Google Tag Manager (GTM) co to jest - menedżer tagów Google, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest Google Tag Manager (GTM) - menedżer tagów Google, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Google Tag Manager (menedżer tagów Google, GTM) to system zarządzania tagami. Pozwala na ich dodawanie, usuwanie lub modyfikację bez ingerencji w kod witryny. GTM jest bezpłatny dla każdego, kto posiada konto Google.

Na strukturę konta menedżera tagów Google składają się:

  • tagi (pozwalają przesyłać dane ze strony np. do Google Analytics);
  • reguły (warunki, które muszą zaistnieć, aby uruchomił się tag);
  • zmienne (ich celem jest przechowywanie wartości, które ulegają zmianie).

Całość określa się mianem kontenera, czyli kodu wdrażanego na stronie. Kontenery przechowują tagi, reguły i zmienne i pozwalają na połączenie danej witryny z panelem GTM.

Google Tag Manager to narzędzie, które umożliwia przydzielenie uprawnień zarówno na poziomie całego konta, jak i jednego lub kilku kontenerów.

Sprawdź również: Google Analytics, analityka internetowa

Definicja pojęcia Google Tag Manager - menedżer tagów Google
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 10 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.