Inna nazwa: webinarium
Webinar (webinarium) to seminarium internetowe, które może mieć charakter szkoleniowy, informacyjny lub marketingowy. Pojęcie webinarium zostało utworzone z dwóch angielskich słów "web" oraz "seminarium".
Gospodarz webinarów poprzez transmisję wideo w czasie rzeczywistym za pomocą specjalnej aplikacji lub przeglądarki internetowej łączy się użytkownikami. Wykorzystywana jest do tego technologia webcast. W większości przypadków, aby wziąć udział w webinarze, należy się najpierw zarejestrować.
Webinar oznacza również możliwość zaprezentowania materiałów multimedialnych, różnego rodzaju wizualizacji czy raportów. W trakcie seminarium uczestnicy mogą w każdej chwili zrezygnować czy ponownie się połączyć. Mają oni wyłączone kamery oraz mikrofony – co m.in. odróżnia webinar od wideokonferencji – ale za pomocą czatu mogą zadać pytania prowadzącym.
W internecie dostępnych jest wiele platform webinarowych, które stanowią świetny sposób na prowadzenie dialogu z gronem uczestników. Do najpopularniejszych z nich należą:
Seminaria internetowe dostarczają wielu korzyści zarówno dla gospodarzy webinarów, jak i samych uczestników. Do głównych powodów ich organizacji należą:
Praca nad webinarem wydaje się być czasochłonnym i trudnym zadaniem. Istnieje jednak wiele skutecznych sposobów na to, aby pierwsze seminarium internetowe zakończyło się sukcesem.
Oto gotowa lista wskazówek dotyczących tworzenia skutecznych webinarów.
Sprawdź również: co to jest content marketing
Definicja pojęcia webinar - seminarium internetowe
webinarium
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 10 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!