Reklama natywna (native advertising) to reklama, która jest spójna z medium, w którym jest publikowana. Jej treść i wygląd nie wyróżnia się na tle pozostałych materiałów publikowanych np. na danym portalu. Jest to nienachalna forma reklamy, która nie wymusza żadnej interakcji i nie odciąga uwagi odbiorcy od czytanych przez niego treści.
Native advertising może przybierać różne formy: artykułu, zdjęcia czy materiałów wideo. Niektórzy zaliczają do niej także posty sponsorowane w social mediach czy linki sponsorowane w Google Ads.
Aby materiał promocyjny został uznany za reklamę natywną, musi spełniać następujące warunki:
Z racji tego, że reklama natywna to nienachalna forma promocji odbierana jest przez odbiorców pozytywnie i jako bardziej wiarygodna niż tradycyjne formy reklamy.
Sprawdź również: co to jest social media, co to jest Google Ads
Definicja pojęcia reklama natywna - native advertising
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 1 opinii