurencyjnością słów kluczowych czy precyzyjnie określonymi cechami odbiorców. Pozycja reklamy na stronie, a zatem i jej koszt, związany jest również z aukcją – procesem, który decyduje o kolejności emisji reklamy i tym, która z nich odpowiada danemu wyszukiwaniu. Reklama w Internecie wykorzystująca potencjał Google Ads rozliczana jest na podstawie takich modeli jak: kliknięcie w reklamę (CPC), 1000 wyświetleń reklamy (CPM) lub jej obejrzenie (CPV). Zaletą kampanii Google Ads jest to, że budżet ustalasz samodzielnie, co daje Ci nad nim pełną kontrolę. Agencja od reklamy w Google pobiera stałą miesięczną kwotę za konfigurację i obsługę kampanii; 
  • content marketing – podobnie, jak w przypadku zarządzania profilami w social mediach, tak i tu koszt będzie zerowy jedynie w przypadku prowadzenia samodzielnych prac w tym zakresie. Przy zaangażowaniu profesjonalnej agencji marketingowej należy liczyć się z kosztami wynoszącymi od kilkuset do kilku tysięcy złotych za miesiąc. Wpływ na ostateczną cenę ma wiele czynników takich jak rodzaj contentu, poziom trudności tekstów, ich długość czy systematyczność publikacji; 
  • realizacja projektów graficznych – dotyczy zarówno strony internetowej, postów w social mediach, jak i banerów, ulotek czy roll-upów. Cena w tym aspekcie jest równie rozbieżna, co w przypadku płatnych kampanii reklamowych – podstawowe kreacje graficzne umieszczane w obrębie mediów społecznościowych to koszt rzędu kilkudziesięciu złotych;
  • mailing – na miesięczny koszt e-mail marketingu składają się m.in.: zakres prowadzonej kampanii, jej cel, liczba subskrybentów czy kreacje graficzne. Firma zajmująca się reklamą internetową może w tym zakresie oferować bardzo rozbieżne ceny –  wynoszą one zazwyczaj od zaledwie kilkudziesięciu do nawet kilku tysięcy złotych;
  • reklama prasowa – koszt będzie zależeć od tego, w jakiej branży działa Twoja firma oraz jakiej wielkości kampanii będzie dotyczyła promocja biznesu. Reklama w lokalnej gazecie to koszt rzędu kilkuset złotych netto. W mediach ogólnopolskich natomiast cena może osiągać nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych miesięcznie;
  • reklama telewizyjna – na cenę ma wpływ pora emisji reklamy, kanał, liczba reklam czy długość emisji. Realizacja tej usługi generuje koszty od kilkudziesięciu do nawet kilkuset tysięcy złotych za sam projekt i przygotowanie reklamy. W kosztach należy uwzględnić te czynniki, o których wspomnieliśmy na samym początku. Standardowa długość reklamy to 15, 30 lub 60 sekund – jej emisja to wydatek sięgający setek, a niekiedy nawet milionów złotych;
  • targi i imprezy okolicznościowe – promocja produktu na evencie jest równie istotna w kontekście budowania rozpoznawalności marki. Wynajem powierzchni, przygotowanie stoiska, zakup gadżetów reklamowych, zaangażowanie hostess należy liczyć w kilku, a czasem nawet kilkunastu tysiącach złotych.

Firma od reklamy w Google, Internecie i mediach tradycyjnych – jak wybrać? 

Podjęcie współpracy z profesjonalną firmą marketingową jest koniecznością, jeśli chcesz osiągnąć realne korzyści w postaci zwiększenia rozpoznawalności marki i wzrostu sprzedaży Twoich produktów lub usług.

Wiele działań podejmowanych przez agencje marketingowe wymaga rozłożenia w czasie, a to oznacza, że musisz przygotować się na dłuższą współpracę. 

Wybierając firmę marketingową, zwróć uwagę na takie elementy jak:

