CTA (Call to Action) to pojęcie oznaczające “wezwanie do działania”, które ma na celu skłonienie użytkownika do wykonania określonej czynności na stronie. Może to być na przykład zapisanie się do newslettera, zapoznanie się z ofertą czy zakup produktu. Przybiera formy, takie jak "Kup teraz", "Czytaj dalej" czy "Dowiedz się więcej".
CTA to wezwanie do działania, które przybiera postać linkowania w treści, ikony lub buttona (przycisku). Może się pojawić na stronach różnego typu, na banerach reklamowych czy landing page’ach. CTA to specyficzny, krótki zwrot, działający na odbiorców perswazyjnie.
CTA jest składową witryn, elementem struktury, jak i zwrotem umieszczonym w contencie. Może zachęcać na przykład do kontaktu lub dalszego czytania artykułu. Wezwanie do działania stosuje się również w meta opisach stron, aby zwiększyć współczynnik odsłon płynących z wyników wyszukiwania.
Sprawdź również: co to jest newsletter, co to jest konwersja, co to jest landing page, co to jest content marketing
Definicja pojęcia Call to Action - wezwanie do działania
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 10 opinii