Webinar co to jest - seminarium internetowe, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku | Sempire
Oferta Black Friday! Pozycjonowanie i kampanie reklamowe w super promocji!

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest webinar - seminarium internetowe, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Inna nazwa: webinarium

Co to jest webinar?
Co to jest webinar?

Webinar (webinarium) to seminarium internetowe, które może mieć charakter szkoleniowy, informacyjny lub marketingowy. Pojęcie webinarium zostało utworzone z dwóch angielskich słów "web" oraz "seminarium".

Gospodarz webinarów poprzez transmisję wideo w czasie rzeczywistym za pomocą specjalnej aplikacji lub przeglądarki internetowej łączy się użytkownikami. Wykorzystywana jest do tego technologia webcast. W większości przypadków, aby wziąć udział w webinarze, należy się najpierw zarejestrować.

Webinar oznacza również możliwość zaprezentowania materiałów multimedialnych, różnego rodzaju wizualizacji czy raportów. W trakcie seminarium uczestnicy mogą w każdej chwili zrezygnować czy ponownie się połączyć. Mają oni wyłączone kamery oraz mikrofony – co m.in. odróżnia webinar od wideokonferencji – ale za pomocą czatu mogą zadać pytania prowadzącym.

Jakie narzędzia służą do prowadzenia webinarów?

W internecie dostępnych jest wiele platform webinarowych, które stanowią świetny sposób na prowadzenie dialogu z gronem uczestników. Do najpopularniejszych z nich należą:

Korzyści z webinarów

Seminaria internetowe dostarczają wielu korzyści zarówno dla gospodarzy webinarów, jak i samych uczestników. Do głównych powodów ich organizacji należą:

  • stworzenie solidnej bazy nowych klientów,
  • wzmocnienie świadomości marki,
  • budowanie pozycji eksperta w danej dziedzinie,
  • możliwości wdrożenia pracownika w inny, niekonwencjonalny sposób,
  • forma uzupełnienia działań z zakresu content marketingu w firmie.

Jak zorganizować webinar? Praktyczne wskazówki

Praca nad webinarem wydaje się być czasochłonnym i trudnym zadaniem. Istnieje jednak wiele skutecznych sposobów na to, aby pierwsze seminarium internetowe zakończyło się sukcesem.

Oto gotowa lista wskazówek dotyczących tworzenia skutecznych webinarów.

  • Wyznacz główny cel seminarium internetowego.
  • Wybierz interesujących prelegentów oraz wyznacz osobę, która wcieli się w rolę gospodarza webinarium lub moderatora.
  • Zorganizuj narzędzia interaktywne do prowadzenia rozmów z uczestnikami.
  • Wyznacz harmonogram spotkania wirtualnego (najlepiej w środku tygodnia, w godz. 11:00 - 14:00).
  • Stwórz tytuł webinaru i zadbaj o jego optymalizację pod kątem SEO.
  • Stwórz wiele formatów prezentacji danej treści.
  • Zadbaj o wysoką jakość połączenia internetowego.
  • Skróć czas trwania webinaru do 60 minut.
  • Angażuj uczestników webinarów za pomocą quizów, czatu czy ankiet.
  • Promuj wydarzenie wirtualne za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Sprawdź również: co to jest content marketing

Definicja pojęcia webinar - seminarium internetowe
webinarium
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 10 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Dobry wybór!

Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!

Twoje dane administruje SEMPIRE Europe sp. z o.o.
Więcej o ochronie danych
Administratorem danych osobowych jest SEMPIRE Europe sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, adres: Plac Andersa 3, 61-894 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000969190. Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne, lecz może być niezbędne do przesłania odpowiedzi na zapytanie i przygotowania oferty. Zobacz więcej...