Google Analytics (GA) co to jest, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • ile możesz zyskać wdrożenie konkretnych rozwiązań

Co to jest Google Analytics (GA), co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Inna nazwa: Analytics

Google Analytics (GA) to usługa, dzięki której analizuje się statystyki stron www. Znajduje swoje zastosowanie podczas monitorowania ruchu na stronie i mierzenia współczynnika konwersji. Zbierane dane są pomocne przy poznawaniu grupy odbiorców. Podstawowa wersja GA jest całkowicie bezpłatnym rozwiązaniem, dostępnym dla wszystkich posiadaczy konta Google.

Google Analytics jest rozwijane od 2005 roku. Jego poprzednia wersja, Universal Analytics (UA), przestanie być wspierana w lipcu 2023 roku. Najnowszym wydaniem tego rozwiązania jest Google Analytics 4 (GA4). Nowymi elementami aktualnych wersji jest monitorowanie użytkowników aplikacji i śledzenie ruchu na stronie na żywo.

Google Analytics to bardzo przydatna usługa, która umożliwia:

  • tworzenie i eksportowanie raportów na podstawie zebranych danych,
  • analizowanie współczynnika odrzuceń użytkowników odwiedzających stronę,
  • określanie źródeł ruchu, z którego napływają odbiorcy,
  • integrację z Google Ads,
  • analizę stron serwisu i monitorowanie błędów,
  • połączenie z aplikacjami e-commerce.

Google Analytics można połączyć ze stroną na różne sposoby. Jest to na przykład wklejenie fragmentu kodu JavaScript lub użycie narzędzia Google Tag Manager. Niektóre systemy do zarządzania treścią (ang. content management system, CMS) mają możliwość wklejenia identyfikatora strumienia danych w panelu administratora witryny.

Google Analytics
Przykładowe statystyki dostępne w panelu Google Analytics

 

Sprawdź również: Google Tag Manager, ROI, Google Ads, bounce rate, e-commerce, CMS, konwersja, Google

Sprawdź na blogu:

Dodatkowe informacje:

  • https://analytics.google.com/analytics/web/

Definicja pojęcia Google Analytics
Analytics
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 11 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.