Marketing wirusowy co to jest - viral marketing, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest marketing wirusowy - viral marketing, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Marketing wirusowy (viral marketing) to technika, która ma na celu zwiększenie świadomości marki lub produktu poprzez zaciekawienie, lub rozbawienie użytkowników, którzy samodzielnie przekazują dalej tę samą treść, rozprzestrzeniając ją jak wirus.

Nazwa marketing wirusowy związana jest z zainicjowaniem sytuacji, w której odbiorcy sami zaczynają przekazywać między sobą informacje o danym produkcie lub usłudze. Dzięki temu przekaz rozchodzi się w sieci bardzo szybko.

Reakcja łańcuchowa w marketingu wirusowym zostaje wywołana poprzez rozbawienie oraz zaciekawienie, najczęściej przy wykorzystaniu mediów społecznościowych. Zazwyczaj wykorzystuje się w niej materiały wideo oraz grafiki.

Do najważniejszych zalet marketingu wirusowego zalicza się możliwość dotarcia do dużej grupy odbiorców, co nie byłoby możliwe przy zastosowaniu tradycyjnych kanałów komunikacji. To z kolei wiąże się z niskimi kosztami dystrybucji materiału. Plusem tej techniki jest również wzmocnienie więzi z klientami i umocnienie pozycji na rynku, a także szybko widoczne efekty kampanii.

Sprawdź również: marketing szeptany, strategia marketingowa, marketing internetowy

Definicja pojęcia marketing wirusowy - viral marketing
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 1 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.