Pozycjonowanie to złożony proces, który uwzględnia szczegółowe działania na wielu płaszczyznach, stąd kluczowe jest bardzo indywidualne podejście zarówno podczas jego planowania jak i realizacji.
Prace związane z pozycjonowaniem strony dzielimy przede wszystkim na 3 grupy:
Działania on-site (nazywane również on-page) – to wszystkie prace optymalizacyjne wykonywane bezpośrednio na stronie mające wpływ na jej wygląd, zachowanie i jakość kodu źródłowego. Do obszaru tych prac zaliczamy m.in.:
Działania off-site (nazywane również off-page) – to wszystkie prace wykonywane poza stroną internetową mające na celu poprawę pozycji i widoczności strony w wyszukiwarce internetowej. Do prac w tym zakresie zaliczamy m.in.:
Analityka internetowa - to działania związane z analizą danych o użytkownikach strony internetowej, które pozwalają na wyciąganie wartościowych wniosków i planowanie kolejnych prac optymalizacyjnych oraz kierunków rozwoju witryny. Do analityki wykorzystujemy przede wszystkim narzędzia takie jak Google Analytics czy Google Search Console, które potrafią dostarczyć wiele przydatnych informacji.
Pozycjonowanie w SEMPIRE jest procesem wypracowywanym od lat, który uwzględnia najważniejsze do skutecznej promocji strony www działania.
Znajdujemy słabe strony i możliwości rozwoju pozycjonowanego serwisu wwww. Planujemy i wdrażamy lub koordynujemy wprowadzanie istotnych poprawek, dzięki którym strona internetowa będzie lepiej wypozycjonowana, zwiększy zasięg, dotrze do większej ilości użytkowników.
Algorytmy Google oceniają stronę www na podstawie ponad 200 niepowtarzalnych wskaźników (czy też wskazówek). Dlatego po wybraniu słów kluczowych wykonujemy szczegółową analizę techniczną strony internetowej. Następnie planujemy długofalowe działania optymalizacyjne, skupiając się na indywidualnych potrzebach serwisu, które realizowane są w kolejności dającej Twojej stronie internetowej najlepsze rezultaty.
Przy współpracy z naszymi klientami realizujemy wspólnie m.in. następujące działania pozycjonerskie:
Audyty pozycjonowanych stron obejmują również analizę pod kątem stosowanie technik niezgodnych z wytycznymi Google , w tym:
Dokładnie analizujemy publikowane w pozycjonowanym serwisie teksty. Google jest wyszukiwarką tekstową, a merytoryczna treść odpowiadająca na potrzeby użytkowników to jeden z najważniejszych czynników rankingowych w skutecznym pozycjonowaniu stron.
Google w opublikowanych wskazówkach dla webmasterów pisze m.in.
Ułatw Google zrozumienie zawartości Twoich stron
- Witryna powinna być bogata w przydatne treści, a strony powinny być przejrzyste i dokładne.
- Pomyśl, jakich słów użyliby użytkownicy, by znaleźć Twoją stronę. Upewnij się, że te słowa znajdują się w treści witryny.
- Upewnij się, że ważne treści są domyślnie widoczne w witrynie.
Analiza i optymalizacja treści obejmuje najważniejsze elementy pod kątem pozycjonowania:
W wyniku analizy proponujemy naszych klientom konkretne zmiany lub przesyłamy do akceptacji całkowicie nowe treści, które następnie wdrażamy. Wszystko po to by pozycjonowana strona odpowiadała na potrzeby nie tylko robotów internetowych, ale przede wszystkim użytkowników.
Realizujemy działania zewnętrzne związane ze zdobywaniem linków, które poprawiają popularność Twojej strony, budują zaufanie i wpływają na poprawę pozycji w wyszukiwarce.
Link building to działania polegające na zdobywaniu wartościowych linków prowadzących bezpośrednio do pozycjonowanej strony. To również jeden z najistotniejszych, a zarazem najtrudniejszych elementów SEO. Poprzez publikację linków realizujemy działania promocyjne na serwisach zewnętrznych. Starannie dobieramy wartościowe witryny internetowe, jak również wykorzystujemy autorskie serwisy www, w których publikujemy informacje o działalności Twojej firmy, jej kluczowych produktach, usługach, lokalizacji. Rozpowszechnianie tego typu informacji i linków ma korzystny wpływ na zwiększanie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania i promocję marki.
