Call to Action (CTA) co to jest - wezwanie do działania, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku | Sempire

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest Call to Action (CTA) - wezwanie do działania, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Co to jest Call to Action?
Co to jest Call to Action?

CTA (Call to Action) to pojęcie oznaczające „wezwanie do działania”, które ma na celu skłonienie użytkownika do wykonania określonej czynności na stronie. Może to być na przykład zapisanie się do newslettera, zapoznanie się z ofertą czy zakup produktu. Przybiera formy, takie jak „Kup teraz", „Czytaj dalej" czy „Dowiedz się więcej". 

CTA to wezwanie do działania, które przybiera postać linkowania w treści, ikony lub buttona (przycisku).

Gdzie wykorzystuje się wezwanie do działania?

Do najpopularniejszych miejsc i sytuacji, w których wykorzystuje się wezwanie do działania należą:

  • strony internetowe: umieszczane w formie przycisków, linków lub banerów;
  • materiały marketingowe: używane w mailingu, broszurach, ulotkach, plakatach czy reklamach;
  • media społecznościowe: zachęcające do udostępniania treści, kliknięć linków, komentowania postów czy dołączania do dyskusji. 
  • meta opis strony: w krótkim opisie umieszczonym w kodzie źródłowym witryny, bezpośrednio wpływa na współczynnik klikalności
  • strona docelowa: implementowane na specjalnie przygotowanej stronie docelowej (landing page), skupiającej się na wykonaniu konkretnej akcji przez użytkownika. 
  • kampanie reklamowe
  • sezonowe promocje i organizowane wydarzenia 

CTA jest składową strony, elementem struktury, jak i zwrotem umieszczonym w contencie. Może zachęcać odwiedzających witrynę na przykład do kontaktu lub dalszego czytania artykułu.

Gotowe przykłady CTA

Oto gotowe przykłady wezwań do działania, które możesz wykorzystać w różnych kontekstach.

Na stronie internetowej:

  • „Kup teraz!"
  • „Zarejestruj się już teraz!"
  • „Skontaktuj się z nami"
  • „Rozpocznij bezpłatny okres próbny"

W e-mailingu:

  • „Kliknij, aby otrzymać 20% zniżki!"
  • „Pobierz nasz darmowy e-book!"
  • „Subskrybuj nasz newsletter"

Na stronie docelowej:

  • „Przetestuj nasz produkt"
  • „Obejrzyj naszą demonstrację"
  • „Poznaj naszą ofertę"
  • „Zdobądź dostęp do ekskluzywnych treści"

W mediach społecznościowych:

  • „Udostępnij ten post!"
  • „Kliknij, aby dowiedzieć się więcej"
  • „Odpowiedz na pytanie"
  • „Dołącz do naszej społeczności"

Jak stworzyć skuteczne CTA? Lista gotowych pomysłów

Proces tworzenia dobrego wezwania do działania jest kompleksowy i wymaga uwzględnienia kilku ważnych aspektów, takich jak copywriting, projekt strony docelowej oraz rozmieszczenia elementów wizualnych. 

Poniżej przygotowano listę najlepszych praktyk w tworzeniu skutecznych CTA.

  • Twórz zwięzłe, konkretne i jednoznaczne CTA. 
  • Zadbaj o widoczność przycisków z wezwaniem do działania. 
  • Użyj białej spacji, aby wyróżnić swoją treść CTA. 
  • Nie bój się używać kontrastowych kolorów wyróżniających button CTA. 
  • Umieść przycisk CTA pod nagłówkiem i na dole witryny. 
  • Uzupełnij wezwanie do działania tekstem wspierającym pożądane działanie, jakim jest kliknięcie przycisku lub linku CTA. 
  • Zwróć uwagę na język i spójność treści w miejscu, w którym umieszczasz CTA.

Sprawdź również: co to jest konwersja, co to jest optymalizacja konwersji, co to jest SEO copywriting, co to jest content

Definicja pojęcia Call to Action - wezwanie do działania
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 11 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.