Inna nazwa: story marketing, marketing opowieści
Storytelling to technika, której celem jest świadome budowanie relacji poprzez angażujące treści na temat marki czy produktów. Opowieści typu storytelling bazują na sytuacjach z życia wziętych oraz metaforach. Storytelling nazywany jest również marketingiem narracyjnym, story marketingiem lub marketingiem opowieści.
Marketing narracyjny pozwala zaprezentować markę lub produkt w atrakcyjny dla odbiorców sposób. Storytelling jest nienachalny ani nie namawia bezpośrednio do zakupu danego produktu lub skorzystania z danej usługi, dlatego jest tak skuteczny. Oddziałuje na emocje odbiorców, zwiększając ich zaangażowanie i lojalność.
Historia, która powstaje w ramach story marketingu, aby była skuteczna, powinna zawierać takie elementy jak bohater, problem, który wymaga znalezienia rozwiązania oraz wezwanie do działania.
Pojęcie storytelling zostało utworzone przez medioznawcę, profesora MIT – Henry'ego Jenkisa.
Definicja pojęcia storytelling - marketing narracyjny
story marketing, marketing opowieści
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 10 opinii