Scroll tracking co to jest - śledzenie przewijania strony, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku | Sempire

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest scroll tracking - śledzenie przewijania strony, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Inna nazwa: śledzenie scrollowania

Co to jest scroll tracking?
Co to jest scroll tracking?

Scroll tracking (śledzenie scrollowania, śledzenie przewijania strony) oznacza śledzenie przewijania strony przez użytkowników. Są to dane szczególnie istotne w przypadku stron contentowych, na których umieszczane są długie i angażujące treści jak np. blogi.

Śledzenie przewijania strony sprawia, że w sytuacji, w której użytkownik przewinie stronę, do Google Analytics zostanie przesłana taka informacja i wpłynie ona bezpośrednio na współczynnik odrzuceń. Ponadto daje wiedzę na temat tego, do jakiego momentu użytkownik dotarł, zanim opuścił witrynę i jakie jej elementy cieszyły się największym zainteresowaniem.

Scroll tracking można wdrożyć za pomocą narzędzia Google Tag Manager. Zaraz obok eye-trackingu stanowi źródło danych przydatnych przy tworzeniu mapy ciepła.

Sprawdź również: co to jest Google Analytics, co to jest Google Tag Manager, co to jest współczynnik odrzuceń, co to jest eye tracking, co to jest mapa ciepła

Definicja pojęcia scroll tracking - śledzenie przewijania strony
śledzenie scrollowania
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 10 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.