Scroll tracking co to jest - śledzenie przewijania strony, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • ile możesz zyskać wdrożenie konkretnych rozwiązań

Co to jest scroll tracking - śledzenie przewijania strony, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Inna nazwa: śledzenie scrollowania

Scroll tracking (śledzenie scrollowania, śledzenie przewijania strony) oznacza śledzenie przewijania strony przez użytkowników. Są to dane szczególnie istotne w przypadku stron contentowych, na których umieszczane są długie i angażujące treści jak np. blogi.

Śledzenie przewijania strony sprawia, że w sytuacji, w której użytkownik przewinie stronę, do Google Analytics zostanie przesłana taka informacja i wpłynie ona bezpośrednio na współczynnik odrzuceń. Ponadto daje wiedzę na temat tego, do jakiego momentu użytkownik dotarł, zanim opuścił witrynę i jakie jej elementy cieszyły się największym zainteresowaniem.

Scroll tracking można wdrożyć za pomocą narzędzia Google Tag Manager. Zaraz obok eye-trackingu stanowi źródło danych przydatnych przy tworzeniu mapy ciepła.

Sprawdź również: Google Analytics, Google Tag Manager, współczynnik odrzuceń, eye tracking, mapa ciepła

Definicja pojęcia scroll tracking - śledzenie przewijania strony
śledzenie scrollowania
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 10 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.