Marketing wirusowy (viral marketing) to technika, która ma na celu zwiększenie świadomości marki lub produktu poprzez zaciekawienie, lub rozbawienie użytkowników, którzy samodzielnie przekazują dalej tę samą treść, rozprzestrzeniając ją jak wirus.
Nazwa marketing wirusowy związana jest z zainicjowaniem sytuacji, w której odbiorcy sami zaczynają przekazywać między sobą informacje o danym produkcie lub usłudze. Dzięki temu przekaz rozchodzi się w sieci bardzo szybko.
Reakcja łańcuchowa w marketingu wirusowym zostaje wywołana poprzez rozbawienie oraz zaciekawienie, najczęściej przy wykorzystaniu mediów społecznościowych. Zazwyczaj wykorzystuje się w niej materiały wideo oraz grafiki.
Do najważniejszych zalet marketingu wirusowego zalicza się możliwość dotarcia do dużej grupy odbiorców, co nie byłoby możliwe przy zastosowaniu tradycyjnych kanałów komunikacji. To z kolei wiąże się z niskimi kosztami dystrybucji materiału. Plusem tej techniki jest również wzmocnienie więzi z klientami i umocnienie pozycji na rynku, a także szybko widoczne efekty kampanii.
Sprawdź również: co to jest marketing szeptany, co to jest strategia marketingowa, co to jest marketing internetowy
Definicja pojęcia marketing wirusowy - viral marketing
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 1 opinii