Reklama natywna co to jest - native advertising, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku | Sempire

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest reklama natywna - native advertising, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Co to jest reklama natywna?
Co to jest reklama natywna?

Reklama natywna (native advertising) to reklama, która jest spójna z medium, w którym jest publikowana. Jej treść i wygląd nie wyróżnia się na tle pozostałych materiałów publikowanych np. na danym portalu. Jest to nienachalna forma reklamy, która nie wymusza żadnej interakcji i nie odciąga uwagi odbiorcy od czytanych przez niego treści.

Native advertising może przybierać różne formy: artykułu, zdjęcia czy materiałów wideo. Niektórzy zaliczają do niej także posty sponsorowane w social mediach czy linki sponsorowane w Google Ads.

Aby materiał promocyjny został uznany za reklamę natywną, musi spełniać następujące warunki:

  • jego treść powinna być wartościowa dla odbiorców i dopasowana do pozostałych publikacji;
  • powinien być spójny wizualnie z wyglądem medium, w którym zostaje umieszczony;
  • powinien być odpowiednio oznaczony, np. dopiskiem reklama.

Z racji tego, że reklama natywna to nienachalna forma promocji odbierana jest przez odbiorców pozytywnie i jako bardziej wiarygodna niż tradycyjne formy reklamy.

reklama natywna przykład
przykład reklamy natywnej na portalu onet.pl

 

Sprawdź również: co to jest social media, co to jest Google Ads

Definicja pojęcia reklama natywna - native advertising
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 1 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.