ROAS co to jest - zwrot wydatków na reklamę, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest ROAS - zwrot wydatków na reklamę, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Inna nazwa: wskaźnik ROAS, metoda ROAS

ROAS oznacza z angielskiego return on ad spend, czyli zwrot wydatków na reklamę. Za jego pomocą można obliczyć zarówno zwrot z danej kampanii reklamowej, jak i pojedynczej reklamy.

Metoda ROAS zakłada użycie jednego z poniższych wzorów:

ROAS = przychód z kampanii/koszt kampanii x 100%

lub

ROAS = przychód z kampanii/koszt kampanii

W pierwszym przypadku wskaźnik ROAS wyrażony jest w formie procentowej, a w drugim – w formie liczbowej. Im wyższy ROAS, tym skuteczniejsze działanie reklamy. Należy jednak pamiętać, że nie uwzględnia on takich czynników jak koszty produkcji, transportu czy podatki.

Pojęcie ROAS bardzo często mylone jest z ROI, czyli zwrotem z inwestycji. Wprawdzie oba pozwalają ocenić skuteczność działań marketingowych, jednak w różnym zakresie. ROI obejmuje zysk, natomiast ROAS – przychód z całej kampanii lub reklamy.

Sprawdź również: ROI

Dodatkowe informacje:

  • https://support.google.com/google-ads/answer/6268637?hl=pl

Definicja pojęcia ROAS - zwrot wydatków na reklamę
wskaźnik ROAS, metoda ROAS
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 11 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.