Inna nazwa: wskaźnik konwersji
Współczynnik konwersji (Conversion Rate, CR) jest to wskaźnik zapisywany w procentach pokazujący stosunek liczby osób wchodzących na stronę do osób, które wykonały pożądaną akcję. Pożądana akcja brana pod uwagę przy obliczaniu współczynnika konwersji zależy od celów określonych przez właściciela strony internetowej.
Współczynnik konwersji jest jednym z głównych wskaźników do badania skuteczności działań marketingowych firmy. CR oblicza się na podstawie poniższego wzoru.
Współczynnik konwersji to sposób na zobrazowanie rzeczywistego procenta osób, które oprócz odwiedzenia serwisu, zdecydowały się zostać klientem firmy. Śledząc jego wielkość, można dostosować kampanię czy optymalizację tak, aby był jak największy. CR stosuje się często w branży e-commerce.
Sprawdź również: co to jest Google Analytics, co to jest e-commerce, co to jest Konwersja, co to jest Optymalizacja konwersji, CTA, co to jest Lejek konwersji
Sprawdź na blogu:
Definicja pojęcia współczynnik konwersji - Conversion Rate
wskaźnik konwersji
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 10 opinii