Storytelling co to jest - marketing narracyjny, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku | Sempire

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest storytelling - marketing narracyjny, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Inna nazwa: story marketing, marketing opowieści

Co to jest storytelling?
Co to jest storytelling?

Storytelling to technika, której celem jest świadome budowanie relacji poprzez angażujące treści na temat marki czy produktów. Opowieści te bazują na sytuacjach z życia wziętych oraz metaforach. Storytelling nazywany jest również marketingiem narracyjnym, story marketingiem lub marketingiem opowieści.

Pojęcie storytelling zostało utworzone przez medioznawcę, profesora MIT – Henry'ego Jenkisa.

Jak tworzyć storytelling w marketingu? Podstawowy przewodnik

Marketing narracyjny pozwala zaprezentować markę lub produkt w atrakcyjny dla odbiorców sposób. Storytelling jest nienachalny ani nie namawia bezpośrednio do zakupu danego produktu lub skorzystania z danej usługi, dlatego jest tak skuteczny. Oddziałuje na emocje odbiorców, zwiększając ich zaangażowanie i lojalność wobec marki.

Dobra historia, która powstaje w ramach story marketingu, aby była skuteczna, powinna zawierać takie elementy jak:

  • bohater (narrator),
  • konflikt (problem, który wymaga znalezienia rozwiązania),
  • odpowiednią strukturę,
  • kontekst,
  • wezwanie do działania.

Istnieje wiele sposobów na to, by opowiedzieć dobrą historię, jednak zanim przejdziesz do tworzenia odpowiedniej narracji, przygotuj się do tego procesu w następujący sposób:

  1. Przeanalizuj rynek i określ grupę docelową.
  2. Zdefiniuj podstawowe przesłanie.
  3. Zdecyduj, jaki rodzaj historii opowiesz (zachęcisz do działania, przedstawisz historię osobistą, przekażesz wartości społeczne czy stworzysz treść o charakterze edukacyjnym).
  4. Określ swoje wezwanie do działania (CTA).
  5. Wybierz medium i formę opowiadania (artykuł, post na blogu, książka, podczas prezentacji, na panelu, w formie podcastu, filmu, animacji, gif-ów, obrazów lub infografik).
  6. Zaplanuj, uporządkuj i stwórz storytelling.
  7. Udostępnij opowiadaną historię w mediach społecznościowych oraz na blogu.

Zalety storytellingu w marketingu

Opowiadanie historii niesie za sobą wiele korzyści takich jak sprzedaż, dostarczenie rozrywki i edukacja.

Do podstawowych zalet storytelling w marketingu należą:

  • upraszczanie złożonych komunikatów i utrwalenie abstrakcyjnych koncepcji marki,
  • inspirowanie i motywowanie do działania,
  • budowanie zaufania potencjalnych klientów,
  • tworzenie pozytywnych skojarzeń z firmą,
  • większe możliwości na zyskanie rozgłosu
  • lepsza zapamiętywalność brandu,
  • wyrażenie osobowości marki poprzez własną historię.

Sprawdź również: co to jest content marketing, co to jest copywriting

Definicja pojęcia storytelling - marketing narracyjny
story marketing, marketing opowieści
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 11 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.