Multichannel (Multichannel Marketing), nazywany również marketingiem wielokanałowym, to strategia, która polega na dotarciu do klienta za pośrednictwem wszystkich możliwych kanałów. Innymi słowy multichannel polega na kontakcie z potencjalnym klientem różnymi, często niezależnymi od siebie drogami komunikacji.
Multichannel to model, który wykorzystuje zarówno kanały tradycyjne, analogowe, jak i kanały cyfrowe. Dzięki nim zwiększa się liczba tzw. touchpointów, a więc punktów styku klienta z daną marką. Przykładem strategii omnichannel mogą być:
Pojęcie multichannel powstało z połączenia przedrostka multi oznaczającego wiele oraz channel, czyli kanał lub droga. W odróżnieniu od strategii omnichannel multichannel w centrum zainteresowania stawia przede wszystkim produkt.
Sprawdź również: co to jest omnichannel, co to jest social media, co to jest newsletter, co to jest aplikacja mobilna, co to jest sklep internetowy
Definicja pojęcia multichannel - Multichannel Marketing
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 2 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!