Inna nazwa: webinarium
Webinar (webinarium) to seminarium internetowe, które może mieć charakter szkoleniowy, informacyjny lub marketingowy. Pojęcie webinarium zostało utworzone z dwóch angielskich słów “web” oraz “seminarium”.
Osoba prowadząca webinar poprzez transmisję wideo w czasie rzeczywistym za pomocą specjalnej aplikacji lub przeglądarki internetowej łączy się użytkownikami. Wykorzystywana jest do tego technologia webcast. W większości przypadków, aby wziąć udział w webinarze, należy się najpierw zarejestrować.
Webinar oznacza również możliwość zaprezentowania materiałów multimedialnych, różnego rodzaju wizualizacji czy raportów. W trakcie seminarium uczestnicy mogą w każdej chwili zrezygnować czy ponownie się połączyć. Mają oni wyłączone kamery oraz mikrofony – co m.in. odróżnia webinar od konferencji – ale za pomocą czatu mogą zadać pytania prowadzącym.
Webinaria mają na celu wzmacniać świadomości marki oraz budować pozycję jako eksperta w danej dziedzinie. Stanowią one uzupełnienie działań z zakresu content marketingu w firmie.
Sprawdź również: co to jest content marketing
Definicja pojęcia webinar - seminarium internetowe
webinarium
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 10 opinii