Współczynnik konwersji (CR) co to jest - Conversion Rate, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • ile możesz zyskać wdrożenie konkretnych rozwiązań

Co to jest współczynnik konwersji (CR) - Conversion Rate, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Inna nazwa: wskaźnik konwersji

Współczynnik konwersji (Conversion Rate, CR) jest to wskaźnik zapisywany w procentach pokazujący stosunek liczby osób wchodzących na stronę do osób, które wykonały pożądaną akcję. Pożądana akcja brana pod uwagę przy obliczaniu współczynnika konwersji zależy od celów określonych przez właściciela strony internetowej.

Współczynnik konwersji jest jednym z głównych wskaźników do badania skuteczności działań marketingowych firmy. CR oblicza się na podstawie poniższego wzoru.

współczynnik konwersji
Wzór na obliczanie współczynnika konwersji

Współczynnik konwersji to sposób na zobrazowanie rzeczywistego procenta osób, które oprócz odwiedzenia serwisu, zdecydowały się zostać klientem firmy. Śledząc jego wielkość, można dostosować kampanię czy optymalizację tak, aby był jak największy. CR stosuje się często w branży e-commerce.

Sprawdź również: Google Analytics, e-commerce, Konwersja, Optymalizacja konwersji, CTA, Lejek konwersji

Sprawdź na blogu:

Definicja pojęcia współczynnik konwersji - Conversion Rate
wskaźnik konwersji
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 10 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.