Inna nazwa: wskaźnik ROAS, metoda ROAS
ROAS oznacza z angielskiego return on ad spend, czyli zwrot wydatków na reklamę. Za jego pomocą można obliczyć zarówno zwrot z danej kampanii reklamowej, jak i pojedynczej reklamy.
Metoda ROAS zakłada użycie jednego z poniższych wzorów:
ROAS = przychód z kampanii/koszt kampanii x 100%
lub
ROAS = przychód z kampanii/koszt kampanii
W pierwszym przypadku wskaźnik ROAS wyrażony jest w formie procentowej, a w drugim – w formie liczbowej. Im wyższy ROAS, tym skuteczniejsze działanie reklamy. Należy jednak pamiętać, że nie uwzględnia on takich czynników jak koszty produkcji, transportu czy podatki.
Pojęcie ROAS bardzo często mylone jest z ROI, czyli zwrotem z inwestycji. Wprawdzie oba pozwalają ocenić skuteczność działań marketingowych, jednak w różnym zakresie. ROI obejmuje zysk, natomiast ROAS – przychód z całej kampanii lub reklamy.
Sprawdź również: co to jest ROI
Dodatkowe informacje:
Definicja pojęcia ROAS - zwrot wydatków na reklamę
wskaźnik ROAS, metoda ROAS
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 11 opinii