Brief co to jest - streszczenie, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku | Sempire

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest brief - streszczenie, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Co to jest brief?
Co to jest brief?

Brief (streszczenie) to rodzaj dokumentu zawierający wszelkie niezbędne informacje, które w precyzyjny sposób przedstawiają oczekiwania klienta względem podmiotu, do zadań którego należy stworzenie i realizacja strategii kampanii marketingowej nastawionej na osiągnięcie określonego celu.

Brief jest zestawem informacji, w których z reguły uwzględniane są: dane analityczne na temat rynku, odbiorcy kampanii reklamowej sprecyzowani pod kątem określonych parametrów, koncepcja, pomysł na realizację projektu oraz jego główny cel.

W zależności od intencji klienta można wyróżnić kilka rodzajów briefu, m.in.:

  • brief marketingowy – skupia się na szerokim kontekście strategii marketingowej. Zawiera informacje na temat segmentu rynku, do którego skierowana jest kampania, konkurencji, głównych założeń i celów kampanii, a także budżetu i oczekiwanych wyników. Może także zawierać dane na temat dotychczasowych działań marketingowych i ich efektywności.
  • brief reklamowy – odnosi się do konkretnej kampanii reklamowej. Opisuje główne przesłanie, które ma zostać przekazane odbiorcy, ton i styl komunikacji, kluczowe elementy kreatywne, jak również media i kanały, w których ma być prowadzona kampania.
  • brief mediowy – koncentruje się na wyborze kanałów komunikacji i mediów, w których będzie prowadzona kampania. Uwzględnia budżet przeznaczony na media, odbiorców docelowych, oczekiwane wskaźniki efektywności oraz harmonogram działań.
  • brief PR-owy – dotyczy strategii komunikacji z mediami i opiniami publicznymi. Zawiera informacje o głównych przekazach, które mają zostać przedstawione, grupach docelowych, tonacji komunikatów oraz planie działań związanych z zarządzaniem wizerunkiem i relacjami publicznymi.

Jak powinien wyglądać brief?

Istnieje kilka podstawowych informacji, na które składa się ten krótki dokument:

  • nazwa projektu,
  • data przygotowania,
  • dane kontaktowe osoby odpowiedzialnej za projekt (imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu),
  • cel projektu (np. zwiększenie świadomości marki, sprzedaż produktu X),
  • dane kontaktowe interesariuszy,
  • krótka charakterystyka firmy (branża, historia, misja i wizja),
  • produkt/usługa, dla której został przygotowany projekt,
  • charakterystyka grupy docelowej (wiek, płeć, zainteresowania, miejsce zamieszkania),
  • zakres prac (wyróżnienie wszystkich działań, jakie mają zostać wykonane w ramach projektu, np. stworzenie strony WWW),
  • budżet,
  • harmonogram (np. termin dostarczenia wstępnego planu, data prezentacji i deadline realizacji),
  • oczekiwane efekty,
  • inspiracje i przykłady,
  • ograniczenia i wytyczne.

Jak napisać brief marketingowy? Zestaw wskazówek

Podczas pisania krótkiej formy briefu marketingowego pamiętaj o tym, aby:

  • zadawać pytania – co, dlaczego, kto, jak i kiedy?;
  • konkretyzować informacje i opierać je na faktach;
  • omówić i jasno zdefiniować cele kampanii marketingowej;
  • współpracować z członkami zespołu marketingowego i innymi interesariuszami;
  • wskazać na sposoby pomiaru skuteczności i wydajności planów marketingowych (KPI).

Sprawdź również: co to jest personal branding

Definicja pojęcia brief - streszczenie
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 2 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.