Google Tag Manager (GTM) co to jest - menedżer tagów Google, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku | Sempire

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest Google Tag Manager (GTM) - menedżer tagów Google, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Co to jest Google Tag Manager?
Co to jest Google Tag Manager?

Google Tag Manager (menedżer tagów Google, GTM) to system zarządzania tagami. Pozwala na ich dodawanie, usuwanie lub modyfikację bez ingerencji w kod witryny. GTM jest bezpłatny dla każdego, kto posiada konto Google.

Na strukturę konta menedżera tagów Google składają się:

  • tagi (pozwalają przesyłać dane ze strony np. do Google Analytics);
  • reguły (warunki, które muszą zaistnieć, aby uruchomił się tag);
  • zmienne (ich celem jest przechowywanie wartości, które ulegają zmianie).

Całość określa się mianem kontenera, czyli kodu wdrażanego na stronie. Kontenery przechowują tagi, reguły i zmienne i pozwalają na połączenie danej witryny z panelem GTM.

Google Tag Manager to narzędzie, które umożliwia przydzielenie uprawnień zarówno na poziomie całego konta, jak i jednego lub kilku kontenerów.

Sprawdź również: co to jest Google Analytics, co to jest analityka internetowa

Definicja pojęcia Google Tag Manager - menedżer tagów Google
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 10 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.