Marketing internetowy co to jest - online marketing, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest marketing internetowy - online marketing, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Inna nazwa: marketing online, e-marketing

Marketing internetowy (online marketing, e-marketing) to termin odnoszący się do strategii mających na celu promocję, tworzenie pozytywnego wizerunku i sprzedaż z wykorzystaniem internetu.

Różnice pomiędzy marketingiem internetowym i tradycyjnym
Marketing internetowyMarketing tradycyjny
możliwość optymalizacji kosztówwysokie koszty
ogromny zasięg przekazu, który trafia do dużej grupy użytkowników internetuograniczony zasięg komunikacji, docierający do lokalnych odbiorców
możliwość dostosowania kampanii w po jej wdrożeniupo rozpoczęciu kampanii wszelkie zmiany są czasochłonne i kosztowne
łatwy sposób analizowania efektów promocjitrudne lub niemożliwe do zmierzenia efekty promocji
bogate formy przekazu multimedialnegoograniczony sposób komunikacji z odbiorcą
możliwość precyzyjnego wybrania odbiorców komunikacji marketingowejtreść komunikatów marketingowych trafia również do osób niezainteresowanych produktem lub usługą

Marketing internetowy jest formą tradycyjnego marketingu, którego medium jest cyberprzestrzeń. Jego celem jest pozyskanie klientów przez dotarcie do grupy docelowej, wykorzystując komunikację online. E-marketing dysponuje różnymi formami promocji, takimi jak:

Marketing online to pojęcie, które odwołuje się do formy marketingu prowadzonego w internecie. Do jego zadań zalicza się:

  • tworzenie strategii,
  • analiza konkurencji
  • monitorowanie efektów promocji,
  • tworzenie przekazów marketingowych,
  • optymalizacja działań.

W centrum zainteresowania marketingu online jest zbudowanie i utrzymanie stałej relacji między marką a konsumentem. Odbiorca przekazu nie jest bierny, ma możliwość komentowania, wystawiania ocen i wchodzenie w dialog z firmą. W internecie istnieje wiele narzędzi i platform, które służą do zbierania opinii klientów. Przekłada się to na skuteczność kampanii online.

Sprawdź również: e-mail marketing, content marketing, social media, Google Ads, strategia marketingowa, SEO, SEM, Social Media Marketing

Sprawdź na blogu:

Definicja pojęcia marketing internetowy - online marketing
marketing online, e-marketing
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 10 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.