  • indywidualna strategia – tylko skrojona na miarę Twoich oczekiwań i celów biznesowych strategia przyniesie wymierne korzyści – sprawdź, która agencja od reklamy internetowej czy tradycyjnej już na starcie oferuje indywidualną analizę i wyznacza strategię działań dopasowaną do Twojego biznesu;
  • doświadczenie w branży – dowiedz się, ile lat działa na rynku agencja marketingowa i ile przez ten czas zrealizowała projektów;
  • portfolio firmy – zapoznaj się z dotychczas zrealizowanymi projektami firmy marketingowej;
  • efektywność dotychczasowych realizacji – zorientuj się, jaki efekt przyniosły działania wdrożone przez firmę marketingową i jak szybko zostały osiągnięte cele;
  • rekomendacje i opinie dotychczasowych klientów – sprawdź, co o agencji marketingowej myślą inni - zapoznaj się z komentarzami w mediach społecznościowych i z opiniami w Google;
  • zakres oferowanych usług – dowiedz się, co znajduje się w całym spektrum działań firmy marketingowej i w jakich branżach się specjalizuje. Jest to istotne w przypadku rozszerzenia współpracy na inne obszary i skorelowania ich ze sobą w taki sposób, aby były ze sobą spójne;
  • narzędzia – zorientuj się, jakimi technologiami dysponuje agencja od reklamy w Internecie i mediach tradycyjnych oraz czy w zakresie jej możliwości znajdują się oprogramowania, które pozwalają zrealizować zamierzone cele i osiągnąć upragnione efekty;
  • warunki współpracy – zapoznaj się dokładnie z umową, zanim ją podpiszesz. Jeśli jakiś zapis nie jest dla Ciebie jasny, nie bój się pytać;
  • komunikacja – sposób komunikacji i przepływ informacji jest ważny zarówno dla Ciebie, jak i dla samej firmy marketingowej. Dowiedz się, z kim będziesz mógł kontaktować się w sprawach formalnych, a kto będzie Twoim wsparciem technicznym. Do Twojej dyspozycji agencja marketingowa powinna przekazać minimum dwóch dedykowanych opiekunów, z którymi będziesz mógł być w stałym kontakcie;
  • sprawozdania z realizacji zadań – raporty są nieodłączną częścią współpracy z agencją marketingową. Dzięki nim wiesz, jakie cele zostały zrealizowane do tej pory i jakie są tego efekty, a także które z nich są nadal w sferze projektu i czekają na wdrożenie. 

Agencja od reklamy internetowej i tradycyjnej – o czym pamiętać, podejmując współpracę z firmą marketingową?

Podejmując rozmowę z określoną agencją marketingową, należy pamiętać o elementach, które pomogą rozwiać wszelkie wątpliwości i oprzeć współpracę na jasnych, określonych warunkach.

Poniżej znajdziesz gotową listę ważnych z Twojego punktu widzenia zagadnień, o których warto pamiętać jeszcze przed podpisaniem umowy.

  1. Dowiedz się, jak wygląda zawarcie umowy, jaki jest okres jej obowiązywania i wypowiedzenia. Czy zakończenie współpracy przed czasem wiąże się z dodatkowymi kosztami? Poproś o draft umowy przed jej podpisaniem.
  2. Przedstaw swój budżet, cele i oczekiwania – dzięki temu łatwiej będzie dopasować strategię do warunków finansowych i oszacować koszt całego przedsięwzięcia.
  3. Poproś o przejrzysty cennik usług – niektóre działania trudno zamknąć w sztywnym cenniku. Wynika to z wielu czynników, które mają na to wpływ – zakresu działań podjętych przez firmę marketingową, branży, rynku docelowego. Ważne zatem, aby została Ci przedstawiona indywidualna strategia i wyszczególnione w niej obszary pracy agencji, których cenę można przedstawić w określonych ramach.
  4. Jeśli Twój budżet jest ograniczony i nie jest on w stanie pokryć założeń, o które się starasz, zastanów się, na czym najbardziej Ci zależy i przedstaw swoją stronę agencji marketingowej. 
  5. Dowiedz się, jakie formy rozliczeń obowiązują – abonamentowe, za efekty czy hybrydowe.
  6. Zapytaj o zakres usług, który oferuje agencja marketingowa. Jest to kluczowe w momencie rozszerzenia działań na inne obszary i zachowania między nimi spójności.
  7. Dowiedz się, kto jest osobą pierwszego kontaktu, do której będziesz mógł się zwrócić w każdej chwili. 
  8. Zwróć uwagę na elastyczność oferty – czy jest ona skierowana do każdego klienta podejmującego współpracę czy też dostosowana indywidualnie i skrojona na miarę potrzeb oraz warunków finansowych.

Agencja marketingowa Poznań – oferta SEMPIRE

SEMPIRE to firma zajmująca się reklamą w Google i Internecie. Naszą misją jest dostarczanie najnowszych, sprawdzonych rozwiązań, gwarantujących wysoką skuteczność. Korzystamy z zaawansowanych technologii, wiedzy i doświadczenia ekspertów, którzy przywiązują dużą wagę do tworzenia kompleksowych rozwiązań zgodnych z oczekiwaniami i potrzebami klientów.

Pozyskiwanie odbiorców i sukcesywne zwiększanie sprzedaży jest możliwe tylko dzięki zdywersyfikowanej formie reklamy – promocja biznesu, wykorzystująca wyłącznie tradycyjny przekaz medialny, to zdecydowanie za mało! Zwiększ rozpoznawalność marki, również za sprawą dobrze zaplanowanej strategii promocyjnej online.  

Dołącz do klientów SEMPIRE i przekaż swój biznes w ręce specjalistów. Dzięki kompleksowej, przemyślanej i spersonalizowanej strategii reklamy pomożemy Ci zrealizować założenia i cele biznesowe, a także osiągnąć lepsze wyniki sprzedażowe poprzez szybkie dotarcie do Twoich klientów. 

Umów się na bezpłatną konsultację z naszym Specjalistą!

Ocena artykułu:

1 2 3 4 5

5 / 5 według 51 opinii

Chcesz pozyskać nowych klientów z Internetu?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej.

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Dowiedz się jak rozwijać swój projekt / stronę www ze Specjalistą ds. reklamy internetowej. Zadzwoń teraz