ToFu co to jest - góra lejka sprzedażowego, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku | Sempire

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest ToFu - góra lejka sprzedażowego, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Co to jest ToFu?
Co to jest ToFu?

ToFu to skrót od angielskiego sformułowania Top of the Funnel, które oznacza górę lejka sprzedażowego, a więc pierwszy etap procesu marketingowego i ścieżki zakupowej klienta.

Pojęcie ToFu odnosi się do etapu, w którym potencjalni klienci rozpoczynają swoje interakcje z marką – czyli momentu, w którym użytkownicy po raz pierwszy dowiadują się o Twojej firmie, produktach lub usługach.

W ToFu można wyróżnić dwa główne punkty: pozyskiwanie uwagi oraz tworzenie świadomości marki.

Jakiego rodzaju treści tworzyć dla ToFu?

Tworzenie treści dla ToFu – dobre praktyki

  • Znajomość grupy docelowej: ich zainteresowań, potrzeb i zachowań, aby móc tworzyć i dostarczać im odpowiedni content.
  • Skupienie się na edukacji: treści powinny skupiać się przede wszystkim na odpowiadaniu na pytania użytkowników i rozwiązywaniu ich problemów, a nie bezpośrednio na sprzedaży.
  • Język zrozumiały dla wszystkich: należy pisać prosto i niezbyt obszernie, a także unikać zbyt wielu szczegółów.
  • Zwrócenie uwagi na dialog: content powinien być tworzony w ten sposób, aby zachęcać widzów do aktywnego dialogu i wymiany opinii.
  • Personalizacja treści: im bardziej treści będą przygotowane dla konkretnego widza, tym bardziej efektywny będzie content.
  • Sprawdzanie i aktualizowanie zawartości: regularne monitorowanie i aktualizowanie treści zapewni, że będzie ona wciąż na czasie.
  • Przekazywanie informacji na temat marki: tworzenie treści, które mogą być odpowiedzią na zapytania informacyjne związane pośrednio z firmą, jej produktami lub usługami.
  • Społecznościowy content: treści pozwalające budować relacje z widzami. Wymiana opinii w komentarzach lub zebranie informacji na temat preferencji widzów pozwala lepiej poznać grupę docelową.
  • Relacje z klientami: zawieranie relacji z aktualnymi klientami może wspomóc budowanie lojalności oraz zaufania.
  • Artykuły o tematyce branżowej: artykuły na temat trendów, realizowanych projektów czy aktualnych zmianach w branży pozwolą zaznajomić widza z firmą i jej produktami.
  • Liczne wezwania do działania: posty angażujące widzów do wykonywania określonych czynności, takich jak np. obserwowanie profili społecznościowych czy udostępnianie treści innym.
     

Sprawdź również: co to jest MoFu, co to jest BoFu

Definicja pojęcia ToFu - góra lejka sprzedażowego
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 1 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.