W ramach prac związanych z link buildingiem wykonujemy analizę obecnego profilu linkowego jak również analizę profili linkowych konkurencji, uwzględniając kluczowe elementy.
Zebrane informacje pozwalają nam na realizację bezpieczniej i skutecznej strategii linkowania pozycjonowanej strony.
Każde działania SEO związane z pozycjonowaniem i optymalizacją mają wpływ na widoczność witryny, dlatego cyklicznie sprawdzamy efekty prac nad poprawą widoczności strony internetowej i raportujemy wyniki.
Na bieżąco monitorujemy efekty naszych prac wykorzystując m.in. narzędzia autorskie jak również Google Search Console (dawniej Google Webmaster Tools) czy Google Analytics. Utrzymujemy stały kontakt z klientami przesyłając m.in. comiesięczne raporty z uzyskanych wyników – pozycji fraz kluczowych oraz rekomendacje, których realizacja może przyspieszyć proces pozycjonowania.
Co to jest Google Search Console?
To usługa Google m.in. dzięki której nasi specjaliści SEO monitorują widoczność witryny w wynikach wyszukiwania Google. Dzięki Google Search Console widzimy jak Google postrzega Twoją witrynę, oraz możemy ją zoptymalizować, by osiągała bardzo dobre pozycję w wyszukiwarce.
Co to jest Google Analytics?
Google Analytics to internetowe narzędzie służące do analizy statystyk stron internetowych. Zainstalowanie tego narzędzia pozwala na generowanie dziesiątek różnego rodzaju raportów związanych z danymi na temat ruchu internetowego, wskaźników konwersji i ROI.
Cyklicznie sprawdzamy aktualne trendy, działania firm konkurencyjnych oraz wprowadzamy i rekomendujemy zmiany optymalizacyjne, aby witryna naszego klienta była najlepsza w branży, a pozycjonowanie strony było coraz bardziej skuteczne.
Założeniem wyszukiwarek jest dostarczanie użytkownikom jak najbardziej trafnych wyników odpowiadających im intencjom. Z tego względu algorytmy wyszukiwarek są bezustannie rozwijane i modyfikowane. Przykładowo algorytm wyszukiwarki Google przeszedł w samym tylko 2010 roku ponad 13 tys. testów co poskutkowało ostatecznie wprowadzeniem ponad 500 zmian, które wpłynęły na poprawę jakości zwracanych wyników wyszukiwania.
W 2015 roku pracownik Google - John Mueller podczas jednego z prowadzonych Hangoutów powiedział:
Wprowadzamy tysiące aktualizacji algorytmów każdego roku.
Taka ilość zmian w zestawieniu z ponad 200 czynnikami branymi pod uwagę przy ustalaniu rankingu sprawia, że nasi Specjaliści ds pozycjonowania nie tylko dokonują ciągłych poprawek w witrynie i prac off site, ale również edukują się śledząc nowinki branżowe, wykonując testy optymalizacyjne czy analizując witryny konkurencyjne. Działania te wymagają poświęcenia kilkudziesięciu godzin w miesiącu. Wszystko po to, aby dostarczać klientom najświeższe rozwiązania technologiczne w zakresie marketingu w wyszukiwarkach oraz dbając o zdobycie i utrzymywanie stabilnych pozycji w procesie pozycjonowania.
Najważniejszy jest dla nas Klient i jego sukcesy, dlatego podczas pozycjonowania stron internetowych zarówno optymalizujemy witryny, tłumaczymy zasadę działania Google i wpływ zmian na osiągane wyniki jak również podpowiadamy sprawdzone rozwiązania, które wychodzą poza zakres współpracy.
Jako jedyna firma na rynku po nawiązaniu współpracy zapraszamy naszych klientów na szkolenie z podstaw marketingu w wyszukiwarkach. Dzięki temu grono naszych klientów jest świadome najważniejszych aspektów tej dziedziny i sprawnie wykorzystuje i przekłada przekazane informacje w skutecznym prowadzeniu swojego biznesu. Świadczymy dodatkowo wsparcie dla klientów z zakresu doradztwa e-marketingowego.
Najważniejsze aspekty, w których jesteśmy w stanie ekspercko doradzić naszym klientom to m.in.:
Pomagamy w pełni wykorzystać potencjał pozycjonowanych stron internetowych wspierając klientów w wyborze najbardziej skutecznych rozwiązań biznesowych. Specjaliści z naszej agencji są do dyspozycji w całym okresie współpracy i z przyjemnością odpowiedzą na pytania z obszarów swoich specjalizacji.