Inna nazwa: Analytics
Google Analytics (GA) to usługa, dzięki której analizuje się statystyki stron www. Znajduje swoje zastosowanie podczas monitorowania ruchu na stronie i mierzenia współczynnika konwersji. Zbierane dane są pomocne przy poznawaniu grupy odbiorców. Podstawowa wersja GA jest całkowicie bezpłatnym rozwiązaniem, dostępnym dla wszystkich posiadaczy konta Google.
Google Analytics jest rozwijane od 2005 roku. Jego poprzednia wersja, Universal Analytics (UA), przestanie być wspierana w lipcu 2023 roku. Najnowszym wydaniem tego rozwiązania jest Google Analytics 4 (GA4). Nowymi elementami aktualnych wersji jest monitorowanie użytkowników aplikacji i śledzenie ruchu na stronie na żywo.
Google Analytics to bardzo przydatna usługa, która umożliwia:
Google Analytics można połączyć ze stroną na różne sposoby. Jest to na przykład wklejenie fragmentu kodu JavaScript lub użycie narzędzia Google Tag Manager. Niektóre systemy do zarządzania treścią (ang. content management system, CMS) mają możliwość wklejenia identyfikatora strumienia danych w panelu administratora witryny.
Sprawdź również: co to jest Google Tag Manager, co to jest ROI, co to jest Google Ads, co to jest bounce rate, co to jest e-commerce, co to jest CMS, co to jest konwersja, co to jest Google
Sprawdź na blogu:
Dodatkowe informacje:
Definicja pojęcia Google Analytics
Analytics
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 11 opinii