Employer branding co to jest - budowanie marki pracodawcy, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest employer branding - budowanie marki pracodawcy, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Inna nazwa: budowanie wizerunku marki pracodawcy, promocja pracodawcy

Employer branding oznacza działania firmy, które mają na celu kreowanie wizerunku pożądanego pracodawcy. Ich głównym celem jest zbudowanie spójnego i pozytywnego wizerunku firmy jako pracodawcy w opinii jej pracowników, kandydatów na rynku pracy oraz partnerów biznesowych.

Nazwa employer branding, tłumaczona z języka angielskiego, oznacza "budowanie marki pracodawcy". Profesjonalne budowanie wizerunku marki pracodawcy ułatwia rekrutację najlepszych kandydatów do pracy, nawiązywanie relacji biznesowych i pozyskiwanie nowych klientów.

Employer branding dzieli się na dwa rodzaje:

  • wewnętrzny – skierowany do obecnych pracowników firmy, mający na celu zmniejszenie procesu retencji i podniesienie zadowolenia pracowników,
  • zewnętrzny – obejmuje szeroko zakrojoną komunikację między pracodawcą a kandydatami.

Do wewnętrznego employer brandingu zalicza się takie działania, jak: benefity pracownicze, wyjazdy integracyjne, szkolenia, system bonusów i nagród, system wewnętrznej rekrutacji, dbanie o work-life balance.

Zewnętrzna promocja pracodawcy obejmuje między innymi: uczestnictwo w targach i konferencjach, aktywne prowadzenie profili w mediach społecznościowych, promocję firmy w ofertach pracy, profesjonalne przygotowanie wizytówki na stronie WWW.

Sprawdź również: wizerunek firmy, wizerunek firmy w internecie, strategia marketingowa, personal branding, marketing internetowy

Definicja pojęcia employer branding - budowanie marki pracodawcy
budowanie wizerunku marki pracodawcy, promocja pracodawcy
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 1 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.